So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena
Komentar

Digitalna preobrazba zahteva prilagodljivo vodstvo

Čas branja: 3 min
16.08.2017  08:00
Namesto vodenja in izvrševanja ukazov sodobna poslovna okolja zahtevajo pripravljenost na učenje in posluh za mnenja drugih.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
IMD dodaj
BBVA dodaj
Robert Trnovec dodaj
Microsoft Slovenija dodaj

Digitalna preobrazba v vseh panogah prinaša čedalje več sprememb, ki jih vodilni zaposleni ne morejo več predvidevati, saj se dogajajo prehitro in preveč naključno. Tehnologije, kot so virtualna resničnost, poslovna analitika, umetna inteligenca in mobilne naprave, pomenijo, da je čedalje težje ustvariti in ohraniti konkurenčno prednost. Seveda to vodstvenim delavcem ni posebna skrivnost, saj se večinoma zavedajo velikega vpliva digitalne revolucije na njihovo poslovanje – po podatkih raziskave IMD jih 28 odstotkov meni, da je digitalna revolucija precej pomembna, 33 odstotkov pa da je zelo pomembna za njihovo poslovanje.

Seveda pa je poslovanje podjetij in njihova pripravljenost na izzive digitalne preobrazbe v veliki meri odraz vodstva in njihove pripravljenosti na spremembe. Zato prilagodljiva podjetja zahtevajo prilagodljive vodje in nedavno je priznana šola IMD pripravila pregled lastnosti prilagodljivega vodje, ki so neposredno povezane s poslovnim uspehom podjetij, ki jih vodijo.

Prva lastnost je skromnost, saj morajo vodje sprejeti dejstvo, da lahko drugi vedo več kot oni. Poplava informacij jim preprečuje, da bi sami ostajali na tekočem z vsemi novostmi, ki se dogajajo v njihovem podjetju, v panogi ali globalno. Zato je pomembno, da se obkrožijo z učinkovito ekipo in se sprijaznijo s tem, da ne morejo najbolje vedeti vsega. V učinkovitem podjetju se znanje hitro in brez ovir širi med zaposlenimi, kar omogoča prilagodljivo odzivanje na spremembe. Vloga vodstva je zato oblikovati okolje, ki spodbuja znanje in mnenja vseh članov ekipe.

Druga lastnost je prilagodljivost, kar pomeni zmožnost spremembe mnenja na podlagi novih informacij. Načrtovanje je seveda še vedno tako pomembno kot kdaj koli prej, toda brezkompromisno vztrajanje pri načrtih tudi v luči novih spoznanj ne ustvarja vrednosti za podjetje. Pri tem je ključnega pomena tudi komunikacija novih stališč ostalim deležnikom podjetja, saj je le tako mogoče zagotoviti, da se celotno podjetje ustrezno odzove na spremenjene razmere. Primer takega razmišljanja je španska banka BBVA, ki se je iz tradicionalne banke preoblikovala v vodilnega ponudnika digitalnih bančnih storitev na globalni ravni. To jim je uspelo z internimi inovacijami in nakupi zagonskih podjetij.

V digitalnem svetu prav tako ne bo uspeha brez vizije, ki je bila vedno pomemben del poslovanja. Vodje morajo natančno vedeti, kam želijo popeljati svoje podjetje, čeprav morda še ne poznajo natančno načina, kako to izpeljati. V časih hitrih sprememb je jasna vizija še posebej pomembna, saj usmerja delovanje vseh delov podjetja in vseh zaposlenih. Izjemen primer je podjetje GE, ki se je osredotočilo na industrijski internet, s čimer so bolj jasno opredelili svojo vizijo in celo odprodali dele konglomerata, ki niso podpirali te vizije. Gre namreč za podjetje, ki je bilo zgodovinsko znano po tem, da je združevalo dejavnosti od gradnje jedrskih elektrarn do televizijskih postaj.

Zadnja pomembna lastnost je pripravljenost vodje, da posluša, se povezuje in komunicira z internimi in zunanjimi deležniki. Le tako je mogoče vizijo prilagajati glede na signale, ki jih ostali sodelavci prejmejo od strank, iz trga in iz panoge. V raziskavi so prilagodljivi vodje dosegli odlične rezultate pri dejavnikih, kot sta »Spodbujam stalno izmenjavo informacij znotraj moje ekipe« (85 odstotkov jih to počne pogosto) in »Spodbujam ekipo k izmenjavi mnenj in pogledov« (86 odstotkov jih to počne pogosto. Vodje morajo stalno poslušati, saj se spremembe v tehnologiji in poslovnih modelih odvijajo tako hitro, da preprosto ni mogoče ostati na tekočem z vsemi dogodki.

Svet digitalne preobrazbe zahteva novo generacijo vodij, ki bodo pripravljeni delovati v okolju, kjer hitrost sprememb onemogoča tradicionalne načine vodenja. Namesto vodenja in izvrševanja ukazov sodobna poslovna okolja zahtevajo pripravljenost na učenje in posluh za mnenja drugih. Prav tako mora podjetje postati bolj prevoden sistem, v katerem se informacije širijo hitreje tako od vodstva navzdol kot od zaposlenih k vodstvu. To pa je mogoče le, če vodilni zaposleni tak način dela uveljavljajo in spodbujajo tudi sami. Najbolj prilagodljivi bodo lahko ustvarili podjetja, ki lahko uspešno prestanejo tudi največje spremembe in najtežje konkurenčne izzive.

Preberite tudi:

Čas umetne inteligence je napočil

Inteligentno iskanje pravih stikov

Robert Trnovec: Digitalna preobrazba ni loterija


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...