Kako zmagati v dobi robotizacije služb Kako zmagati v dobi robotizacije služb Pet pogojev za uspešen prehod v nove oblike služb – od skupnih pristopov do zakonodajnih podlag
Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend »Treba je razumeti tehnologijo, ki je na voljo, in ves čas slediti trendom,« je udeležencem 5. Konference slovenskih izvoznikov na Brdu pri Kranju povedal Nicklas Bergman.
Kako bogata bo obogatena resničnost? Kako bogata bo obogatena resničnost? Ne le, da bomo virtualno predstavljen izdelek kupili prej, za njega bomo pripravljeni odšteti več.

Slovenci lani manj uspešni v množičnem financiranju

Čas branja: 1 min
19.03.2018  17:46
Slovenci lani manj uspešni v množičnem financiranju

Slovenski start-upi so lani na treh platformah za množično financiranje iskali 1,1 milijona, zbrali pa 743.500 evrov. Število zagnanih projektov se je v primerjavi z letom 2016 zmanjšalo, upadla je tudi uspešnost, so pa ekipe precej bolj pripravljene na kampanje, je prejšnji teden povedal poznavalec množičnega financiranja Žiga Berce, ki je tudi pripravil analizo.

Lani so start-upi na platformah Kickstarter, Indiegogo in Adrifund skupno zagnali 60 kampanj, kar je četrtina manj kot leto prej. Uspešnih je bilo 21 projektov oziroma 35 odstotkov, kar je nekoliko manj kot predlanskim, ko je bila uspešnost 37,5-odstotna. Je pa uspešnost glede na prejšnja leta, ko je bila 20-odstotna, zrasla, je na dogodku Startup cafe pojasnil Berce.

Kot opaža, se je zavedanje tega, kaj vse je potrebno za uspešno kampanjo, okrepilo, s čimer povezuje upad števila projektov. »Ostajajo bolj resni projekti, zato je najverjetneje prišlo do zmanjšanja števila projektov v skupnem seštevku.«

Lanske slovenske kampanje je podprlo več kot 14.500 ljudi. Največ kampanj je bilo tudi letos na Kickstarterju, kjer je bilo od skupno 32 zagnanih kampanj osem uspešnih. Največja uspešnost projektov pa je bila na platformi Adrifund, kjer je bilo od 19 projektov uspešnih sedem.

Najuspešnejša lanska kampanja je bila za srednjeveško bojno videoigro Mordhau, ki je na Kickstarterju zbrala več kot 242 tisoč evrov. Po mnenju Berceta bi lahko kategorijo iger v prihodnje v Sloveniji še bolj razvili.

Kot je povedal Anže Miklavec iz podjetja ZKOTZ (Goat story, Equa), postaja izpeljava projektov na Kickstarterju čedalje zahtevnejša naloga, »saj je vse stvari treba narediti še toliko bolje kot v preteklosti«. Miklavec je sicer napovedal, da se na priljubljeno platformo podajajo že tretjič, in sicer z novo inovativno stekleničko za vodo Equa.

Ali množičnemu financiranju grozi ICO?

Ne smemo pozabiti, da je množično financiranje po svoje tudi zbiranje sredstev z izdajo kriptožetonov (ICO). Platforme za množično financiranje so po mnenju Berceta in Miklavca tudi v času vse bolj priljubljenih projektov ICO, ki temelji na tehnologiji blockchain, še vedno aktualne. Več o tem smo že pisali v članku: ICO je Kickstarter na steroidih, ki je v Slovenijo prinesel denar.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Zdravje
Zdravje Razvoj medicine močno prehiteva naše finančne zmogljivosti

Bliskovit razvoj novih tehnologij prinaša visoke cene in s tem omejitve pri dosegljivosti zdravljenj. Katere dosežke medicine v...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Kako bogata bo obogatena resničnost?

Ne le, da bomo virtualno predstavljen izdelek kupili prej, za njega bomo pripravljeni odšteti več.

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Kako zmagati v dobi robotizacije služb

Pet pogojev za uspešen prehod v nove oblike služb – od skupnih pristopov do zakonodajnih podlag

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend

»Treba je razumeti tehnologijo, ki je na voljo, in ves čas slediti trendom,« je udeležencem 5. Konference slovenskih izvoznikov na Brdu...