Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Podjetja se vse bolj zavedajo, da tehnologija videoklica postaja nuja pri zagotavljanju podpore strankam
Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Hitra prilagoditev poslovnih modelov je ena izmed glavnih prednosti digitalne transformacije. V regiji srednje in vzhodne Evrope je Slovenija po merilu načrtovanih vlaganj v digitalizacijo uvrščena najvišje.
Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih računov
Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve najboljše za kakovost življenja v mestih
Komentar

Ali Slovenija sploh potrebuje FinTech?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kripto   dodaj
Moody's dodaj
ComTrade dodaj
Banka Slovenije dodaj
Amazon dodaj
 
Čas branja: 4 min
10.04.2017  08:45
Si predstavljate, da se jutri pojavijo podjetja Amazon, PayPal ali Apple in poleg spletnega plačevanja ponudijo uporabnikom tudi plačevanje na fizičnih prodajnih mestih in/ali finančne storitve, ki so bile do včeraj v domeni bank?

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
kripto   dodaj
Moody's dodaj
ComTrade dodaj
Banka Slovenije dodaj
Amazon dodaj

Prebivalci skandinavskih držav, ki jih pogosto jemljemo za zgled, z velikim naskokom najraje plačujejo s karticami ali telefonom. Slovenci bi sebi verjetno želeli privoščiti le najboljše: skandinavski standard bivanja in mediteransko podnebje. Vprašanje, ki se mi ob tem zastavlja, je, ali lahko brezgotovinsko plačevanje pripomore h boljšemu okolju? V Moody's Analytics so šli tako daleč, da so opravili analizo kar 70 držav in ugotovili, da ima brezgotovinsko plačevanje pozitiven učinek na okolje.

Individualist bo v hudi skandinavski zimi ostal zunaj sam

Lani so na največjem FinTech dogodku v Evropi imenovanem Money2020Europe, ki poteka v Kopenhagnu, vprašali Bo Nilssona, direktorja podjetja Nets (podjetje se ukvarja z elektronskim plačevanjem v skandinavskih državah), v čem je skrivnost uspeha teh držav. Stavek, ki ga je izrekel, je bil preprost - da je skrivnost uspeha v sodelovanju in ekonomiji obsega, ki jo lahko majhni igralci ustvarijo skupaj. Skandinavci so se očitno zelo kmalu zavedali, da če ne bodo sodelovali, bo individualist v hudi skandinavski zimi ostal zunaj sam.

Pomladno prebujanje

V letu 2017 so besede, kot so disrupcija, digitalizacija ali uberizacija postale že rahlo obrabljene. Po nekaj letih teoretiziranja je teorije dovolj. Raje bi videl primere praks v realnem življenju, z dejanskimi rezultati, uspehi in zadovoljnimi uporabniki.

FinTech industrija se v Sloveniji prebuja in sramežljivo spogleduje tudi z najbolj razširjenimi rešitvami. Izmed množice rešitev na področju FinTech industrije v Sloveniji, lahko izpostavim nekaj vrhunskih in izvirnih: plačevanje z Moneto, chatbot za opravljanje bančnih storitev v aplikaciji Viber podjetja Comtrade, Bitstamp kot prvo platformo za trgovanje z valuto bitcoin in Hal mBills kot prvo mobilno platformo za plačevanje vseh vrst računov z dovoljenjem Banke Slovenije.

Pojav novih rešitev iz Slovenije, Evrope in tudi ostalega sveta pa povzroča veliko nelagodja in sivih las pri tradicionalnih ponudnikih finančnih storitev - bankah. Si predstavljate, da se jutri pojavijo podjetja Amazon, PayPal ali Apple in poleg spletnega plačevanja ponudijo uporabnikom tudi plačevanje na fizičnih prodajnih mestih in/ali finančne storitve, ki so bile do včeraj v domeni bank?

FinTech in banke: priložnost ali konkurenca?

Kartice so potrebovale nekaj deset let, da se danes z njimi lahko plačuje na prodajnih mestih. Rezultat v letu 2017 je takšen, da imamo še vedno približno polovico plačil z gotovino, kar pomeni, da je na trgu še polovica neizkoriščenega potenciala. Gotovina je na eni strani za banke tudi vir zaslužka, na drugi strani pa se ljudje/podjetja vsako leto obnašajo bolj racionalno in niso več pripravljeni plačevati, da »svoj« denar položijo na »svoj« račun. Glavno vprašanje pri vstopu v pomlad je torej, ali bomo vsako leto spomladi okopavali in prekopavali isto gredo na vrtu, ali pa se bomo tokrat lotili tudi sosednje grede?

