Kako zmagati v dobi robotizacije služb Kako zmagati v dobi robotizacije služb Pet pogojev za uspešen prehod v nove oblike služb – od skupnih pristopov do zakonodajnih podlag
Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend »Treba je razumeti tehnologijo, ki je na voljo, in ves čas slediti trendom,« je udeležencem 5. Konference slovenskih izvoznikov na Brdu pri Kranju povedal Nicklas Bergman.
Kako bogata bo obogatena resničnost? Kako bogata bo obogatena resničnost? Ne le, da bomo virtualno predstavljen izdelek kupili prej, za njega bomo pripravljeni odšteti več.

Nove ideje sredi BTC: aplikacija, ki deluje na zaklenjenem zaslonu, in platforma za čistilce

Čas branja: 3 min
14.11.2017  06:30
Ljubljanski podjetniški pospeševalnik ABC je pred dnevi odprl vrata za svojo šesto generacijo start-upov.
Nove ideje sredi BTC: aplikacija, ki deluje na zaklenjenem zaslonu, in platforma za čistilce
Foto: Sinisa Kanizaj

Potem ko so v minulih programih v prostorih pospeševalnika gostili okoli 30 mladih podjetij, so se tokrat osredotočili zgolj na take, ki že imajo nekaj za pokazati. Za tri mesece pospeševanja so izmed 800 prijavljenih izbrali zgolj pet - slovenske Beeping, KraftPal in Panorganico, hrvaško Aspido in poljski Holoroad.

»Vsakemu podjetju bomo omogočili zelo prilagojeno program,« je povedala Urška Jež, šefica slovenske izpostave pospeševalnika (ta ima prostore tudi v Silicijevi dolini). Tokrat predstavljamo prvi dve ekipi.

Aspida: mobilne aplikacije

Zagrebški razvijalec aplikacij ima na trgu trenutno dve programski rešitvi za pametne telefone. Prva, poimenovana »TVizzy«, deluje kot aplikacija za spremljanje video vsebine v živo. Uporabnik lahko določi, katero vsebino bi rad videl, aplikacijo pa mu jo nato dostavi v obliki potisnih sporočil (push notification). Njena dodana vrednost je po besedah ustvarjalcev v tem, da si lahko uporabnik video ogleda ne da bi odprl aplikacijo, torej tudi, če je zaslon telefona zaklenjen.

»Naša ideja je, da aplikacijo pripeljemo na prvo stran, s čimer lahko naši partnerji ustvarijo denar tam, kjer ga doslej niso mogli,« pravi Marin Erceg, ustanovitelj in direktor podjetja. Aspida trenutno sodeluje s hrvaškim telekomom, s katerim uporabnikom na telefone dostavlja personaliziran izbor tekem (oziroma najzanimivejših delov) prve hrvaške nogometne lige, poleg športa pa Erceg priložnosti vidi tudi na področju novic.

Drugi izdelek hrvaškega start-upa pa je - podobno poimenovana - aplikacija Izzy. Gre pa za rešitev, ki omogoča posebno oblikovane tipkovnice pametnih telefonov, ki jih razvijajo za naročnike - doslej so med drugim sodelovali s Crveno Zvezdo, Hajdukom, glasbeno skupino 2Cellos in finskim Roviem (Angry Birds). Tipkovnica omogoča prikaz simbolov in emotikonov ali posebnih animacij zgolj s potegom prsta. »Na dan tipkovnico odpremo vsaj 20-krat, a s tem nihče ne služi. Naša rešitev pa medtem deluje kot dodaten oglaševalski kanal,« razlaga Erceg. Uporabnik lahko prek tipkovnice namreč neposredno dostopa do spletne strani oglaševalca. Doslej so razvil prek 30 različic, ki jih je na svoje telefone preneslo prek 200 tisoč ljudi.

V podjetju sicer dela okoli deset ljudi; poleg zagrebške pisarne pa imajo razvojno izpostavo tudi v Skopju. Pred meseci so zbrali 143 tisoč evrov na platformi za množično investiranje Funderbeam, iščejo pa še večji vložek - upajo, da ga bodo našli v Silicijevi dolini. Pri tem računajo tudi na pomoč ABC pospeševalnika. Erceg je sicer prepričan, da je Slovenija za Hrvaško lahko vzor start-upom prijazne države.

Beeping: platforma za najem čistilca

Beeping.si je spletna platforma za naročanje čistilcev na dom, ki deluje od lani spomladi. Z nekaj kliki lahko pri njih naročite čiščenje stanovanja ali hiše v želenem terminu. Plačilo je možno prek PayPala, kreditne kartice ali UPN-obrazca. Čistilec, ki ga v podjetju Beeping prej preverijo in usposobijo, ob dogovorjenem času in najpozneje v 25 urah od potrditve plačila pride k naročniku in opravi čiščenje. Osnovno čiščenje zajema čiščenje, brisanje prahu z vidnih površin, sesanje, pomivanje in praznjenje smeti. Preobleče tudi posteljnino, če jo naročnik nastavi.

Cena čiščenja je odvisna od velikosti stanovanja in morebitnih dodatnih storitev. Osnovno čiščenje za največ 45 kvadratov veliko stanovanje stane 29,5 evra, skupaj z okni pa 40 evrov. Doplačati pa je treba čiščenje oken, notranjosti pečice ali hladilnika.

Start-up, ustanovila sta ga Jan Dobrilovič in David Mohar, storitve trenutno ponuja v Ljubljani z okolico, Obali, Mariboru in na Goriškem. Letos maja so se razširili še v Zagreb, kjer po besedah Dobriloviča zelo lepo rastejo. »Načrtujemo, da bo Zagreb po obsegu v roku kakšnega meseca prerasel tržišče Slovenije,« pravi in dodaja, da trenutno sodelujejo z več kot 70 čistilci (teh sicer ne zaposlujejo), do konca leta pa jih bo po načrtih že blizu sto. »Vsak mesec beležimo 30-odstotno rast naročil,« trdi sogovornik.

V prihodnjem letu dni se želijo razširiti še na dva trga (tudi z dodatno investicijo), pri tem pa računajo tudi na pomoč ABC pospeševalnika.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Zdravje
Zdravje Razvoj medicine močno prehiteva naše finančne zmogljivosti

Bliskovit razvoj novih tehnologij prinaša visoke cene in s tem omejitve pri dosegljivosti zdravljenj. Katere dosežke medicine v...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Kako bogata bo obogatena resničnost?

Ne le, da bomo virtualno predstavljen izdelek kupili prej, za njega bomo pripravljeni odšteti več.

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Kako zmagati v dobi robotizacije služb

Pet pogojev za uspešen prehod v nove oblike služb – od skupnih pristopov do zakonodajnih podlag

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Bergman: Umetna inteligenca je trenutno najpomembnejši tehnološki trend

»Treba je razumeti tehnologijo, ki je na voljo, in ves čas slediti trendom,« je udeležencem 5. Konference slovenskih izvoznikov na Brdu...