(Intervju) Julij Božič: Podatki so novodobna nafta (Intervju) Julij Božič: Podatki so novodobna nafta Zakaj verjetno potrebujete inovacijsko pisarno in zakaj je čas, da si znova ogledate Terminatorja?
Bo umetna inteligenca ustvarila toliko delovnih mest, kot jih bo odpravila? Bo umetna inteligenca ustvarila toliko delovnih mest, kot jih bo odpravila? Do največje izgube delovnih mest zaradi umetne inteligence bo prišlo v panogah proizvodnja in transport. Gari Kasparov bi dejal, da gre za ceno napredka. Pa vendar naj bi umetna inteligenca po napovedih PwC ustvarila vsaj toliko delovnih mest, kot jih bo odpravila.
Lahko nove tehnologije zmanjšajo tveganja kajenja? Lahko nove tehnologije zmanjšajo tveganja kajenja? Eden glavnih ciljev trajnostnega razvoja ZN na področju zdravja je zmanjšanje tveganj kajenja. Lahko tehnologija pomaga kadilcem, zmanjševanje škode pa postane glavno gonilo ustvarjanja dobička?
Zakaj veliko digitalnih transformacij ne prinaša pričakovanih rezultatov? Zakaj veliko digitalnih transformacij ne prinaša pričakovanih rezultatov? Digitalizacija prinaša prednosti novim tehnološko usmerjenim podjetjem in jemlje konkurenčno prednost linearno oziroma industrijsko usmerjenim starodobnikom
Kako mesta oskrbeti z lokalno pridelano hrano? Kako mesta oskrbeti z lokalno pridelano hrano? Da bi omogočili pridelavo lokalne hrane v urbanem okolju in zmanjšali odvisnost oskrbe s hrano od uvoza in podnebnih sprememb, je Nizozemsko podjetje splavilo plavajočo kmetijo
Komentar

Ko z uporabniki spiješ pivo (ali dve)

Čas branja: 4 min
20.04.2017  20:36
Uporabnike Hal mBills bolje poznam kot svojega fanta

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

V ponedeljek zjutraj pridem v pisarno in še preden se zavem mi Facebook in Google analitika ter analitika spletne strani ponujajo poročila o uporabnikih Hal mBills. S pomočjo sodobnih orodij za analitiko lahko o uporabnikih izvemo veliko. To je danes realnost. Še sama imam včasih občutek, da se uporabniki upravičeno počutijo goli pred krvi željnimi marketingarji, ki jih secirajo do zadnjega diha.

Najslajših je 50 in več odtenkov sive

Zavedati se je potrebno, da svet ni črno-bel. Najboljša je srednja pot, vseh 50 in več odtenkov sive, ki so vmes. Obenem lahko torej delujemo moralno in etično, a po drugi strani, na podlagi informacij o uporabnikih, prilagodimo način in vsebino komunikacije in interkacije z uporabniki. Če se približamo specifičnim potrebam in željam določenega segmenta ljudi ali pa točno določenemu uporabniku, jih bomo bolj pritegnili in navdušili.

Zakaj bi mladim govorili o varnosti naše rešitve, ko pa želijo biti napredni in v trendu? In zakaj bi starejše uporabnike, ki jih bremeni vpisovanje gore številk ob plačevanju položnice, navduševali za nakup vstopnice za nogometno tekmo s Hal mBills? Konec koncev je potrebno vsakemu uporabniku ponuditi tisto, kar potrebuje in tisto, kar rešuje njegove probleme. In s tem ni nič narobe. Saj tudi na zaposlitvenem razgovoru izpostavimo tisto, kar je za bodočega delodajalca pomembno. In enako velja za svežo ljubezen – občudovano osebo osvojimo tako, da ji pokažemo, da smo si usojeni. Nič drugače ni s stikom z uporabniki – pokazati jim moramo, zakaj naj postanejo naši kupci, kaj je dodana vrednost, ki je nikjer drugje ne morejo dobiti.

Zakaj se potem podjetja še vedno obnašajo kot majhni trmasti otroci?

Čeprav imajo podjetja – kot sem orisala v zgornjih odstavkih – na voljo ogromno informacij o uporabnikih in kljub temu, da se v zadnjem času zdi, da so članki, časopisi, konference in dogodki polni 'odprtega inoviranja', 'agilnosti', 'vitkih metod', je prenos teh vedenj in znanj v prakso ponavadi šibek. Seveda – tako v Sloveniji kot globalno – obstaja ogromno podjetij, ki vsak dan v svojem poslovnem okolju te principe živijo in uresničujejo, to je treba priznati.

Ampak… Kdaj ste imeli zadnjič občutek, da si vaša banka želi rešiti vaše bolečine? Kako blizu ste si s pošto, ki vam dostavlja pakete? Vas je vaša taksi služba kdaj povabila k sebi na obisk? Vas je trgovsko podjetje kdaj povabilo na kavo? Meni se nič od naštetega še ni zgodilo in občutek imam, da se večina podjetij osredotoča nase, na svoje interne procese in zaupa svoji intuiciji in svojim predvidevanjem o meni kot uporabnici njihovih storitev oziroma izdelkov.

