Zakaj veliko digitalnih transformacij ne prinaša pričakovanih rezultatov? Zakaj veliko digitalnih transformacij ne prinaša pričakovanih rezultatov? Digitalizacija prinaša prednosti novim tehnološko usmerjenim podjetjem in jemlje konkurenčno prednost linearno oziroma industrijsko usmerjenim starodobnikom
Kako mesta oskrbeti z lokalno pridelano hrano? Kako mesta oskrbeti z lokalno pridelano hrano? Da bi omogočili pridelavo lokalne hrane v urbanem okolju in zmanjšali odvisnost oskrbe s hrano od uvoza in podnebnih sprememb, je Nizozemsko podjetje splavilo plavajočo kmetijo
Kako pametno lahko postane mesto? Kako pametno lahko postane mesto? Pričevanje o nagli digitalizaciji najinovativnejših domačih podjetij.
Kako zmagati v dobi robotizacije služb Kako zmagati v dobi robotizacije služb Pet pogojev za uspešen prehod v nove oblike služb – od skupnih pristopov do zakonodajnih podlag
Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend »Treba je razumeti tehnologijo, ki je na voljo, in ves čas slediti trendom,« je udeležencem 5. Konference slovenskih izvoznikov na Brdu pri Kranju povedal Nicklas Bergman.

Obogatena resničnost prinaša občutek lastništva še pred samim nakupom

 

Več iz teme.

Kliknite na izbrani pojem:  
PKP > fmcg >
 
Čas branja: 6 min
07.09.2018  14:00  Dopolnjeno: 07.09.2018 14:00
Ne le, da so stranke pripravljene virtualno predstavljen izdelek kupiti prej, za njega so pripravljeni odšteti več.
Obogatena resničnost prinaša občutek lastništva še pred samim nakupom

Več iz teme:  
PKP > fmcg >

Minilo je leto in pol od znamenite izjave Marka Zuckerberga, ki je AR ali augmented reality oziroma obogateno resničnost opisal kot naslednjo veliko idejo. »Po mojem mnenju gre za tehnologijo, ki bo čez čas spremenila, kako uporabljamo telefone in vse druge naprave,« je še dejal.

Integracija tehnologije v fizični svet že ustvarja nove interakcije blagovnih znamk s porabniki prek novih kot tudi že ustaljenih tehnologij, kar bo sicer povečalo pričakovanja porabnikov, a hkrati prineslo nove izzive in priložnosti blagovnim znamkam. »Televizija je prinesla množično oglaševanje, internet natančno targetiranje, umetna inteligenca pa prinaša spremembe v interakciji med ljudmi in informacijami, tehnologijo, blagovnimi znamkami ter storitvami,« navaja Marvin Chow, podpredsednik marketinga pri Googlu.

Tako tudi najbolj zagrizenim nasprotnikom postaja jasno, da bo vsako podjetje, ki bo želelo uspeti v 21. stoletju, moralo postati, vsaj deloma, tudi tehnološko podjetje. Uporabniške izkušnje v realnem času, umetna inteligenca, veliko podatkovje in strojno učenje postajajo sistemski normativi podjetij, ki se nikoli doslej niso štela kot tehnološka in katerih poslovni modeli do zdaj niso imeli veliko opraviti s tehnologijo. Medtem ko pogovorni roboti počasi spreminjajo upravljanje storitev digitalnega sveta, tehnologije navidezne, obogatene oziroma mešane resničnosti spreminjajo naše doživljanje digitalnega okolja.

Virtualna sinteza resničnosti

Obogatena resničnost vzpostavlja povezavo med fizičnim in digitalnim svetom, tako da fizičnemu dodaja plast virtualne resničnosti. Razlog, zaradi katerega je obogatena resničnost (AR) tako uporabna, je mešanje prave, objektivne resničnosti z navidezno, umetno ustvarjeno resničnostjo. Z dodajanjem digitalnih podatkov k vizualnemu prikazovanju slike, zajete s kamero mobilnega telefona ali tablice, uporabnik o opazovanem objektu pridobi dodatne podatke. Ocene za celotni trg obogatene resničnosti, tako naprav kot programske opreme zanje, so pripravili raziskovalci podjetja SuperData. V poročilu so zapisali, da je bil trg v letu 2016 vreden 3,7 milijarde dolarjev, leta 2020 pa bo dosegel 40 milijard.

Eno izmed vodilnih podjetij na področju obogatene resničnosti je družba Augment, ki je nastala zaradi spletne nakupovalne izkušnje soustanovitelja in glavnega direktorja, Jean-Francoisa Chianette, ko je bral kritike, ki so nek proizvod opisovale kot največjega svoje vrste. Rekel je: »Po fotografijah se tega dejansko ni dalo videti.« Strojni inženir se je nato domislil rešitve, in sicer prve aplikacije, s katero se lahko vizualizirajo 3D-modeli v resničnem svetu.

Augment, ki ima več kot 40 zaposlenih iz 14 različnih držav, je s podporo družbe Salesforce Ventures prišel do več kot 200 strank, med katere sodita tudi Coca-Cola in Siemens. ”Smo raznolika in vesela družba ljudi, ki prek svoje platforme SaaS (»Software as a Service«) za podjetja gradimo najboljšo rešitev na področju obogatene resničnosti” pojasnjuje Chianeta, ki bo eden osrednjih govorcev na novemberski Poslovni konferenci Portorož. Kako lahko takšno podjetje pomaga naročniku? S svojimi rešitvami načrtovanja uporaba AR orodij pospeši postopek odobritve načrtov in zniža stroške izdelave prototipov. Na področju večkanalnega trženja pa AR sistem strankam omogoča, da preizkusijo proizvode v obogateni resničnosti kar doma, preden jih kupijo prek svojih pametnih telefonov ali tablic.

