Kako za podjetje iztržiti čim več? Kako za podjetje iztržiti čim več? Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih kapitalskih trgih, njihovo razumevanje pa je zato ključno za uspešna pogajanja in maksimiranje dosežene cene.
Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov
Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih strateških odločitev, potrebnih za krepitev svojega podjetja.
Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in zagotavljanju skladnosti vse bolj pomagala avtomatizacija.
Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.

Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli

Čas branja: 8 min
28.01.2019  09:04  Dopolnjeno: 28.01.2019 09:04
Na konferenci Money 20/20 konec leta v Las Vegasu smo lahko začutili utrip bančništva in plačevanja prihodnosti; svet drvi v brezgotovinsko družbo, zato nas čakajo številne spremembe – večinoma na bolje
Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Research dodaj
Paypal dodaj
Apple dodaj
Starbucks dodaj
WalMart dodaj

Ker je bila konferenca Money 20/20 na ameriški celini, so se podatki, ki so jih predstavljali v igralniški prestolnici, nanašali predvsem na ameriški trg. V Evropi se z Američani sicer težko primerjamo, kljub vsemu so podatki z ameriškega trga zanimivi že zato, ker čez lužo merijo marsikaj, česar v Evropi ne.

Mobilno nakupovanje je komaj dobro shodilo

Leta 2017 je svetovna e-trgovina zrasla za četrtino in dosegla vrednost dva trilijona evrov. K njeni izjemni rasti so največ pripomogle rešitve za mobilno nakupovanje in plačevanje, saj je m-trgovina v celotni digitalni trgovini imela skoraj 59-odstotni delež (še dve leti prej pa 40-odstotnega). Svoj prvi nakup v digitalnem svetu večina že opravi prek mobilne naprave, večinoma pametnega telefona. Sodeč po številkah, to občinstvo pospešeno digitalno dozoreva, saj prejšnje vedenje, ko je elektronske oziroma digitalne kanale uporabljalo predvsem za iskanje informacij o izdelkih, že nadgrajuje v dejanske nakupe.

Frekvenca in obseg spletnih in mobilnih nakupov se močno povečujeta. Pri tem smo (zahodni) Evropejci kar nekoliko zadržani, saj po podatkih podjetja eMarketer le 35 odstotkov elektronskih nakupov opravimo prek mobilnih naprav, medtem ko je ta delež v azijsko-pacifiški regiji že presegel 76 odstotkov. Kljub temu lahko zapišemo, da je mobilno nakupovanje komaj dobro shodilo, saj si je v celotni svetovni trgovini lani odrezalo sedemodstotni delež. Bo pa strmo raslo, že leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup (česarkoli) v svetu opravljen z mobilno napravo.

Število trgovskih e-denarnic strmo narašča

Skladno z vzponom mobilnega nakupovanja raste tudi število uporabnikov, ki si na svoje mobilne naprave nameščajo namenske aplikacije trgovcev. Raziskava Synchrony 2018 Digital Study kaže, da povprečni uporabnik v ZDA uporablja že štiri trgovske mobilne aplikacije, kar je še enkrat več kot leto prej. Pravzaprav je kar 67 odstotkov ljudi, ki obiskujejo določeno trgovino, že namestilo njeno mobilno aplikacijo. Več kot polovica jih je to storila zato, da bi pridobila kupon ali popust.

Skoraj polovica uporabnikov (49 odstotkov) je nato mobilnim aplikacijam zaupala podatke o svoji kreditni kartici in ustvarila e-denarnico, s katero redno plačuje, 60 odstotkov pa jih aplikacije uporablja za pridobivanje dodatnih informacij o izdelkih. Da so uporabniki z mobilnimi aplikacijami, ki jim omogočajo preprosto plačevanje, zadovoljni, kaže analiza zadovoljstva – 83 odstotkov jih je z uporabniško izkušnjo zadovoljnih in bodo s trgovskimi aplikacijami oziroma e-denarnicami nakupovali tudi v prihodnje.

Trendu se pospešeno prilagajajo tudi trgovci. Že tri četrtine trgovcev z letno prodajo nad sto milijonov dolarjev premore lastno mobilno aplikacijo, medtem ko uporabnikom mobilno aplikacijo v ZDA ponuja že skoraj vsak drugi manjši trgovec s prodajo, manjšo od 10 milijonov dolarjev.

Mobilne denarnice bodo nadomestile klasične

Šest izmed desetih porabnikov v ZDA verjame, da bodo do leta 2025 mobilne denarnice v celoti zamenjale fizične. Plačevali bomo preprosto prek mobilnega telefona ali druge mobilne naprave. V Aziji je delež ljudi, ki so prepričani o prevladi mobilnih denarnic nad drugimi plačilnimi metodami, še večji.

Pri mobilnem plačevanju danes prevladuje generacija milenijcev, v kateri pa so, presenetljivo, v ospredju starejši milenijci – 61 odstotkov teh je namreč že danes pripravljenih pustiti svojo denarnico doma in se po nakupih odpraviti zgolj s telefonom. V raziskavi podjetja Synchrony je 42 odstotkov vprašanih priznalo, da bi lahko že danes preklopili zgolj na uporabo mobilne denarnice.

Zanimivi so tudi izsledki raziskave podjetja 451 Research, ki je poleti uporabnike v ZDA spraševalo, katere mobilne denarnice so uporabili v zadnjih 90 dneh. Na prvem mestu je močno vodil PayPal (67 odstotkov), sledila pa sta mu Apple Pay (30 odstotkov) in Starbucks (16 odstotkov). Da, prav ste prebrali, veriga restavracij z obsežno ponudbo kav in čajev ima lastno mobilno denarnico, ki jo stranke s pridom uporabljajo. Podobno velja za trgovca z živili Walmart, katerega mobilna denarnica Walmart Pay je že dosegla desetino kupcev, prav tako kot storitev Samsung Pay (10 odstotkov).

