Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Podjetja se vse bolj zavedajo, da tehnologija videoklica postaja nuja pri zagotavljanju podpore strankam
Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Hitra prilagoditev poslovnih modelov je ena izmed glavnih prednosti digitalne transformacije. V regiji srednje in vzhodne Evrope je Slovenija po merilu načrtovanih vlaganj v digitalizacijo uvrščena najvišje.
Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih računov
Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve najboljše za kakovost življenja v mestih

Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja

Čas branja: 3 min
26.02.2019  15:39
Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in zagotavljanju skladnosti vse bolj pomagala avtomatizacija.
Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja
Foto: Shutterstock

Obveščaj me o novih člankih:  

Digitalno plačevanje sta lani uporabljali skoraj dve milijardi ljudi, kar je skoraj 40 odstotkov odraslega svetovnega prebivalstva oziroma več kot polovica vseh uporabnikov bančnih storitev. To oceno je zapisalo analitsko podjetje Juniper v svoji nedavni raziskavi o digitalni preobrazbi bančništva v obdobju 2018 –2022.

Število uporabnikov, ki bančne storitve opravljajo prek osebnih računalnikov, tablic, pametnih telefonov in tudi pametnih ur, bo tako prvič preseglo število uporabnikov, ki bančne storitve opravljajo izključno pri bančnih okencih. V primerjavi z letom 2017 je bilo število uporabnikov digitalnega bančništva lani večje za deset odstotkov.

Mobilno bančništvo raste hitreje od spletnega

Uporaba mobilnega bančništva se je lani povečala za 14 odstotkov, kar je več kot dvakrat hitreje od spletnega bančništva, ki dosega šestodstotno rast. Število uporabnikov mobilnega bančništva je medtem preseglo polovico števila vseh uporabnikov bančnih storitev v svetu, število uporabnikov mobilnega bančništva pa je preseglo število uporabnikov spletnega bančništva dve leti prej, kot so napovedovali pred nekaj leti.

Digitalizirane banke ponujajo različne digitalne bančne storitve in še naprej vlagajo v nadaljnji razvoj tehnologije in uporabniških izkušenj. Tehnologije postajajo naprednejše in omogočajo boljše izkušnje kot standardne aplikacije, meni Juniper. Pogovorni roboti (chatbots) na primer omogočajo razvoj novih pogovornih platform, ki bodo po napovedih analitskega podjetja leta 2022 skupaj prihranile 3,9 milijarde evrov pri stroških za uporabniške storitve.

Direktiva PSD2 bo digitalizirala in pocenila plačilni promet

Podjetja so se zadnje leto najprej ukvarjala s splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR), ki določa nova pravila glede varstva osebnih podatkov. Zdaj so mnogi zaposleni z direktivo o plačilnih storitvah na notranjem trgu (PSD2), ki omogoča nadaljnjo pocenitev plačilnega prometa in izboljšanje varstva potrošnikov, predvsem pa rast digitalizacije, širitev mobilnega plačevanja in razmah inovativnih storitev, razlaga analitsko podjetje Frost & Sullivan v svoji novi raziskavi o obetih evropskega trga finančnih tehnologij. Kot ugotavljajo, so novi predpisi precej vplivali na rast povpraševanja po regulacijskih tehnologijah (regtech).

Medtem ko val novih zagonskih podjetij in inovativnih rešitev spreminja oskrbovalne verige v sektorju finančnih (fintech) in zavarovalniških tehnologij (insurtech), se tudi tradicionalni ponudniki finančnih storitev vse bolj zavedajo, da morajo biti agilnejši.

»Razvoj platform, umetna inteligenca in strojno učenje ponujajo podjetjem s področja finančnih tehnologij vznemirljive nove priložnosti,« meni Deepali Sathe, višja analitičarka za IKT pri Frost & Sullivan. »Lahko pričakujemo, da se bodo v bližnji prihodnosti fintech podjetja še bolj posvečala raziskavam tehnologij, kot sta na primer veriženje blokov in kvantno računalništvo.«

Umetna inteligenca v ekosistemu storitev

Naložbe v varnost zagotavljajo nadzor nad grožnjami in zasebnost podatkov, pravi Frost & Sullivan. Prilagajanje regulatornim spremembam v Evropi daje nove priložnosti podjetjem v segmentu regtech in jim omogoča nova partnerstva. Glavni dejavnik razlikovanja od drugih pa bo uporaba naprednih tehnologij, zato bodo podjetja inovirala svoje poslovanje ter uvajala nove izdelke in storitve. Številne bodo osnovane na večji uporabi umetne inteligence, strojnega učenja, masovnih podatkov, analitike in interneta stvari. Digitalno plačevanje pa je in bo še kar eno najbolj prebojnih področij. Uporaba novih tehnologij v uporabniških in podjetniških aplikacijah bo spreminjala celotno verigo plačevanja.

Regulacijske tehnologije bodo še eno področje pospešene rasti. Podjetjem bo pri prilagajanju novim predpisom in zagotavljanju skladnosti pomagala avtomatizacija. Uporaba umetne inteligence v celotnem ekosistemu storitev bo omogočila boljši vpogled in postala bo pomemben dejavnik spreminjanja poslovnih modelov.

Novi poslovni modeli bodo pretresli celotno industrijo in omogočili ustvarjanje ekosistema, osredotočenega na stranko. Izboljšane rešitve za preverjanje istovetnosti (identitete), avtomatizacijo, plačevanje in platforme napovedujejo nadaljnjo rast.