So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena
Komentar

Robert Trnovec: Digitalna preobrazba ni loterija

Čas branja: 2 min
13.03.2017  07:40
Priporočljivo je, da se podjetje čim prej odloči za poglobljeno spremembo, ki je sicer bolj tvegana, vendar zagotovo zagotavlja bolj otipljivo konkurenčno prednost, če je le uspešna.

Obveščaj me o novih člankih:  
Uber dodaj
Airbnb dodaj
Ford dodaj
ThyssenKrupp dodaj
Robert Trnovec dodaj

Digitalna preobrazba zahteva veliko načrtovanja, saj gre za izjemno obsežen projekt, ki pogosto sega tudi v najmanjša področja poslovanja. In ravno zaradi tega lahko dobimo občutek, da gre za veliko stavo na prihodnost, kjer je skoraj vse odvisno od sreče. Toda to seveda ni res, saj lahko s pozornim in sistematičnim načrtovanjem odpravimo velik del tveganj. Seveda nekatera tveganja, kot pri vsaki poslovni preobrazbi, vedno ostajajo.

Zato je pomembno, da vodje podjetij upoštevajo čim več dejavnikov, ki bi lahko vplivali na rezultate. Na primer, naj digitalna preobrazba obsega vse dele podjetja ali le manjše projekte na robu poslovanja? Seveda je priporočljivo, da se podjetje čim prej odloči za poglobljeno spremembo, ki je sicer bolj tvegana, vendar zagotovo zagotavlja bolj otipljivo konkurenčno prednost, če je le uspešna.

Prvi korak pri načrtovanju je torej opredeliti smer, v katero se bo razvijalo podjetje. Morda se sliši preveč zahtevno, toda veliko podjetij se zaradi novih digitalnih tehnologij in podjetij že srečuje z vprašanji glede obstoja. Transportna podjetja morajo razmišljati o samovozečih avtomobilih in Uberju, hotelske verige se sprašujejo, kako naj se odzovejo na Airbnb in fizični trgovci izgubljajo stranke na spletu. Seveda odgovori vedno obstajajo – Ford je združil več delov poslovanja in poenotil svojo ponudbo izdelkov na globalni ravni, proizvajalci opreme, kot sta GA ali ThyssenKrupp pa se zanašajo na internet stvari, da zagotavljajo višjo raven storitev.

Nato se je treba odločiti, kdo bo vodil preoblikovanje. Lahko gre sicer za izvršnega direktorja , vendar je vedno priporočljivo, da sodelujejo tudi drugi člani podjetja, saj digitalna preobrazba vedno vpliva na vse dele podjetja. V ekipah, odgovorne za to strategijo, tako najdemo direktorje digitalizacije kot direktorje prodaje ali trženja. Za to vlogo so pogosto primerni tudi informacijski direktorji, saj imajo največ izkušenj z oblikovanjem platform, ki lahko služijo celotnemu podjetju in ne le enemu segmentu organizacije.

Naslednji korak je komunikacija. Nov način poslovanja zahteva tudi nov način razmišljanja, ki ga je treba predstaviti celotnemu podjetju – poudarek na učinkovitosti in hierarhiji zamenjata inovacija in sodelovanje, stroški delovne sile so manj pomembni kot njihovo znanje in uporabniška izkušnja je na prvem mestu. To so nove vrednote poslovanja in podjetja bodo morala biti učinkovita pri njihovi komunikaciji.

Ko se postopek digitalne preobrazbe enkrat začne, je treba stalno spremljati njegov napredek, obenem pa morajo podjetja uporabiti nove pristope k merjenju uspeha – na primer, število uporabnikov novih digitalnih kanalov in izboljšanje uporabniške izkušnje, namesto učinkovitosti in stroškov, kar sovpada s prejšnjim odstavkom. Ob tem mora vodstvo podjetja prilagodljivo stalno nadzorovati tudi, kateri projekti prinašajo dejanske prednosti in kateri ne ter ustrezno prilagajati naložbe.

Digitalna preobrazba ni loterija – je tvegan in kompleksen projekt, ki pa je kljub vsemu bolj odvisen od previdnega načrtovanja in spremljanja kot pa sreče. Ob tem pa so tveganja, katerim boste izpostavljeni, če se ne spremenite, bistveno večja od tveganj, ki vas čakajo na poti k spremembam.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...