Kako za podjetje iztržiti čim več? Kako za podjetje iztržiti čim več? Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih kapitalskih trgih, njihovo razumevanje pa je zato ključno za uspešna pogajanja in maksimiranje dosežene cene.
Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov
Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih strateških odločitev, potrebnih za krepitev svojega podjetja.
Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in zagotavljanju skladnosti vse bolj pomagala avtomatizacija.
Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.
Komentar

Kako trgovcem denar polzi skozi prste ali kako je plačevanje v trgovinah ujeto v preteklosti

Čas branja: 4 min
11.09.2017  08:35
Plačilo s telefonom mora biti tako preprosto, da ga lahko naredi moja 80-letna babica ali pa 15-letna hčerka.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
LinkedIn dodaj
Amazon dodaj
Google dodaj
Simon Steinman dodaj
Banka Slovenije dodaj

Zadnjič me je znanec vprašal, če nas v ekipi MBILLS kaj skrbi, če banke svojim strankam v trgovinah ponudijo 'konkurenčno' plačevanje s pametnimi telefoni na brezstični (NFC) način. Odgovoril sem mu, da je NFC plačevanje stvar preteklosti in ne prihodnosti. Skoraj v istem dnevu sem zasledil pogovor na omrežju Linkedin, kjer so se posamezniki iz različnih industrij pogovarjali, ali mora trgovec kupcu res izdati papirnati račun in ali v letu 2017 res ne obstajajo boljše alternative. Takšni pogovori so vedno zanimivi, ker znova dokazujejo, da smo tudi pri plačevanju v trgovinah ujeti v preteklosti ter ne poznamo rešitev, ki so se v svetovnem merilu že dokazale kot zelo uspešne.

Tehnologija se mora prilagajati uporabniški izkušnji in ne obratno

Steve Jobs je rekel, da je potrebno vedno izhajati iz uporabniške izkušnje ter na podlagi te prilagoditi produkt. Na področju (mobilnega) plačevanja pri največjih trgovcih pa se še vedno dogaja, da se uporabniška izkušnja prilagaja tehnologiji. Trgovci vsako leto investirajo denar v 'boljše in hitrejše' načine plačevanja, v zameno pa dobijo enako uporabniško izkušnjo in enako dolge vrste na blagajnah. Kje se zaplete?

Kar vam nihče ne pove na glas

Plačil z gotovino je v Evropi še vedno več kot polovica, enako pa je tudi v Sloveniji. Če primerjamo uspešnost mobilnega (negotovinskega) plačevanja med zahodnim svetom in vzhodnim svetom, vidimo da so na vzhodu uspešnejši. Podatki (2) kažejo, da je uspešnost na zahodu zanemarljiva, medtem ko vzhod (kot je npr. Kitajska) dokazuje, da se stvari lahko zastavi bistveno bolj uspešno.

Najbrž se sprašujete kje je razlika? Če brutalno poenostavim, je razlika v tem, da si na vzhodu predstavljajo in celo živijo življenje, v katerem lahko doma pozabiš denarnico in kartice ter nemoteno preživiš dan, na zahodu pa si dneva brez kartic ne moreš niti predstavljati. In če ob teh dejstvih predsednik uprave kakšne banke povzdigne kakšno obrv, je odgovor zelo preprost - kozarec je še vedno napolnjen za več kot polovico. Na trgu je še vedno več kot 50 % plačil opravljenih z gotovino in to je potencial, ki je trenutno še vedno neizkoriščen.

Kaj pravita Amazon in Google?

Amazon s storitvijo Amazon Go in Google s Hands Free sta pred časom že poskusila z zelo naprednim načinom mobilnega plačevanja ter kmalu ugotovila, da sta morda preskočila preveč korakov naenkrat. Storitev, ki sta jo oblikovala, je popolnoma preoblikovala nakupni proces pri trgovcu. Plačilo za nakup se ni začelo z vprašanjem blagajničarke ali boš plačal z gotovino ali s kartico, temveč z vstopom v trgovino oz. s pozdravom blagajničarke z dober dan. Tega, da je bil v postopek plačevanja vključen tudi že program zvestobe, ne bom niti omenjal.

