So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Podjetniška ideja: Ljubljančanka bi stare mestne avtobuse spremenila v hostel

Čas branja: 3 min
25.04.2017  20:16
Pri oblikovanju infrastrukture in vsebine za hostle si lahko podjetniki običajno privoščijo več inovativnosti in kreativnosti. Ljubljančanka je tako prišla na idejo, da bi stare mestne avtobuse preuredila v nastanitve za popotnike. Načrt je že podrobno izdelala, do uresničitve pa jo čaka še dolga pot. »Hostelski« posel bo po mnenju poznavalcev sicer rasel še naprej.
Podjetniška ideja: Ljubljančanka bi stare mestne avtobuse spremenila v hostel
Polajžarjeva bi mestne avtobuse preoblikovala v hostle. (Slika je simbolična)

Obveščaj me o novih člankih:  

Ana Polajžer poskuša uresničiti idejo, s katero bi rada turistom v Ljubljani ponudila »nekaj več kot zgolj navaden pograd v hostlu«.

»Enajst mestnih avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa bi radi postavili na lokaciji v bližini centra mesta in jih preuredili v prenočitvene objekte, ki bodo z interpretacijo slovenske naravne ter kulturne dediščine turistu na edinstven način predstavili našo deželo,« pravi Polajžerjeva.

Dve polovici, vmes pa kopalnica

Hostel bi sogovornica rada postavila s preoblikovanjem avtobusov znamke MAN G-A23. »V večjem delu jih bomo izpraznili, obdržali pa zgolj nekaj sedežev in voznikov del. Dvoje obstoječih vrat bomo preuredili v vrata z zaklepanjem, srednja vrata bomo zakrili. Šipe avtobusa bodo na zunaj ostale enake in bodo v večini služile kot okna apartmaja,« opisuje.

Po njenih besedah bo osem avtobusov razdeljenih na dva dela, kar pomeni, da bo en vhod pri sprednjem, voznikovem delu, drugi vhod pa bo na zadnjem delu avtobusa. V sredinskem, zgibnem delu bodo dvojne sanitarije, ki bodo ločevale oba namestitvena dela. Ostali trije avtobusi, vsaj tak je načrt, bodo namenjeni turistom, ki si želijo doživeti »pravo vzdušje« hostla, saj bo v posameznem objektu na voljo 12 ležišč v skupni spalnici.

Skupaj to pomeni, da bi radi v enajstih avtobusih uredili 19 sob s terasami, v katerih bo skupno 112 ležišč. Večina ležišč bo na pogradih, umestili pa bi tudi šest večjih postelj za dve osebi.

Avtobusi kot slovenske regije

Avtobuse bodo označili s kraticami posameznih slovenskih krajev in jih temu primerno tudi opremili.

»Pri notranji opremi bomo uporabili reciklirane predmete in čim več izdelkov lokalnih podjetij. Na primer, na avtobusu z oznako GO, bomo v prvem delu s pomočjo fotografij prikazali naravne lepote Soče, okvirje ležišč bomo izdelali iz kajakov in pripadajočih vesel. Drugi del objekta bo predstavljal Triglav, zato bo opremljen v alpskem slogu.

Posebnost tega dela bo prednji vhod v sanitarije, ki bo replika triglavskega Aljaževega stolpa. Na terasi tega objekta bo na eni strani počivališče z raftom, na drugi strani pa bo plezalna stena,« Polajžerjeva opisuje koncept turistične ideje.

»V svetu še ni hostla na avtobusu, zato predvidevamo, da bomo postali svojevrstna turistična atrakcija,« ambiciozno dodaja Polajžerjeva, ki bo svojo idejo predstavila tudi na prihajajoči konferenci podjetništva in inovativnosti FestINNO na UP Fakulteti za management v Kopru.

Načrt: postavitev do jeseni 2018

Sogovornica stroške postavitve hostla na avtobusih ocenjuje na 700 tisoč evrov. Priznava sicer, da se bo morala pri iskanju denarja zanesti na tretje investitorje. Pri tem računa na strateškega partnerja oziroma poslovnega angela, pa tudi finančna sredstva s strani ljubljanske občine, države in evropska sredstva. Če bo pri zbiranju sredstev uspešna, bi po njenih pričakovanjih hostel na mestnih avtobusih lahko odprli jeseni prihodnje leto.

Vsak mesec nov hostel

V središču Ljubljane novi hostli medtem rastejo kot gobe po dežju. Po podatkih spletnega portala hostelworld.com jih je v mestu že 35. »Hostli so lahko spodobno donosni, posel pa bo v prihodnosti še rasel,« je medtem prepričana Jacqueline Stuart, direktorica nepremičninskega podjetja S-Invest.

Po njenih besedah je za gradnjo ali prenovo stavbe in preureditev v hostel več dobrih razlogov. Vložki na razpoložljivo sobo so pri hostlih namreč precej manjši kot pri hotelih, sanitarije pa so lahko tudi skupne, zato z njimi ni treba opremiti vsake sobe. Takšni objekti ne potrebujejo lastnih parkirišč, saj večina turistov pride z javnim prevozom.

Večji prihodki in nižji stroški od hotelov

»Povprečna zasedenost hostlov se meri na posteljo, kar je drugače kot pri hotelih, kjer se za uspešnost upošteva povprečni prihodek na sobo. Analitiki poudarjajo, da so povprečne zasedenosti sob večje v hostlih kot v hotelih. Zato so prihodki, ki jih ustvarijo naložbe v hostle, večji od tistih v hotele. To pa je pomembno za odločitev, kam bodo vlagatelji investirali svoja sredstva,« pojasnjuje Stuartova.

Prav tako so, pravi sogovornica, zelo nizki tudi stroški. Ker se večina rezervacij namreč opravi prek spletnih portalov, lastnik ne potrebuje dragih trženjskih oddelkov, kar dodatno znižuje fiksne stroške iz plač, saj lahko dobro ozračje ustvari majhna ekipa.

Vroč biznis

Posel hostlov bo po njenem mnenju še naprej rasel, povpraševanje po tovrstnih nastanitvah pa spodbujajo trije dejavniki: velika rast nizkocenovnih letalskih prevoznikov, priljubljenost »delitvene ekonomije«, predvsem med milenijci in preobrazba samih hostlov. »Najprej so ponujali povsem osnovno namestitev, danes pa veliko hostlov ponuja druženje, spremljajoče dejavnosti in s tem tudi specifična doživetja,« še dodaja Stuartova. Več v članku Hostli postajajo dober posel – kaj vse je potrebno za uspeh.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...