Bistveno bolj zanimivo, in morda do bank celo kruto, je naslednje dejstvo. Bank z lastno infrastrukturo ni nikjer tam, kjer se dejansko plačuje za blago in storitve, kjer ljudje z imenom in priimkom v fizični obliki in številko noge 43 plačajo za neko storitev – v trgovini, na tržnici, pri frizerju, v restavraciji, na bencinski črpalki, ipd. V trgovini vedno lahko plačaš z gotovino, če pa gotovine nimaš, iščeš srečo na drugačen način. Morda lahko v trgovini plačaš s kreditno kartico, ampak takrat boš spet uporabil rešitve drugih ponudnikov (Mastercard, Visa, Ingenico, ), ki so podaljšana roka bank in bančnih računov na prodajnih mestih. Podobnih primerov je seveda še več.

Klobaso, zelje in pivo, prosim

V letu 2017 so se plačila na prodajnih mestih utrdila kot spletna plačila, ko se telefon in programska oprema pogovorita med sabo in izvedeta plačilo ceneje, hitreje, brez prisotnosti kakršnekoli dodatne fizične naprave. V mobilnem plačevanju s Hal mBills smo na primer doživeli, da se je trgovec v torek pozno zvečer sam registriral v sistem, čez nekaj minut pa je že sprejemal brezgotovinska plačila od svojih gostov. Pri tem seveda ni potreboval nikakršne fizične opreme in vse je lahko opravil sam.

Ali je lahko plačevanje še bolj preprosto? Jutri se lahko, na primer, na podoben način vključi koča na Veliki planini, kjer si do danes klobaso, zelje in pivo lahko plačal samo z gotovino. Koča lahko v nekaj minutah začne sprejemati brezgotovinska plačila s telefonom.

Svet se spreminja in se bo v letu 2018 glede plačevanja še bolj spremenil. Vendar imamo uporabniki že danes veliko večja pričakovanja. Še posebej imajo večja pričakovanja mlajše generacije digitalnih odvisnežev, ki zagotovo ne bodo pripravljene čakati naslednjih 10 let, da jim ponudniki prilagodijo tradicionalne finančne rešitve.

Zakaj nam ne bi smelo biti vseeno?

Spremembe na bolje se začnejo pri nas samih. Nehaj bentiti, ko zapirajo poslovalnico banke v tvojem kraju. Ni potrebno kričati, ko boš odštela provizijo za dvig na bankomatu, da lahko poravnaš 70 centov parkirnine. Lahko se izogneš plačilu 1 evra provizije za plačilo položnice ali čakanju v vrsti. Rešitve, ki ti jih omogoča FinTech, so preproste in pomenijo zate tako veliko spremembo, kot je na primer sprememba ta, da po 10 letih dopustovanja v istem kampu v Istri naslednjo sezono prikolico premakneš na Krk ali še bolj drzno, na Mali Lošinj.

FinTech ima že v tem trenutku preizkušene, varne in priljubljene rešitve, ki delajo za uporabnika, ki so uporabniku pri roki, na njegovem telefonu in na voljo 24/7. Želiš nakazati denar drugi osebi v istem trenutku – zagrabi svoj telefon. Želiš na morju plačati položnico za elektriko v sekundi – zagrabi svoj telefon. Ali v letu 2017 še vedno loviš kovance po žepih – zagrabi svoj telefon. Ne najdeš bankomata v bližini – zagrabi svoj telefon.

Ne morem se znebiti občutka, da smo se kot uporabniki (potrošniki) predali in sprejeli povprečne rešitve, ki so nam trenutno na voljo. Morda smo pozabili, da je uporabnik vendarle (p)ostal kralj, tehnologija pa že danes omogoča preprostejše življenje. Pojdite do svoje trgovine, banke, pizzerije, dobavitelja elektrike in zahtevajte boljšo storitev. Tista podjetja, ki bodo poslušala kupce in se prilagodila spremembam, bodo preživela. In kot dokazujejo nekatere bolj in tudi manj razvite države od Slovenije – če je njim uspelo, nam bo uspelo skupaj tudi v Sloveniji.

Simon Steinman je član FinTech startupa Hal mBills, ki je kot prvo podjetje v Sloveniji dobilo dovoljenje Banke Slovenije za enostavno plačevanje z e-denarjem na pametnih telefonih.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 2

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Kako daleč so omrežja z intuicijo in internet stvari?

Jutrišnja omrežja z intuicijo bodo krasile vgrajena analitika, prepoznava obnašanja in popolna avtomatizacija.

Posel 2030
Članki
Članki Jeremy Rifkin:Tretja industrijska revolucija prinaša internet stvari

Avtomatizacija, umetna inteligenca in nove tehnološke disrupcije skupaj z obnovljivo energijo in samovozečim logističnim transportom...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Kako daleč so podjetja pri razvoju in uporabi tehnologije blockchain?

Leta 2030 naj bi na novi tehnologiji veriženja blokov temeljilo od 10 do 20 odstotkov svetovnega gospodarstva. Kakšna pa je trenutna...