So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Delitvena ekonomija ni nekaj kar prihaja, v svetu je že standard

Čas branja: 3 min
11.03.2017  15:00
Na okrogli mizi o priložnostih delitvene ekonomije
Delitvena ekonomija ni nekaj kar prihaja, v svetu je že standard

Obveščaj me o novih člankih:  

Ali so podjetja ustvarila spremembo ali so zgolj izkoristila spremembe potreb in tehnologijo? O tem in še drugih vprašanjih delitvene ekonomije so v petek  spregovorili na okrogli mizi o priložnostih delitvene ekonomije, ki je potekala na ljubljanski ekonomski fakulteti. O priložnostih in izzivih, ki jih prinaša digitalna transofrmacija so debatirali Marko Jaklič, Žiga Turk, Marko Groblenik, Mark Boris Andrijanič ter povezovalec Aleš Pustovrh

"Delitvena ekonomija je arbitraža v družbi. Kapacitete, ki so v družbi neizkoriščene, jih delitvene ekonomija skuša povezati," je povzel  slovenski digitalni glasnik Marko Grobelnik. Poudaril je, da je ključen dostop do podatkov: "Vedno smo imeli problem zaznavanja družbe. S pocenitvijo senzorjev (predvsem socialnih) je postala družba tako sledljiva, da se da to izkoristiti. Kdor je lastnik podatkov ima veliko prednost." Več o digitalnem glasniku v intervjuju.

 

 

Profesor na ekonomski fakulteti Marko Jaklič je dejal, da bi morala imeti majhna država, kot je Slovenija, zelo razvojno regulativo, torej zmožnost hitrega sprejemanja novosti: "Veliko izgubljamo na tem, ker naša regulativa preveč ščiti obstoječe stanje. Preveč rigidna družba smo."
Govora je bilo tudi o številnih uporih proti delitveni ekonomiji, predvsem taksistov v primeru Uberja. Ob tem je spomil, da smo  ljudje kreatorji sprememb, ob enem pa tudi zaviralci. "Morda ni slabo, da gre kakšna stvar bolj počasi, če je nismo zmožni sprejeti." 

 

"Verjamemo v samovozečo in električno prihodnost urbane mobilnosti," je povedal Mark Boris Andrijanič, predstavnik Uberja za javne zadeve v srednji in vzhodni Evropi in izpostavil, da Uber svoje storitve razvija na mnogih področjih, ne le na prevozu oseb. "Mesto brez Uberja je kot hotel brez wifija in vodovod 21. stoletja," je pojasnil. Ljubljana se medtem ne uvršča med 555 najnaprednejših mest na svetu, Slovenija pa je v družbi redkih članic EU, kjer še ni Uberja, je bilo slišati. Poudaril je tudi, da se o delitveni ekonomiji vse preveč pogovarjamo kot o nečem, kar prihaja, čeprav je to v svetu že standard.

 

Profesorja in nekdanjega ministra Žigo Turka je nasprotovanje nekaterih akterjev na trgu spomnilo na zapise renesančnega filozofa Niccolaja Machiavellija. Ta v svojih zapisih, sicer na primeru države, odkriva, da spremembe, ko imaš na eni strani organizirane nasprotnike in anonimno množico tistih, ki profitirajo na drugi, praktično niso možne. "Nihče od nas se ne bo tako zelo boril za Uber, kot se bo nek taksist boril proti," je povedal. Spomnil je, da je Uber pravzaprav turistična izkaznica: "Ko prideš v tuje mesto se vprašaš, ali imajo Uber. V nasprotnem primeru se moraš podučiti o lokalnih taksi službah in njihovih  morebitnih trikih."

Kdaj pride Uber in bolj prijazne razmere za delitveno ekonomijo v Slovenijo?

Na okrogli mizi se je pokazalo, da so problemi in rešitve jasne, težave so predvsem politične pa tudi administrativne. Digitalni glasnik kot tudi predstavnik Uberja sta izrazila zadovoljstvo nad začetno voljo, ki jo je pokazala vlada. Spomnimo, minister za javno upravo Boris Koprivnikar je septembra lani podpisal pismo o nameri, s katerim naj bi se vzpostavil dialog. Uber je Ljubljani ponudil posebno sodelovanje, ki bi bilo tudi brezogljično. Kdaj torej spremembe? Grobelnik je povedal, da se stvari premikajo, pride do ukazov, nato pa se postopek nekje na administrativni ravni zaustavi ...



 



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...