So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena
Oglasno sporočilo

Hekaton: le zabavno tekmovanje umov ali mamljiva podjetniška naložba?

Čas branja: 5 min
21.03.2017  15:19
So hekatoni zgolj modna muha ali nuja za iskanje inovativnih idej? So zgolj zabaven dogodek ali lahko podjetju resnično pomagajo? Kako se jih lotiti? O tem smo govorili z direktorjem MDS IT d. d. Matjažem Bavdkom.

Tudi v Sloveniji so hekatoni eni izmed najbolj vročih razvojnih dogodkov ta hip. V sodelovanju s pospeševalnikom ABC Accelerator so svoj hekaton že organizirala velika podjetja kot so Triglav, Lidl in Petrol. Sedaj ga bo priredil še MDS, podjetje za inovativne tehnologije, ki v SLO posluje že več kot 40 let.

A pri podjetju so k hekatonu pristopili nekoliko drugače in z nekoliko drugačnimi cilji. Lotili so se ga kot investicije, kar ni presenetljivo, saj se MDS ukvarja tudi z zanimivimi finančnimi naložbami. O pomenu hekatona smo spregovorili s predsednikom uprave MDS IT d.d., Matjažem Bavdkom. Matjaž je med drugim tudi predsednik nadzornega odbora Kluba poslovnih angelov Slovenije.

Matjaž je podjetje MDS Metalka d.d. prevzel leta 1999 in se takoj lotil popolnega prestrukturiranja podjetja, ki je danes znano kot MDS IT d. d., podjetje za inovativne tehnologije. MDS pa ne razvija le novih tehnologij, ampak se loteva tudi semenskih naložb v zanimiva zagonska podjetja, katerih dejavnosti so skladne z njihovo.

Kako torej na hekatone gleda nekdo, ki že vrsto let išče nove in zanimive ideje

Matjaž pravi tako: »MDS se je spustil v organizacijo dogodka, ker želi razširiti delovanje podjetja in dodati vrednost že obstoječim storitvam. Nove ideje dajo podjetju svež zagon, so izziv za zaposlene, hkrati pa jim zagotavljajo delo na razvoju novih zamisli. Poleg tega želimo skozi nagrade vzpostaviti možnost, da so delnice in njihov donos enakovredno dosegljivi vsakomur, zaposlenim in zunanjim, skladno z njihovim doprinosom v obliki vizije, strategije in/ali izvedbe ideje. Iz tega razloga letos v MDS IT d.d. uvajamo 20% soudeležbo zaposlenih na dobičku iz poslovanja nad zelo razumno postavljeno mejo«.

Iz tega vidika se mu zdi hekaton podoben naložbi, saj se lahko ideje z dogodka razvijajo počasi, a na dolgi rok pomenijo razliko med novo dobičkonosno dejavnostjo in odpuščanjem zaposlenih.

Koristnost hekatona bo Matjaž sicer lahko ocenil šele po dogodku, se pa zaveda, da je za uspeh potrebno privabiti drzne, ambiciozne in domiselne ljudi.

Kako na hekaton pritegniti talentirane udeležence?

Matjaž je raziskal, kaj udeleženci pričakujejo od vrhunskega hekatona in zakaj se ga sploh udeležijo.

»Kot prvo jih privabi izziv in zanimiva tema,« pravi. Zato se je MDS odločil, da ekip ne bo preveč omejil. Cilj hekatona je tako kreiranje vizije podjetja v polju inovativnih tehnologij, kar omogoča ogromno zanimivih možnosti, samo polje inovativnih tehnologij pa je izziv za vsakega podjetnika in razvijalca.

»Kot drugo želijo udeleženci spoznati pomembne ljudi in pridobiti nova poznanstva, zato je MDS poskrbel, da bo na dogodku kar nekaj uspešnih podjetnikov – med njimi tudi g. Rok Vodnik, g. Niko Slavnič in predstavniki hitro rastočih podjetij Eurosender in Optiprint,« pove Matjaž in doda, da si udeleženci od tovrstnih podjetnikov obetajo kak neprecenljiv nasvet ali celo sodelovanje v prihodnosti.

»Seveda je dobrodošlo, da so tudi nagrade zanimive in MDS se je potrudil, da so te tokrat resnično nekaj posebnega. Poleg večtisoč evrov vrednih denarnih nagrad, bodo najboljši imeli možnost udeležbe pri dobičku podjetja po določenem znesku, najboljši posameznik pa bo prejel tudi delnice MDS. Te so še posebej zanimive za tiste, ki so pripravljeni v lastništvu ostati 4 do 5 let, saj ima MDS v lasti dve močni in hitro rastoči naložbi«; nam zaupa Matjaž.

Več kot le nagrade in dvodnevni izziv

Takšna premišljena izbira nagrad bistveno zviša možnost povratka naložbe v hekaton. Zmagovalci imajo dober razlog, da s podjetjem sodelujejo tudi v prihodnje, saj s svojo pomočjo dvignejo tudi svoj dobiček.

Matjaž že ima načrt, kako zainteresirane vključiti v delovanje podjetja: »MDS bo zmagovalni ekipi vsak kvartal ponudil možnost poslovnega kosila z upravo, kjer bodo lahko sodelovali pri razvoju podjetja in podali svoje predloge.«

Matjaž tudi meni, da lahko udeleženci pridobijo iz dogodka več kot le nagrade. Sam deluje kot mentor in je s svojimi izkušnjami pomagal že precej ljudem, da so postali boljši poslovneži. Poleg osebne in poslovne rasti pa podjetje omogoča tudi mnoge povezave in precej zaposlenih je svojo kariero uspešno nadaljevalo v večjih firmah.

Ena izmed takšnih je tudi Maja Perković, ki trenutno živi v Munchenu in dela v svetovno priznanem podjetju Adobe kot E-Commerce Manager za EMEA regijo, ki pravi tako:

Primer MDS hekatona kaže, da je dogodek lahko mnogo več kot dvodnevna bitka poslovnih zamislih. S pravilno pripravo in usmeritvijo se lahko spremeni v uspešno dolgoročno sodelovanje med nekaterimi udeleženci in podjetjem.

Morda pa bodo hekatoni kmalu postali nova oblika iskanja zaposlenih za podjetja, ki si drznejo in so v iskanje kadrov pripravljena vložiti nekaj več. Nenazadnje lahko tako hitro ocenijo sposobnosti kandidatov in njihovo poslovno filozofijo, sploh če se dogodka lotijo tako metodično kot MDS.

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...