Ko alternativa postane glavna smer

Plačilne rešitve, ki so jih analitiki še pred letom ali dvema vodili v kategoriji alternativne oblike plačil, so eksplodirale, posebej na vzhodu. V azijsko-pacifiški regiji imajo gotovinske transakcije letos le še šest odstotkov, bančne transakcije 15, kartične transakcije 28, več kot polovica (51 odstotkov) pa je tako imenovanih alternativnih oblik plačevanja. Zelo podobno je na Kitajskem, kjer so prebivalci letos že 53 odstotkov transakcij opravili po alternativni poti – najpogosteje prek mobilnih aplikacij in storitev. Storitev Alipay z 41 odstotki ostaja daleč najbolj priljubljena oblika plačevanja v državi z največ prebivalci na svetu, sledi storitev WeChat Pay, ki je del tamkajšnjega priljubljenega družabnega omrežja WeChat z okoli milijardo uporabnikov.

Na zahodu, natančneje v ZDA, pa se zanimive stvari dogajajo v svetu P2P-plačil. Platforme oziroma aplikacije, ki uporabnikom omogočajo preprosto pošiljanje (med prijatelji), hrambo in zapravljanje denarja, a niso banke, se močno krepijo. Venmo, Zelle in Square Cash so tri najbolj priljubljene, potem ko se je Snapchat konec oktobra letos odločil, da ugasne svojo mobilno plačilno storitev Snapcash. A PayPalova digitalna denarnica Venmo, ki se je zdela brez konkurence, je že poleti morala priznati premoč storitvi Square Cash, ki zadnje mesece raste trikrat hitreje od tekmecev, delnica podjetja pa je v slabih dveh letih, kolikor je na borzi, pridobila že več kot 700 odstotkov.

Potem lončke pristavijo še tehnološki velikani

Da se da s plačilnimi storitvami služiti, so razmeroma hitro ugotovili tudi tehnološki velikani in svetu ponudili vrsto plačilnih storitev v obliki »Pay«, katerih namen je še poenostaviti plačilno uporabniško izkušnjo. Ekosistemi, grajeni okoli storitev Apple Pay, Google Pay (prej Android Pay), Samsung Pay in podobnih, želijo ljudi odvaditi zakoreninjene navade, da se plačila opravljajo s plačilnimi karticami. Kartice, ki so pravzaprav le oblika hranjenja nekaj deset številk in črk, se namreč selijo v mobilne aplikacije – pametne telefone, ure, zapestnice in druge (lažje) nosljive naprave. Samsung se je letos pohvalil, da je v svojem ekosistemu opravil že 1,3 milijarde transakcij.

Digitalno preobrazbo velikih treh »kartičarjev« pa je v letu 2018 v ZDA presenetljivo dobila Visa, saj je v raziskavi 451 Research 12 odstotkov uporabnikov v prejšnjem četrtletju za plačevanje uporabilo storitev Visa Checkout, kar je precej več, kot sta dosegli storitvi Masterpass (šest odstotkov) in AmEx Express Checkout (tri odstotke). Microsoftovo denarnico Microsoft Wallet so za plačevanje uporabili le slabi štirje odstotki uporabnikov.

Nakupovanje s pogovorom

Med tehnološkimi inovacijami, katerih uporaba strmo narašča, so tudi pametni zvočniki. V ZDA jih ima že vsako peto gospodinjstvo, uporabniki pa se za zdaj z njimi pogovarjajo predvsem o vsakdanjih stvareh ter jih uporabljajo za upravljanje drugih naprav in sistemov. A strokovnjaki že kažejo na velik potencial glasovnega nakupovanja. Kdo pa si ne bi želel izkušnje v obliki ukaza »Alexa, naroči mi kraško pico v moji priljubljeni piceriji. Kdaj bo dostavljena?« in odgovora »Naročena kraška pica bo ob upoštevanju trenutnih razmer v prometu predvidoma dostavljena čez 28 minut.«?

Kriptovalute in takojšnja plačila

Ideja, da bi lahko s kriptovalutami plačevali v vsakdanjem življenju, se pojavlja že od njihovega rojstva. Njeni uresničitvi se je močno približala rešitev GRAFT (Global Real-time Authorisations and Funds Transfers), ki je pravzaprav na tehnologiji veriženja blokov temelječe decentralizirano plačilno omrežje, ki povezuje kriptovalute in prodajna mesta. Hitrost potrjevanja transakcij, skupaj s postopkom takojšnje zamenjave poljubne kriptovalute imetnika v denarno valuto plačilnega mesta (lokalno valuto), se je že spustila pod dve sekundi, kar naredi tehnologijo še kako uporabno v praksi. Sploh ob dejstvu, da so transakcije odporne proti morebitnim poskusom zlorab, provizije pa precej nižje od tistih pri plačilnih karticah, kar bi moralo biti všeč trgovcem, ki so se digitalnim oblikam plačevanja upirali predvsem zaradi stroškov.


Več iz teme:  

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih

Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih...

Posel 2030
Finance
Finance Kako za podjetje iztržiti čim več?

Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih...

Posel 2030
Zgodbe
Zgodbe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe

Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov

Posel 2030
Finance
Finance Prihodnost plačevanja je v SMS-plačilih

Biometrija bo s pomočjo umetne inteligence preverjala identiteto uporabnika na katerikoli platformi.

Posel 2030
Finance
Finance Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja

Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in...

Posel 2030
Finance
Finance Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo

Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.