Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih strateških odločitev, potrebnih za krepitev svojega podjetja.
Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli Na konferenci Money 20/20 konec leta v Las Vegasu smo lahko začutili utrip bančništva in plačevanja prihodnosti; svet drvi v brezgotovinsko družbo, zato nas čakajo številne spremembe – večinoma na bolje
Blockchain virtualna elektrarna in jedrska pot do nizkoogljične družbe Blockchain virtualna elektrarna in jedrska pot do nizkoogljične družbe Največja virtualna baterija na svetu lahko deloma nadomesti elektrarne na fosilna goriva, sočasno pa lahko zgolj ena tovorna ladja priskrbi dovolj elektrike za ves svet.
Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami Poslovne prevare v nabavnih postopkih podjetjem še vedno povzročijo veliko škode. Kakšne rešitve prinašajo nove tehnologije in zakaj so zaposleni še vedno ključni za preprečevanje prevar?
Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti V Ljubljano prihaja omrežje za souporabo kitajskih električnih avtov, avtomobilski grozdi Avstrije, Madžarske in Slovenije pa stopajo na pot razvoja avtonomne in električne mobilnosti.

Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti

Čas branja: 2 min
20.12.2018  10:06  Dopolnjeno: 20.12.2018 10:31
V Ljubljano prihaja omrežje za souporabo kitajskih električnih avtov, avtomobilski grozdi Avstrije, Madžarske in Slovenije pa stopajo na pot razvoja avtonomne in električne mobilnosti.
Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti
Foto: Marko Femc/Plan-net solar

Obveščaj me o novih člankih:  
Geely dodaj
Volvo dodaj
Plan-net dodaj
Marko Femc dodaj
Slovenski avtomobilski... dodaj

Avto d1 je najbolje prodajan električni avto na Kitajskem, doslej so naredili prek 200 tisoč vozil. Vozila so podobna smartu, namenjena pa za prevoz največ dveh oseb. Njihova največja hitrost je od 85 do sto kilometrov na uro, odvisno od modela, doseg z enim polnjenjem pa od sto do 250 kilometrov. Lastnik podjetja Zhi Dou je družba Geely, ki je med drugim lastnica Volva. Drobnoprodajna cena sicer še ni dokončno določena, pričakujejo pa, da bo kupec ob upoštevanju izkoriščene subvencije Eko sklada odštel zanj okoli 15 tisoč evrov. Subvencija znaša v takšnem primeru tri tisoč evrov.

Prihodnje leto bo Zhi Dou ponudil nov, večji model l1. Namenjen bo prevozu do štirih oseb, njegov doseg z enim polnjenjem bo 300 kilometrov.

Modeli d so zelo primerni za souporabo oziroma car sharing v mestni vožnji. Proizvajalec ponuja tudi sistemsko rešitev za takšen poslovni model, pojasnjuje direktor družbe Plan-net solar Marko Femc. Zato bodo v Plan-net solarju začeli promocijo poslovnih modelov souporabe vozil, napoveduje Femc in pojasnjuje: »Zainteresirani bodo lahko postavili lastno omrežje vozil za souporabo, lahko pa se bodo pridružili drugim, ki bodo takšno poslovanje organizirali.«

Koliko vozil je treba imeti za postavitev podjetja za car sharing?

»V Ljubljani je smiselno začeti z 20 do 50 vozili.« In v drugih mestih? »Morda je 20 smiselno za začetek, da se ljudje navadijo, 50 vozil pa omogoča donosno poslovanje.« En avto v souporabi nadomesti okoli 15 zasebnih vozil, natančnejša številka se nekoliko razlikuje od mesta do mesta, navaja Femc tuje izkušnje in dodaja: »Če uporabljaš drugi avto samo za občasno mestno vožnjo, ga v Ljubljani skoraj ne potrebuješ več.«

V družbi Plan-net bodo prihodnje leto ponudili storitev car-sharing v Ljubljani. Možnosti je več, lahko jo bodo ponudili sami, lahko pa skupaj s partnerji. »Kdor ima primerno mesto za polnjenje vozila in njegovo parkiranje ali pa ga zanima korporativna souporaba vozil, se nam lahko oglasi,« pravi Femc.

Souporaba e-avtov proizvajalca Zhi Dou je na voljo v štirih italijanskih mestih, flota šteje skupaj več kot dva tisoč vozil. Izkušnje kažejo, da so vozila zelo primerna za mestno souporabo. Cena vožnje je v Italiji 23 centov na minuto ne glede na število prevoženih kilometrov. Kakšna bo cena pri nas, še ni določeno.

Avtomobilski grozdi Avstrije, Madžarske in Slovenije skupaj v avtonomno vožnjo

Sodelovanje slovenskega in madžarskega avtomobilskega grozda se je začelo pred približno letom in pol. Na srečanju konec novembra v Zalaegerszegu so govorili o sodelovanju grozdov. »Tristranski sporazum o sodelovanju Avstrije, Madžarske in Slovenije so podpisali tudi na državni ravni, naše sodelovanje pa je na operativni ravni,« pojasnjuje direktorica Slovenskega avtomobilskega grozda GIZ ACS Tanja Mohorič.

Predstavniki avtomobilskih grozdov so se dogovorili za sodelovanje pri razvoju, validaciji in uvajanju avtonomnih in električnih vozil. Vključili so tudi razvoj komponent in inteligentnih mobilnostnih sistemov. »Dogovorili smo se, da bomo podpirali naše partnerje pri razvoju komponent in rešitev,« dodaja Mohoričeva.

Predstavniki grozdov so se dogovorili, da bodo delili dobre prakse, promovirali sodelovanje, svoje partnerje pa povezovali pri skupnih rešitvah: »Zelo pomembno je prepoznavati priložnosti za sodelovanje naših članov.« Sodelovanje je zanimivo na primer za slovensko podjetje AV Living Lab.



Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih

Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli

Na konferenci Money 20/20 konec leta v Las Vegasu smo lahko začutili utrip bančništva in plačevanja prihodnosti; svet drvi v...