So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena
Komentar

Zakaj so v mobilnem plačevanju v ospredju manj razvite države?

Čas branja: 3 min
08.06.2017  11:37
Poskuse mobilnega plačevanja spremljamo že skoraj 20 let. Zakaj toliko časa in zakaj je zdaj trenutek, ko se bo v nekaj letih vse obrnilo.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Apple dodaj
Samsung dodaj
Baidu dodaj
Starbucks dodaj
WalMart dodaj

V času razcveta mobilnih operaterjev je vladalo prepričanje, da bodo le-ti prevzeli plačevanje z mobilnimi telefoni v svoje roke. Kljub ogromnim vlaganjem v te projekte, noben ni postal uspešen. Zakaj ne?

Plačevati se ne da brez denarja. Denar in plačilni sistemi so bili v rokah bank. Tudi posamezne ‘poroke’ med mobilnimi operaterji in bankami niso uspele, ker njihova ciljna javnost ni zajela vsega prebivalstva in vseh trgovcev, čeprav so imeli možnosti zelo velikih investicij.

Ko so pred kratkim tudi banke ugotovile, da denar ni več surovina, ki jo banke edine lahko obdelujejo in ustvarjajo dobičke, so se z elektronskimi bankami na mobilnih telefonih pričele intenzivno ukvarjati tudi same. Cilj mobilnih bank ni bil zamenjava kartičnega poslovanja, ki je donosno za banke, temveč le ‘nadgradnja kartičnega sistema’ – kjer mobilni telefon služi kot nosilec informacije o plačilni kartici.

Zanimivo je, da se je mobilno plačevanje izredno hitro in učinkovito prijelo najprej v Keniji. Zakaj najprej tam in zakaj ne v razvitem svetu? Prebivalstvo Kenije je geografsko zelo razpršeno po oddaljenih vaseh. Do prve banke so prebivalci oddaljeni lahko tudi več kot 100 km. Zato je v takih pogojih nemogoče razvijati sodobne plačilne sisteme, ki temeljijo na dragih POS napravah, bankomatih in bančnih okencih. Z mobilnim telefonom, ki ga ima že večina odraslih prebivalcev, pa je mogoče hitro premagati velike razdalje. V Keniji se je zato tudi zelo hitro prijelo nakazovanje plač in drugih plačil med prebivalci. Zato je prav nerazvit svet trenutno v največjem vzponu pri uporabi mobilnega plačevanja.

Trenutno stanje aplikacij za mobilno plačevanje v svetu je izjemno barvito. Nobena rešitev ni vodilna in zaenkrat nič ne kaže, da bi katera, vsaj v svetovnem merilu, to postala. Mobilne denarnice, kot navadno imenujejo mobilne aplikacije za plačevanje, so zelo vezane na potrebe okolja, kjer so se razvile. Popularnost mobilnih denarnic je seveda mnogo večja tem, kjer je bančna pa tudi siceršnja infrastruktura slabo razvita, saj omogoča vsemu prebivalstvu hitrejši dostop do denarja in do plačevanja blaga in storitev.

Zakonodaja v EU, še posebej z uvedbo direktive PSD2 (Payment Service Directive 2), ki bo vpeljana v letu 2018, odpravlja monopole bančnega sistema nad plačilni sistemi in ločuje vlogo bank kot skrbnic denarja od vloge agentov, ki skrbijo za plačilne transakcije. Analogno, kot je bila v preteklosti razdeljena vloga med proizvajalci električne energije in agenti za njeno distribucijo. PSD2 daje še dodatni zagon novim iniciativam in inovacijam kreativnih in sprememb željnih mladih fintech podjetij.

Na področje mobilnega plačevanja v zadnjih nekaj letih vstopa cela vrsta novih akterjev, ki iščejo sveti gral, ki bo prepričal množice, da bodo kartice zamenjali z njihovo aplikacijo za mobilno plačevanje. Od proizvajalcev mobilnih telefonov (Apple, Samsung), preko velikih trgovskih verig do fintech podjetij, torej podjetij, ki imajo bogato znanje na področju razvoja IT rešitev v finančnem svetu.

Prvi resnično popularni sistem za mobilno plačevanje MPESA, se je razvil v Keniji. Danes ima okoli 34 milijonov uporabnikov, to je več kot 50 % prebivalstva, mesečno pa obdela okoli 140 milionov transakcij.

Zanimivo pa je, da se ista rešitev, ki je tako popularna v Keniji, ni mogla prijeti v Južni Afriki zaradi drugačnih potreb in bolj razvitih bančnih sistemov.

V Južni Afriki je mogoče plačevati učinkovito z drugimi mobilnimi denarnicami, celo sadje in zelenjavo na tržnici.

Daleč največjo rast dosega Kitajska z vsaj tremi vodilnimi rešitvami za mobilno plačevanje: WeChat, Alipay in Baidu Wallet. Nobena od teh treh korporacij ne izhaja iz bančnega sveta. Stopnje rasti teh rešitev so za evropske dimenzije nepredstavljive. Vse tri korporacije so razvile svoje rešitve za spodbujanje rasti prodaje svoje lastne ponudbe in se šele potem razširile na plačevanje tudi drugih ponudnikov.

V ZDA je najstarejša in najbolj prepoznavna mobilna aplikacija za naročanje in plačevanje kave pri verigi Starbucks. V zadnjem času se hitro širi mobilna denarnica, ki jo je razvil Walmart za svojo verigo trgovin. Mobilne denarnice, kot so ApplePay, Android Pay in Samsung Pay vstopajo že dlje časa na trg, pa vendar njihove rasti niso prevladujoče, kot je to primer na Kitajskem.

V Evropi je trenutno 49 delujočih mobilnih denarnic, od katerih je največji uspeh dosegla aplikacija Danske bank imenovana MobilePay, ki ima približno 3,5 miliona uporabnikov. Ista rešitev se širi tudi v drugih skandinavskih državah. Značilno zanjo pa je, da se uporabnost te aplikacje širi na vsa področja plačevanja, s ciljem, da na srednji rok v državi odstrani potrebo po plačevanju z gotovino. Z MobilePay lahko Danci plačujejo celo za dansko verzijo časopisa Kralji ulice kar prodajalcem na cesti.

V Sloveniji mobilna denarnica Hal mBills pokriva največji spekter možnega plačevanja in po raznolikosti možnega plačevanja celo presega funkcionalnosti najuspešnejše evropske mobilne denarnice.

Danes smo torej sredi najbolj korenitih sprememb pri plačevanju. Gotovo pa je, da bodo rešitve izbrali kupci, torej plačniki, in ne več posamezne banke. Na prihodnji razvoj mobilnega plačevanja bodo vplivali različni dejavniki. Več o teh dejavnikih in kaj se obeta v prihodnje v mobilnem plačevanju sledi kmalu.

Preberite tudi:

(intervju) Matjaž Čadež, ustanovitelj Halcoma: Start-up skrbi so sladke skrbi

Med nami so dinozavri, ki se tega še ne zavedajo

Ko z uporabniki spiješ pivo (ali dve)

Matjaž Čadež je ustanovitelj podjetij Halcom in MBILLS.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...