So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena
Komentar

Razvoj internega inkubatorja: zakaj je težko stopiti iz cone udobja

Čas branja: 3 min
06.02.2017  22:30
Čeprav se vsi sprašujemo, kaj bomo delali jutri, lažni občutek varnosti preprečuje skupni razmislek o novih idejah.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
SRC dodaj
Ivo Vasev dodaj

V letu in pol, odkar smo v podjetju SRC vzpostavili inkubator, smo se v okviru spodbujanja inovativnosti znotraj podjetja srečevali z različnimi izzivi. Nekatere smo reševali bolj uspešno, druge manj. To je povzetek ključnih izkušenj in priložnosti za izboljšave, o katerih razmišljamo.

Razvoju idej se ne posvečamo dovolj

Zaposleni, odgovorni za inkubator, smo delali tudi druge stvari, te naloge in projekti pa so praviloma imeli prednost pred razvojem novih idej. Gre predvsem za organizacijski izziv, ki ga zdaj aktivno obravnavamo – inkubator umikamo iz rednega poslovanja podjetja (predvidoma tudi lokacijsko) in osredotočamo zgolj na razvoj idej.

Ne vključujemo uporabnikov, ne upoštevamo dovolj njihovih potreb

Navajeni smo razvijati rešitve na zahtevo strank, pri tem pa pogosto (praviloma oboji, tudi stranka) mislimo, da »vemo«, kaj od rešitve pričakujejo končni uporabniki. Kot tehnološko podjetje radi izhajamo iz tehnologije, ne toliko iz potreb. Zdaj se učimo bolje razumeti morebitne uporabnike, njihove potrebe in bolečine, postavljati hipoteze in jih preverjati. Je pa težko stopiti iz cone udobja.

Razmišljanje o idejah smo ločili od njihove izvedbe

Sprememba strategije podjetja in osredotočenje na rast zahtevata spremembo prevladujočega poslovnega modela. Čeprav se vsi sprašujemo, kaj bomo delali jutri, organizacijska inertnost in lažni občutek varnosti (zakaj bi spreminjali nekaj, kar deluje) preprečujeta odprt skupni razmislek o novih idejah in širjenju ponudbe. Dokler je potencial teh idej neznan, je njihov razvoj preveč tvegan.

Ker sta cikla razumevanja problemov trga in razvoja (prototipov) rešitev medsebojno povezana in pogosto soodvisna, v inkubatorju pa težko pridemo do razvijalcev, se posledično vrtimo na mestu. To rešujemo z oblikovanjem večje namenske razvojne ekipe, posvečene samo idejam iz inkubatorja.

Ne gradimo na idejah drugih, vsakič začenjamo znova

Kot druga večja podjetja tudi sami nismo imuni za notranje politične igrice in boj za moč. Ta se lepo kaže v (ne)pripravljenosti na sodelovanje in nadgrajevanje idej, pobud, zasnov. Celo nasprotno, dobre zamisli drugih radi povzamemo v povsem novo zgodbo in jo začnemo znova. Tako izgubljamo priložnosti, da se učimo iz izkušenj (drugih), na koncu pa nismo dovolj učinkoviti. To je kulturni izziv, na katerega šele moramo odgovoriti z oblikovanjem nove verige vrednosti, promocijo vrednot podjetja, poudarjanjem primerov dobre prakse in komuniciranjem sprememb.

Nismo osredotočeni, težko se odločamo

Odprta platforma inkubatorja ljudi spodbuja k prenašanju idej. Te so zelo različne, njihova raznolikost pa zahteva čas, znanje in izkušnje, da jih lahko korektno ocenimo, izberemo primerne in o njih naprej razmišljamo. Omejenost virov na drugi strani zahteva osredotočenost. Začarani krog – raznolikost zahteva vire, ti so omejeni, brez njih ne moremo oceniti potenciala ideje, zato se ne moremo osredotočiti; dodamo pa lahko tudi strah pred (napačnimi) odločitvami. Ta gordijski vozel moramo presekati, pri tem pa nam pomaga zaupanje lastnika in njegova pripravljenost sprejeti nekatera tveganja.

Ne komuniciramo (dovolj), čakamo na veliki preboj

Zadnji za marsikoga povsem banalen izziv je omejen na inkubator in je posledica osebnostnih lastnosti zaposlenih, ki v njem delamo in zanj skrbimo. Naša dilema je, kdaj naj začnemo komunicirati o konkretni ideji – takoj je verjetno prezgodaj, radi bi nekaj že naredili, nekaj, kar bi lahko pokazali, in podobno. Gre za umetno težavo, saj je v okolju podjetja ravno transparentnost največja dodana vrednost inkubatorja in procesa razvoja idej, iskrenost in preglednost pa ceni tudi trg. Tega se zavedamo in poskušamo spremeniti, ne moremo pa se ravno pohvaliti s hitrostjo spreminjanja.

Ponazoritev spreminjanja zadovoljstva zaposlenih in učinkovitosti inkubatorja skozi čas:

Verjamemo, da bomo z razširitvijo ekipe inkubatorja ustavili padajoči trend zadovoljstva zaposlenih, ki že prenašajo svoje ideje in sodelujejo v inkubatorju ali pa to šele nameravajo, ter ga obrnili navzgor. Večja ekipa, oblikovana s poudarkom na spoznavanju in razumevanju problemov trga ter hitrem odzivu nanje, bo pravšnji odgovor na dosedanje organizacijske in del kulturnih izzivov.

Poleg večje učinkovitosti pri nagovarjanju vodstva podjetja, kar je bila velika težava inkubatorja, bo taka ekipa olajšala tudi prenos dobrih praks v druge dele podjetja. Kljub izločitvi inkubatorja iz rednih poslovnih procesov in morebitni preselitvi na drugo lokacijo ostajamo odprti za ideje zaposlenih. Obenem bomo lahko bolj argumentirano, podkrepljeno s primeri iz naše prakse, utemeljevali potrebe po spremembah v podjetju. Zato z nekaj optimizma že lahko rečemo, da je naš koncept korporativnega inoviranja srečno preživel svojo prvo večjo krizo. Zdaj pa je (končno) čas za razvoj.

Ivo Vasev vodi SRC Inkubator.

Komentarji izražajo stališča avtorjev, in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...