Možnosti za uporabo obogatene resničnosti je seveda še mnogo več. Pri čemer so najbolj očitne pregledovanje spletnih strani in aplikacij ter igranje iger. Inženirji v tovarnah bodo, na primer, lahko samo s pogledom proti stroju pridobili realne podatke o delovanju ter s tem hitreje opravili vzdrževalna dela ali popravila. V šolah, na univerzah in v laboratorijih bodo študentje prek telefona, tablice ali posebnih očal lahko delali poskuse na virtualnih napravah, ki si jih izobraževalne institucije drugače ne morejo privoščiti.

Tehnologija pa je izredno zanimiva tudi za oglaševalce in samo prodajo. To kažejo empirični podatki številnih raziskav, ki dokaj soglasno potrjujejo pozitiven vpliv obogatene resničnosti na prodajne rezultate. Raziskava britanskega podjetja Hidden Creative je ugotovila, da uporaba prikaza istega izdelka z uporabo obogatene resničnosti ne le precej poveča verjetnost nakupa, ampak tudi zviša ceno, ki so jo kupci pripravljeni plačati za isti izdelek.

Osupljiva vizualna podoba prinaša povezanost z izdelkom

Uporaba obogatene resničnosti ima več različnih psiholoških učinkov. A kot kaže, vse temelji na podzavestnem mehanizmu, zaradi katerega bolj kompleksna digitalna podoba izdelka prinaša večji občutek povezanosti z izdelkom, še preden pride do samega stika. Občutek lastništva se začne torej že z zaznavo kakovostne digitalne predstavitve izdelka. Kar je predvsem dodaten argument za uporabo naprednih tehnologij pri spletni prodaji. Porabniki so prav tako radi del zgodb in njihovega pripovedovanja. Predvsem v času družbenih in multimedijskih platform obogatena resničnost prinaša vznemirljivo izkušnjo, ki jo posameznik želi deliti z bližnjimi. Za kar pa mora v končni fazi kupiti izdelek.

Snapchat in brade na ženskah

Kakšna je uporaba v praksi in kje se tehnologija obogatene resničnosti največ uporablja? Po mnenju strokovnjakov je lahko koristna v številnih panogah – od turizma, proizvodnje, zabave do zdravstva, kulture in šolstva. Inženirji pri Fordu novo tehnologijo uporabljajo pri nadzoru kakovosti in modeliranju avtomobilov, British Museum pa jo je izkoristil za pripravo vir­tualnega sprehoda med svojimi eksponati. Med bolj priljubljenimi primeri pa so leče aplikacije Snapchat, ki uporabnikom omogočajo, da obraze na slikah in posnetkih »nadgradijo« z računalniško obdelanimi maskami, bradami in drugimi podobami.

3D Lego

Prodaja na drobno sledi primarni premisi obogatene resničnosti, tj. ponuditi vznemirljivo nakupno izkušnjo, ki pritegne kupca k izdelku. Eden takšnih in tudi prvih primerov uspešne uporabe AR v prodaji na drobno je Lego, kjer kupcem ponujajo 3D-pogled na modele svojih kock. Druga zelo uporabljena uporaba AR v trgovinah pa je pridobivanje dodatnih informacij o izdelkih prek skeniranja izdelkov z mobilnim telefonom. To lahko občutno zmanjša število potrebnega prodajnega osebja v trgovini.

Kako bi izgledal tale kavč v dnevni sobi?

Na trgu se pojavlja vse več aplikacij AR, ki ponujajo obogateno izkušnjo nakupovanja od doma. Zdaj lahko dejansko vidite, kako bi določen izdelek na primer iz Ikee pristajal v vaš dom. Prav Ikea je deležna številnih pohval glede delovanja aplikacije, ki kupcem omogoča, da izbrani izdelek iz spletne trgovine vizualno prenesejo v želeno okolje. Tako virtualno umeščene izdelke je mogoče s pomočjo mobilnega zaslona na dotik premikati znotraj prostora kot tudi izbirati barve izdelka.

Tretja dimenzija tiskovin

AR prinaša svežino mediju, ki je z razvojem digitalnega sveta utrpel največjo škodo. REVEALiO je eno od podjetjim s tega področja, ki ustvarja marketinške materiale, npr. vizitke, vabila, brošure, ob pogledu na katere se, s pomočjo aplikacije, prikaže video. Prevladujoč, predvsem prvi vtis strank je presenečenje, praviloma pa takšna poglobljena interakcija povečuje čustveno vez s tako predstavljeno blagovno znamko. S podobno tehnologijo Disney omogoča magične trenutke, ko otroške slikanice ponudijo 3D-renderirano fotografijo, znova ob uporabi kamere mobilnega telefona.

Bi Jeana-Francoisa Chianetto poslušali v živo? Pridružite se nam na jubilejni 20. Poslovni konferenci Portorož, ki bo 15. in 16. novembra. Naslov tokratne teme je Posel jutri: načrtujete 5 potez vnaprej? Celoten program konference si lahko ogledate na tej povezavi.

Prijavite pa se lahko tu.


Več iz teme:  
PKP > fmcg >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.