Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami Poslovne prevare v nabavnih postopkih podjetjem še vedno povzročijo veliko škode. Kakšne rešitve prinašajo nove tehnologije in zakaj so zaposleni še vedno ključni za preprečevanje prevar?
Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti V Ljubljano prihaja omrežje za souporabo kitajskih električnih avtov, avtomobilski grozdi Avstrije, Madžarske in Slovenije pa stopajo na pot razvoja avtonomne in električne mobilnosti.
(Intervju) Julij Božič: Podatki so novodobna nafta (Intervju) Julij Božič: Podatki so novodobna nafta Zakaj verjetno potrebujete inovacijsko pisarno in zakaj je čas, da si znova ogledate Terminatorja?
Bo umetna inteligenca ustvarila toliko delovnih mest, kot jih bo odpravila? Bo umetna inteligenca ustvarila toliko delovnih mest, kot jih bo odpravila? Do največje izgube delovnih mest zaradi umetne inteligence bo prišlo v panogah proizvodnja in transport. Gari Kasparov bi dejal, da gre za ceno napredka. Pa vendar naj bi umetna inteligenca po napovedih PwC ustvarila vsaj toliko delovnih mest, kot jih bo odpravila.
Lahko nove tehnologije zmanjšajo tveganja kajenja? Lahko nove tehnologije zmanjšajo tveganja kajenja? Eden glavnih ciljev trajnostnega razvoja ZN na področju zdravja je zmanjšanje tveganj kajenja. Lahko tehnologija pomaga kadilcem, zmanjševanje škode pa postane glavno gonilo ustvarjanja dobička?

Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Čas branja: 5 min
12.06.2018  11:11  Dopolnjeno: 12.06.2018 11:13
Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s katerima so izzvali celo Teslo.
Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Porsche velja za klasično znamko športnih vozil, ki trkajo na pristne vozniške občutke in čustva. V 70-letni zgodovini jim je uspelo obdržati bistvo svojega izvora, a tudi zato, ker so se vedno znali prilagajati avtomobilskim smernicam.

Porschejev naslednji veliki izziv je zato elektromobilnost, za katero se je še pred kratkim zdelo, da jo obvladuje ameriška Tesla.

Elektrika – povsem nov korak za Porsche

Nemški Porsche sicer že desetletja odlikujejo športna vozila z motorji na notranje zgorevanje. Tradiciji bodo gotovo ostali zvesti še nekaj časa, vseeno pa so se že danes lotili pomembnega koraka – izdelave športnih električnih avtomobilov, s katerimi želijo biti boljši od Tesle. Ta je z modeloma S in X dokazala, kako veliko je danes povpraševanje po sodobno oblikovanih, tehnično naprednih ter zmogljivih električnih premium vozilih, pri Porscheju pa so sprejeli izziv.

Konceptni model mission E ni le statusni športni avto, ampak že prvi korak k popolni elektrifikaciji porscheja, pri čemer pa ne trpijo oblika, udobje in seveda zmogljivosti. Študija namreč združuje Porschejevo znanje iz izdelave serijskega hibridnega superšportnika 918 spyder in njegove zmagovalne različice z dirke 24 ur Le Mansa. Skupek najboljših tehnologij – tako iz načina lahke arhitekturne gradnje, učinkovitega pogona kot tudi baterij za približno 500-kilometrsko vožnjo – naj bi že prihodnje leto na trg poslal serijskega tekmeca Tesle model S.

Študija dokazuje, da se pri Porscheju ne šalijo. Mission E je namreč pravi porsche, saj ohranja oblikovalske smernice svojih glavnih modelov, kot sta 911 in panamera, le da ga namesto bencina prvič poganja »le« elektrika. Športna električna limuzina porsche mission E ima sistemsko moč 440 kilovatov, vrhunske pospeške, omogoča pa zelo hitro polnjenje in kar 500-kilometrski doseg.