Plačevanje s karticami se je v preteklosti izkazalo za zelo uspešno, saj se je velik delež plačevanja v zadnjih 40 letih prelil na plačevanje s karticami, še vedno pa kartice (ali NFC plačevanje, ki je skoraj neločljivo povezano s karticami) ne rešujejo nekaterih težav trgovcev, kot je na primer to, da mora prodajalec vedno imeti pri roki še POS terminal, da se računi še vedno tiskajo na papir, da so plačila počasna in podobno.

Kaj lahko trgovci ponudijo svojim kupcem v Sloveniji že danes?

Plačevanje v trgovinah je lahko preprostejše že danes. Mobilni telefoni že danes omogočajo najboljšo in celovito uporabniško izkušnjo. Kot uporabnik bi si želel vse plačevati s telefonom na enem mestu – položnice, račune v restavraciji, nakupe v trgovini, nakupe na spletu, kavo na avtomatih, posredovanje denarja prijatelju ob 3h ponoči... Želim, da je moj telefon povezan z računom pri banki, limitom ali kreditno kartico, da se lahko sam odločim kako bom plačal. S sabo nočem nositi kartic zvestobe. Vse račune si definitivno želim dobiti v elektronski obliki na telefon in nikoli več na papirju.

Plačilo s telefonom mora biti tako preprosto, da ga lahko naredi moja 80-letna babica ali pa 15-letna hčerka. Kot podjetju ali trgovcu mi je po drugi strani v interesu, da svojim strankam ponudim še lažji način plačila, ki bo tudi cenejši, hitrejši in na voljo vsakomur ne samo tistim, ki imajo najnovejše telefone. Čeprav si trenutno ne predstavljam življenja brez POS terminala za sprejemanje plačil s kartico, si na blagajni želim čim manj naprav. Ali so takšne rešitve danes že na voljo v Sloveniji? Absolutno.

Kaj morajo za svoje kupce narediti trgovci?

V zadnjem letu smo imeli z ekipo izjemno priložnost približati mobilno plačevanje s Hal mBills skoraj 500 večjim in manjšim slovenskim podjetjem v različnih industrijah. Vsi so prepričani, da je mobilno plačevanje zaradi svojih prednosti že sedanjost in tudi prihodnost. Najbolj zanimiva obrazložitev odločitve za mobilno plačevanje je prišla s strani nekega podjetja, kjer so povedali, da jim je pomembno, kaj uporabljajo njihovi kupci danes, še bolj pomembno za podjetje pa je, kaj bodo njihovi kupci uporabljali jutri.

Pri vsem skupaj pa je najboljše to, da je vpeljava plačevanja z mobilnimi telefoni v trgovine lahko popolnoma neboleča in preprosta. Če malce pretiravam ga podjetje lahko vpelje tudi v času, ko je direktor podjetja na dopustu. Vse kar je potrebno je le odločitev trgovcev, da želijo že danes stopiti v korak s časom in svojimi kupci.

Simon Steinman je vodja plačilnih storitev pri podjetju MBILLS, prvem podjetju z dovoljenjem Banke Slovenije za izdajo elektronskega denarja in opravljanja plačilnih storitev.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih

Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih...

Posel 2030
Finance
Finance Kako za podjetje iztržiti čim več?

Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih...

Posel 2030
Zgodbe
Zgodbe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe

Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov

Posel 2030
Finance
Finance Prihodnost plačevanja je v SMS-plačilih

Biometrija bo s pomočjo umetne inteligence preverjala identiteto uporabnika na katerikoli platformi.

Posel 2030
Finance
Finance Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja

Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in...

Posel 2030
Finance
Finance Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo

Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.