Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Podjetja se vse bolj zavedajo, da tehnologija videoklica postaja nuja pri zagotavljanju podpore strankam
Blockchain bo prevetril letalsko industrijo Blockchain bo prevetril letalsko industrijo Z vpeljavo tehnologije veriženja podatkovnih blokov bi letalska industrija na svetovni ravni lahko povečala prihodke in hkrati znižala stroške.
Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Hitra prilagoditev poslovnih modelov je ena izmed glavnih prednosti digitalne transformacije. V regiji srednje in vzhodne Evrope je Slovenija po merilu načrtovanih vlaganj v digitalizacijo uvrščena najvišje.
Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih računov

V prihodnjih 20 letih se bo trg robotov pošesteril

Čas branja: 4 min
20.05.2019  13:12  Dopolnjeno: 20.05.2019 14:04
V prihodnjih 20 letih se bo trg robotov pošesteril
Novi roboti bodo mobilni, sodelujoči in inteligentni. Takšni roboti bodo imeli leta 2030 na trgu že 50-odstotni delež in bodo korenito preobrazili industrijo.

Obveščaj me o novih člankih:  
posel2030   dodaj
robotika   dodaj
tehnologija   dodaj
Mednarodna zveza za... dodaj
AMR dodaj

Vrednost svetovnega trga robotov bo z 59 milijard evrov, kolikor je znašala lani, do leta 2028 zrasla na 187 milijard, do leta 2038 pa na 350 milijard evrov, v pred kratkim objavljeni študiji Nova robotika in letalniki 2018–2038 ugotavlja globalno podjetje za tržne raziskave IDTechEx. Roboti bodo v tem obdobju postajali čedalje pametnejši, sodelujoči, mobilni in spretni. Iz proizvodnih linij se bodo preselili tudi v druge dele industrije, pomembno vlogo pa bodo igrali tudi v našem vsakdanjem življenju.

Po lanski oceni Mednarodne zveze za robotiko (IFR), v katero je včlanjenih 57 podjetij, je bil svetovni trg storitvenih robotov leta 2017 vreden 4,5 milijarde evrov, kar je 12 odstotkov več kot leta 2016, v obdobju 2018–2020 pa bo vsako leto zrasel za dodatnih od 20 do 25 odstotkov. Stalno raste tudi trg industrijskih robotov. IFR v aprilski napovedi prihajajočega poročila za leto 2018 ocenjuje, da je bilo lani prodanih rekordnih 384 tisoč industrijskih robotskih enot, pri čemer je prodaja rasla že šesto leto zapored, čeprav lani samo za odstotek. Največ industrijskih robotov je bilo prodanih na Kitajskem (133 tisoč), Japonskem (52 tisoč), v ZDA (38 tisoč), Južni Koreji (37.600) in Nemčiji (28 tisoč).

Robotsko varovanje in kmetovanje

Vse več je tudi robotov, ki v trgovinah opravljajo dela, ki se jih da avtomatizirati. Med njimi so tudi roboti za samodejno zbiranje podatkov, recimo o izdelkih na policah. Zadnje čase se razvijajo različni roboti, ki samodejno opravljajo naloge, povezane z varnostjo. Svetovni trg robotov za nadzor v obdobju 2017–2021 vsako leto v povprečju zraste za 12,31 odstotka, predvsem zaradi njihove večje uporabe za pomoč varnostnikom pri pokrivanju velikih ali nevarnih območij. Trg mobilnih robotov in letalnikov na področju logistike bo leta 2027 vreden 66,8 milijarde evrov. Tu je že danes vse več robotov za pobiranje in za samodejno prevažanje, ki se pogosto kombinirajo z robotskimi manipulatorji.

Vrednost prodaje robotov in letalnikov na področju kmetijstva bo leta 2038 skupno 31,2 milijarde evrov. Med drugim bodo razvili povsem avtonomne traktorje brez kabine za voznika, čeprav bodo večinoma v uporabi traktorji z nižjo ravnijo samostojnosti. Že danes je dokaj razširjena uporaba manjših avtonomnih robotov za odstranjevanje plevela in škropljenje nasadov. Vse več podjetij takšne robote ponuja kot storitev (RaaS).

Pohod mobilnih robotov

IDTechEx ocenjuje, da bo trg mobilnih robotov za ravnanje z materiali in logistiko do leta 2027 dosegel vrednost 66,8 milijarde evrov, v prihodnjih desetih letih pa se bo še podvojil. Trg avtomatsko vodenih vozil (AGV) je zadnja leta pod vse večjim pritiskom avtonomnih (tudi avtomatiziranih) mobilnih robotov (AMR), ki so neodvisni od infrastrukture, se hitreje nameščajo in zagotavljajo večjo prilagodljivost. Mobilni roboti so zaradi nezadostnega zaupanja v njihovo varnost še vedno omejeni na lažje do srednje težke tovore. Njihov trg še vedno sestav­lja le manjši del trga AGV in tudi stopnja rasti je nekoliko nižja. V prihodnjem letu lahko pričakujemo pospeševanje rasti AMR po stopnji, ki bo končno presegla tisto pri AGV.