Inženirji so v štirivratno limuzino s štirimi posamičnimi sedeži namestili električni pogonski sklop. Mission E tako poganjata dva Porschejeva električna motorja s sistemsko močjo 440 kilovatov (600 »konjev«), moč pa se glede na razmere in podlago prenaša na vsa štiri kolesa. Silovit pospešek v Porschejevem slogu je pričakovan, saj mission E do sto kilometrov na uro pospeši v 3,5 sekunde, do 200 kilometrov na uro pa v manj kot 12 sekundah. Ker so baterije z zmogljivostjo 95 kilovatnih ur nameščene na dnu vozila, ima nizko težišče, vozne lastnosti pa so primerljive z modelom 918 spyder. Električni pogonski sklop omogoča tudi večkratno zaporedno pospeševanje s polno močjo prek hitrosti 155 kilometrov na uro.

Pri električnem vozilu pa ne štejejo le pospeški, ampak je pomemben tudi doseg. Mission E se izkaže z odliko, saj ga je Porsche opremil z 800-voltno napeljavo, kar je dvakrat več kot pri tesli S. Porschejev sistem namreč omogoča 80-odstotno polnjenje baterije v le 15 minutah, inženirji pa obljubljajo doseg več kot 500 kilometrov. Porschejev serijski mission E s ceno okoli 60 tisoč evrov bo tako učinkovit odgovor na prodajne uspehe Tesle in tudi napoved povsem električne Porschejeve prihodnosti.

Električni atlet za aktivni življenjski slog

Prihodnost športnoterenskih vozil že nekaj let ni več omejena le na bencinske motorje, trenutno najbolj zmogljiv pa je Teslin model X. A tudi tukaj Porsche vrača udarec, sploh ker vse več ljudi posega po križancih in SUV.

Na letošnjem ženevskem avtosalonu so tako predstavili mission E cross turismo, štirivratnega terenskega križanca z izrazito športno naravnanostjo in privlačnih potez, ki nagovarja ekološko usmerjene kupce z veliko pustolovske žilice. Nase opozori z nizko linijo prednjega pokrova, matričnimi LED-žarometi in pokončnimi zračnimi režami spredaj, terenske gene pa poudarijo robustne zaščite na blatnikih ter višja oddaljenost od tal – zaradi zračnega vzmetenja se ta lahko poviša še za 50 milimetrov.

Porsche mission E cross turismo pa ne bo všeč le kupcem, ki se ne bojijo zapeljati z urejenih poti in radi uživajo v luksuzu, ampak bo potešil tudi tiste z veliko športne žilice. Skoraj pet metrov dolgo uporabno in športno vozilo s štirikolesnim pogonom z vektoriranjem navora namreč poganjata dva sinhronska električna motorja s sistemsko močjo več kot 440 kilovatov (600 konjskih moči).

Za pospešek do stotice Porschejev električni SUV potrebuje manj kot 3,5 sekunde, za pospešek do 200 na uro pa manj kot 12 sekund. Njegova trajna moč je sicer večja kot pri kateremkoli električnem avtomobilu doslej, kar omogoča večkratno zaporedno pospeševanje brez zmanjšanja moči.

Uporabnost električnega SUV večajo vgrajene litij-ionske baterije, mission E cross turismo tako lahko prevozi do 400 električnih kilometrov, do 80-odstotne napolnjenosti pa na hitri polnilnici potrebuje le 15 minut. Polnjenje Porschejevega električnega SUV lahko poteka tudi indukcijsko, na polnilni postaji ali na domačem sistemu za shranjevanje energije.

Elektromobilnost je tako Porschejev naslednji velik izziv, konceptna modela mission E in mission E cross turismo pa dokazujeta, da bosta tehnično in z vozniškega vidika gotovo ponujala zelo veliko.

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti

V Ljubljano prihaja omrežje za souporabo kitajskih električnih avtov, avtomobilski grozdi Avstrije, Madžarske in Slovenije pa stopajo na...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami

Poslovne prevare v nabavnih postopkih podjetjem še vedno povzročijo veliko škode. Kakšne rešitve prinašajo nove tehnologije in zakaj...