So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Od politike do start-upov: Aleš Živkovič z aplikacijo za zmenke in posel

Čas branja: 2 min
15.06.2017  10:25
YAC (krajše za Your Actual Contact) je aplikacija, ki po trditvah avtorjev spodbuja »spoznavanje in mreženje ljudi v resničnem svetu« oziroma na isti lokaciji.
Od politike do start-upov: Aleš Živkovič z aplikacijo za zmenke in posel
Aleš Živkovič je nekdanji državni sekretar, že nekaj let pa živi in dela v Londonu, kjer se trenutno poleg psihoterapije ukvarja tudi z razvojem aplikacije YAC.
Foto: Picasa

Obveščaj me o novih člankih:  
Aleš Živkovič dodaj
LinkedIn dodaj
Nokia dodaj
Alen Živkovič dodaj
Actual dodaj

Aplikacija deluje tako, da na podlagi brezžične internetne povezave, GPS signala oziroma bluetooth tehnologije zazna uporabnike v neposredni bližini, ki se prav tako zanimajo za druženje. Da pa vendarle ne bi prišlo do nepotrebnega potencialno nerodnega srečanja, aplikacija uporabnika obvesti, kako zanimiv (če sploh) je uporabnik v resnici.

Algoritem namreč izračuna tako imenovano »stopnjo priljubljenosti« (vsak dan posebej) in jo nato primerja z ostalimi uporabniki v bližini. Za dodatno »varovalko« so ustvarjalci vključili tudi sistem podeljevanja klasičnih všečkov.

Od politike do start-upov

Aplikacijo je skupaj z bratom Alenom zasnoval in razvil Aleš Živkovič, nekdanji državni sekretar na ministrstvu za finance, podjetnik in psihoterapevt, ki danes živi in dela v Londonu. V evropsko prestolnico start-upovskega podjetništva ga je sicer pripeljalo podjetje Limeclim, upravitelj televizijskega kanala The Medical Channel z raziskovalno-medicinskimi vsebinami. Živkovič je pred letom in pol iz podjetja izstopil in se med drugim posvetil razvoju Yac-a.

»Ne samo za zmenkarije, tudi za posel,« pravita brata Živkovič

Brata razlagata, da se lahko aplikacija uporablja v družabne in poslovne namene (recimo na raznih konferencah in drugih oblikah podjetniškega mreženja) ter - jasno - za zmenkarije oziroma sproščeno spoznavanje ljudi po klubih, lokalih in festivalih. »V Londonu je neformalni ekosistem mreženja izjemno razvit. Facebook, denimo, se v nekaterih industrijah uporablja v poslovne namene celo bolj kot Linkedin. To pomeni, da se medčloveški stiki prenašajo v neformalni ekosistem,« razlaga Alen.

Podobne družabne aplikacije sicer niso nič novega; Nokia je že pred več kot desetimi leti razvila aplikacijo Sensor, ki je imela podobne lastnosti; delovala je prek bluetootha in omogočala komunikacijo med uporabniki (pisanje sporočil, pregled profilov) - a zgolj največ v krogu desetih metrov. Še neprimerno bolj priljubljen je danes Tinder, ki pa z razliko od slovenske pogrutavščine povezuje ljudi zgolj v »online« svetu, medtem ko Yac deluje tudi takrat, ko internetnega signala ni.

»Naj jo uporabljajo tam, kjer jim bo služila«

In čeprav Tinder išče načine za širitev na druga področja povezovanja ljudi (lani septembra je denimo prevzel Vino, družabno omrežje za ženske), še vedno velja za dating app oziroma aplikacijo za zmenkarije. Alen Živkovič YAC sicer ne uvršča v to kategorijo, čeprav, kot pravi, se s poimenovanjem ne obremenjuje preveč.

»Uporabniki naj aplikacijo uporabljajo za karkoli sami menijo, da jim prinaša dodano vrednost. Če so to zmenkarije, naj bodo. Če je to komunikacija na festivalih ali interakcija v klubih, pa naj jim služi za to. V Londonu smo, denimo, zaznali na primer interes na neformalniih druženjih med ustanovitelji start-upov,« odgovarja.

Najprej jo bodo tržili na hrvaški obali

Trenutno je aplikacija dostopna samo za telefone z iOS operacijskim sistemom, bo pa čez čas na voljo tudi za android naprave. Po besedah Živkoviča prav zdaj zaključujejo detajle beta različice, zato aplikacije uradno še niso predstavili na trgu, jo bodo pa v naslednjih tednih.

»Začeli bomo na hrvaški obali, kjer smo v fazi sklepanja dogovorov z največjimi klubi. Eden od takih klubov je Papaya s Paga, s katerim smo skupaj že izvedli promocijo na spring break vikendu. Podobne aktivnosti bomo nadaljevali skozi celotno poletje,« razlaga sogovornik. Pravi še, da se nameravajo nato osredotočiti predvsem na večja evropska in ameriška mesta.

Aplikacija je brezplačna. Poslovni model po besedah Živkoviča medtem še ni popolnoma dorečen, imajo pa v »igri različne scenarije, tudi v medpodjetniškem sektorju«. Razvoj rešitve so sicer financirali sami, bodo pa za nadaljno širitev potrebovali dodatni kapital. Podjetniki pravi, da se tega zavedajo, a ga za zdaj še ne iščejo.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...