Analitska podjetja napovedujejo, da bo približno v desetletju trg mobilnih robotov presegel trg avtomatsko vodenih vozil. V Amazonu, na primer, ki ima v ZDA 110 skladišč, 45 središč za razvrščanje in približno 50 distribucijskih postaj s skupaj več kot 125 tisoč zaposlenimi, za zdaj dela malo robotov in pri redkih opravilih, kot sta pakiranje in notranja dostava. Stičišče AI-znanja Cognitive World napoveduje, da bo trg mobilnih robotov zrasel s 16,7 milijarde evrov v letu 2018 na 48,2 milijarde v letu 2023, povprečna letna rast pa bo 23,71-odstotna.

Kmalu povsem avtomatizirani centri v Amazonu

Zahvaljujoč prevzemu podjetja Kiva in vse večji uporabi umetne inteligence (AI), posebej na področju računalniškega vida in upravljanja motorjev, Amazon intenzivno razvija nove robote za prijemanje in prenašanje paketov ter mobilne robote za zunanjo dostavo, ki jih poskusno že uporablja. Amazon pričakuje prve povsem avtomatizirane centre v nekaj več kot desetih letih. Podoben razvoj poteka v številnih podjetjih na Kitajskem, v Indiji in drugih državah.

V Estoniji, na primer, podjetje Starship Technolo­gies pre­iskuje lastni AMR za zunanjo dostavo na ciljnem območju (na zadnji milji). Avtonomna mobilnost bo prinesla spremembe tudi na področju industrijskih vozil in vozil za ravnanje z materiali. IDTechEx napoveduje, da bo v letu 2038 avtonomno delovalo že več kot 70 odstotkov viličarjev. Večja rast ponudbe in uvajanje naj bi se začela v letih 2023 in 2024. Strokovnjaki pričakujejo hitrejši razvoj sposobnosti robotov za prijemanje in spuščanje predmetov, posebej tistih z nepravilno obliko ter v različnih okoljih. Danes je z uporabo globokega učenja mogoče doseči že 93-odstotno uspešnost prijetja predmeta.

Avtonomni tovornjaki in droni

Dostava je kritičen del logistike in njena avtomatizacija zadeva vse logistične faze. Celoten sistem je posebej odvisen od avtomatskega transporta. Podjetja že testirajo avtonomne tovornjake. Ideja je, da bi bila vožnja samodejna na dolgih odsekih avtocest, vozniki pa bi prevzeli nadzor na mestnih obrobjih in v mestnih središčih. IDTechEx napoveduje začetek komercializacije avtonomnih tovornjakov z nekoliko manjšo avtonomnostjo (četrta raven) že v letu 2022, uvajanje tistih s polno avtonomnostjo (peta raven) pa v letu 2027. Približno od leta 2032 bi uporaba avtonomnih vozil pete ravni lahko presegla uporabo tistih s četrte ravni.

Dostava z letalniki, ki jo analitiki navadno pridružijo analizam dostave z avtonomnimi sredstvi, je vprašanje druge vrste. Strojna oprema je že utečena, vendar uporabo omejujeta nezadosten čas in nezadostna nosilnost. Predpisi dodatno omejujejo uporabo do meje »vidno polje«, kar ponavadi velja tudi za tehnologije avtonomne mobilnosti, v obeh primerih zaradi varnosti.

Analitska podjetja zato ne napovedujejo večje uporabe dronov za dostavo, ki bo najbrž omejena na izročanje pomembnih predmetov med kritičnimi ustanovami, kot so bolnišnice, ali pa na oddaljenih območjih.

Tisoče robotov v skladiščih

Analitsko podjetje ABI Re­search ocenjuje, da bo leta 2025 več kot 50 tisoč skladišč opremljenih s skupaj več kot štirimi milijoni komercialnih robotov, kar je tisočkrat več kot v letu 2018, ko jih je bilo nekaj manj kot štiri tisoč. Hitro uvajanje robotov spodbuja potreba po prilagodljivem, učinkovitem in avtomatiziranem izpolnjevanju e-naročil v enem dnevu, kar bo postala norma. H globalni širitvi skladiščne robotike bosta pripomogli tudi dostopnost robotov in visoka donosnost naložb (ROI), ker so roboti privlačna in vsestranska alternativa tradicionalni mehanski avtomatizaciji in ročnim operacijam.

S 5G do inteligence iz oblaka

Zdajšnji komercialni in industrijski roboti so pogosto povsem avtonomne naprave z lastno inteligenco. Omrežja 5G bodo kmalu omogočala njihovo posodabljanje, saj bo mogoče dosedanje sposobnosti, kot so odkrivanje objektov in ljudi, načrtovanje poti ali optimizacija, prenesti na oblak, da bi se lahko uporabljali bogatejši viri podatkov. Robotski sistemi bodo tako imeli dostop do sposobnosti, kakršnih prej ni bilo mogoče umestiti v zdajšnje sisteme, ugotavlja podjetje ABI Research.

Danes je v središču daljinski nadzor, s 5G pa bosta v ospredje prišli konverzacijska umetna inteligenca in inteligenca roja, razlagajo v ABI Researchu. Tehnologija 5G bo omogočila dobaviteljem robotov razširitev vgrajene inteligence ali celo prenašanje njenih delov v oblak, da bi omogočili nove sposobnosti zdajšnje robotske opreme. Podjetja bodo pridobila možnost povezovanja skupin zunanjih robotov v oblak, s čimer bodo lahko izkoristili zmogljivosti, skalabilnost in prilagodljivost inteligence v oblaku.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo

Hitra prilagoditev poslovnih modelov je ena izmed glavnih prednosti digitalne transformacije. V regiji srednje in vzhodne Evrope je...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...