So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Nove ideje sredi BTC: aplikacija, ki deluje na zaklenjenem zaslonu, in platforma za čistilce

Čas branja: 3 min
14.11.2017  06:30
Ljubljanski podjetniški pospeševalnik ABC je pred dnevi odprl vrata za svojo šesto generacijo start-upov.
Nove ideje sredi BTC: aplikacija, ki deluje na zaklenjenem zaslonu, in platforma za čistilce
Foto: Sinisa Kanizaj

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Urška Jež dodaj
Marin Erceg dodaj
Crvena zvezda dodaj
Hajduk dodaj
Rovio dodaj

Potem ko so v minulih programih v prostorih pospeševalnika gostili okoli 30 mladih podjetij, so se tokrat osredotočili zgolj na take, ki že imajo nekaj za pokazati. Za tri mesece pospeševanja so izmed 800 prijavljenih izbrali zgolj pet - slovenske Beeping, KraftPal in Panorganico, hrvaško Aspido in poljski Holoroad.

»Vsakemu podjetju bomo omogočili zelo prilagojeno program,« je povedala Urška Jež, šefica slovenske izpostave pospeševalnika (ta ima prostore tudi v Silicijevi dolini). Tokrat predstavljamo prvi dve ekipi.

Aspida: mobilne aplikacije

Zagrebški razvijalec aplikacij ima na trgu trenutno dve programski rešitvi za pametne telefone. Prva, poimenovana »TVizzy«, deluje kot aplikacija za spremljanje video vsebine v živo. Uporabnik lahko določi, katero vsebino bi rad videl, aplikacijo pa mu jo nato dostavi v obliki potisnih sporočil (push notification). Njena dodana vrednost je po besedah ustvarjalcev v tem, da si lahko uporabnik video ogleda ne da bi odprl aplikacijo, torej tudi, če je zaslon telefona zaklenjen.

»Naša ideja je, da aplikacijo pripeljemo na prvo stran, s čimer lahko naši partnerji ustvarijo denar tam, kjer ga doslej niso mogli,« pravi Marin Erceg, ustanovitelj in direktor podjetja. Aspida trenutno sodeluje s hrvaškim telekomom, s katerim uporabnikom na telefone dostavlja personaliziran izbor tekem (oziroma najzanimivejših delov) prve hrvaške nogometne lige, poleg športa pa Erceg priložnosti vidi tudi na področju novic.

Drugi izdelek hrvaškega start-upa pa je - podobno poimenovana - aplikacija Izzy. Gre pa za rešitev, ki omogoča posebno oblikovane tipkovnice pametnih telefonov, ki jih razvijajo za naročnike - doslej so med drugim sodelovali s Crveno Zvezdo, Hajdukom, glasbeno skupino 2Cellos in finskim Roviem (Angry Birds). Tipkovnica omogoča prikaz simbolov in emotikonov ali posebnih animacij zgolj s potegom prsta. »Na dan tipkovnico odpremo vsaj 20-krat, a s tem nihče ne služi. Naša rešitev pa medtem deluje kot dodaten oglaševalski kanal,« razlaga Erceg. Uporabnik lahko prek tipkovnice namreč neposredno dostopa do spletne strani oglaševalca. Doslej so razvil prek 30 različic, ki jih je na svoje telefone preneslo prek 200 tisoč ljudi.

V podjetju sicer dela okoli deset ljudi; poleg zagrebške pisarne pa imajo razvojno izpostavo tudi v Skopju. Pred meseci so zbrali 143 tisoč evrov na platformi za množično investiranje Funderbeam, iščejo pa še večji vložek - upajo, da ga bodo našli v Silicijevi dolini. Pri tem računajo tudi na pomoč ABC pospeševalnika. Erceg je sicer prepričan, da je Slovenija za Hrvaško lahko vzor start-upom prijazne države.

Beeping: platforma za najem čistilca

Beeping.si je spletna platforma za naročanje čistilcev na dom, ki deluje od lani spomladi. Z nekaj kliki lahko pri njih naročite čiščenje stanovanja ali hiše v želenem terminu. Plačilo je možno prek PayPala, kreditne kartice ali UPN-obrazca. Čistilec, ki ga v podjetju Beeping prej preverijo in usposobijo, ob dogovorjenem času in najpozneje v 25 urah od potrditve plačila pride k naročniku in opravi čiščenje. Osnovno čiščenje zajema čiščenje, brisanje prahu z vidnih površin, sesanje, pomivanje in praznjenje smeti. Preobleče tudi posteljnino, če jo naročnik nastavi.

Cena čiščenja je odvisna od velikosti stanovanja in morebitnih dodatnih storitev. Osnovno čiščenje za največ 45 kvadratov veliko stanovanje stane 29,5 evra, skupaj z okni pa 40 evrov. Doplačati pa je treba čiščenje oken, notranjosti pečice ali hladilnika.

Start-up, ustanovila sta ga Jan Dobrilovič in David Mohar, storitve trenutno ponuja v Ljubljani z okolico, Obali, Mariboru in na Goriškem. Letos maja so se razširili še v Zagreb, kjer po besedah Dobriloviča zelo lepo rastejo. »Načrtujemo, da bo Zagreb po obsegu v roku kakšnega meseca prerasel tržišče Slovenije,« pravi in dodaja, da trenutno sodelujejo z več kot 70 čistilci (teh sicer ne zaposlujejo), do konca leta pa jih bo po načrtih že blizu sto. »Vsak mesec beležimo 30-odstotno rast naročil,« trdi sogovornik.

V prihodnjem letu dni se želijo razširiti še na dva trga (tudi z dodatno investicijo), pri tem pa računajo tudi na pomoč ABC pospeševalnika.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...