Spremembe so težke, boleče in naporne. Vanje je treba vložiti veliko kapelj znoja in krvi. Pa vseeno: čas je, da podjetja izstopijo iz svoje cone udobja, pogledajo izza štirih sten svojih pisarn, gredo na teren in spoznajo svoje uporabnike ali kupce.

Ej, ti! Ja, ti! MBILLS te vabi na pivo!

V MBILLS smo šli še en korak dlje od napredne analitike in intervjujev. Vprašali smo se: kako še bolje spoznati naše uporabnike? Je kaj boljšega kot pristen osebni stik v živo? In smo jih povabili k nam – na pivo! Prišli so, veliko jih je prišlo. In bili so navdušeni! Polni idej, entuziazma, predlogov, kritik in mnenj.

Odločili smo se, da tokrat mi, ki poznamo Hal mBills najbolje, ki ves čas proaktivno širimo besedo o njem, živimo in dihamo s produktom, utihnemo. Popolnoma utihnemo. In damo besedo njim – našim uporabnikom. Povedali so nam, kakšne so njihove trenutne navade in kako danes plačujejo, iskreno so nam zaupali, kaj jim je pri Hal mBills všeč in predlagali, kje vse bi lahko izboljšali, stopili pa so tudi v prihodnost in razmišljali o tem, kje vse bi si še želeli uporabljati Hal mBills.

Kako ohraniti ravnotežje, ko se ti zatresejo tla pod nogami?

Odprto inoviranje, ki v proces razvoja produkta aktivno vključuje uporabnike, lahko v podjetje vnese tudi nemir. Predstavljajte si, da želiš uporabnikom ponuditi plačevanje položnic, oni pa si želijo pri kmetu iz Goriških Brd naročati češnje ali vzeti kredit. Na strani podjetja je, da se odloči, ali vidi razhajanje med mnenji uporabnikov in svojimi lastnimi interpretacijami zunanjega sveta kot prepad ali pa kot priložnost za nov, svež veter.

V drugem koraku – verjetno še bolj pomembnem – pa je potrebno zbrane informacije, ki smo jih pridobili od uporabnikov, resnično upoštevati in implementirati v prakso. Se spomnite Rossa iz znane televizijske serije Prijatelji (angl. Friends), ki je ob selitvi nosil sedežno v zgornje nadstropje in njegovega znanega: »Pivot!«, »Pivot!«, »Pivot!« ob manevriranju velikega kosa pohištva na ozkih zavitih stopnicah? Točno to je potrebno – pivotiranje (zasuk oziroma preobrat, sprememba)! Takojšnje in morda včasih celo drastično.

Uporabnik naj bo princeska na zrnu graha

Uporabniki si želijo produkt po svoji meri, produkt, ki jim je pisan na kožo. Le tako se bodo v poplavi na trgu odločili za vas. Zato je moj predlog, da si zanje želite le najboljše – naj bodo kot vaš lastni otroci! Za svojega otroka si starši želijo, da bi bil srečen in zadovoljen, kajne? Želite si to za svoje uporabnike, pa bo volk sit in koza cela. Zakaj? Ker bo podjetje poslovalo uspešno –bo sito kot volk – uporabniki pa bodo ne le 'celi' temveč zadovoljni z vašim produktom ali rešitvijo in posledično bolj zvesti vašemu podjetju.

Jadrajte na vetru svojih uporabnikov

Uporabniki so tisti, ki vas edini lahko popeljejo do poslovnega uspeha. Zato jih poslušajte! Naj bodo vedno v središču vaše pozornosti, saj so vendar oni tisti, za katere počnete, kar počnete. V MBILLS verjamemo, da je pristen stik z uporabniki prava pot. Tudi na podlagi prvega MBILLS FinTech MeetUpa lahko trdimo, da je odlično izhodišče za razvoj najboljšega možnega produkta.

Predstavljajte si, da je podjetje kot jadrnica, ki pluje na morju. Veter je tisti, ki piha v jadra in ji daje moč in energijo, jo potiska naprej. Tako mi vidimo uporabnike Hal mBills – kot gonilno silo razvoja našega produkta. Zato smo jih povabili na pivo. Pridobili smo veliko informacij, ki bodo za nas v prihodnjem obdobju ključne pri odločanju o naslednjih korakih na naši poti. Pa ne le to! Tudi pivo je bilo dobro. Naslednjič se dobimo ob žaru!

Jerica Urbančič je marketing managerka v podjetju MBILLS d.o.o., kjer so razvili odprto mobilno platformo Hal mBills, s katero digitalizirajo plačevanja.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Bo umetna inteligenca ustvarila toliko delovnih mest, kot jih bo odpravila?

Do največje izgube delovnih mest zaradi umetne inteligence bo prišlo v panogah proizvodnja in transport. Gari Kasparov bi dejal, da gre...

Posel 2030
Zdravje
Zdravje Lahko nove tehnologije zmanjšajo tveganja kajenja?

Eden glavnih ciljev trajnostnega razvoja ZN na področju zdravja je zmanjšanje tveganj kajenja. Lahko tehnologija pomaga kadilcem,...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija (Intervju) Julij Božič: Podatki so novodobna nafta

Zakaj verjetno potrebujete inovacijsko pisarno in zakaj je čas, da si znova ogledate Terminatorja?