So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako smo za Petrol razvijali chatbota... in zakaj nismo zmagali

Čas branja: 6 min
26.01.2017  12:27
Ne glede na izdelek vedno zmaga ekipa z najlepše predstavljeno idejo.
Kako smo za Petrol razvijali chatbota... in zakaj nismo zmagali
Ekipa, ki je na hekatonu razvijala chatbota iva (od leve): Oto Brglez, Marko Vuletič, Jožko Škrablin in Eva Urbanc. Na fotografiji manjka Blaž Šolar.

Več iz teme:  
ABC > API > Head > Petrol >
Obveščaj me o novih člankih:  
ABC dodaj
API dodaj
Head dodaj
Petrol dodaj

Pred dnevi sem sodeloval na drugem Petrolovem Poslovnem Hackathonu, v organizaciji ABC pospeševalnika. Spisal sem povzetek priprav, razvoja, lekcij in rezultatov, ki smo jih z ekipo pridobili prek sodelovanja na dogodku.

 Kaj je hackathon

Hackathon je organiziran dogodek, na katerem se zbere različno velika množica ljudi, ki se glede na interese, ozadja in ideje razdeli v manjše ekipe. Ekipe morajo v omejenem času - 36 ur - izdelati poslovni načrt, razviti idejo, pripraviti predstavitev in rešitev za izbrani problem.

Problemi, ki se na teh dogodkih rešujejo, so ponavadi postavljeni s strani organizatorja oziroma partnerja - v tem primeru Petrola. Glede na aktivno oziroma pasivno vlogo organizatorja oziroma partnerja so ideje ali cilji lahko zelo različni. Kar pomeni, da  se lahko zgodi karkoli, spremenljivk, ki vplivajo na rezultat, je namreč nepredvidljivo veliko.

Pred-ideja

Kot novopečeni oče z visoko urno postavko, sem se odločil, da na dogodku ne bom zgolj sodeloval. Če grem, želim zmagati. Vse ostalo je zapravljanje mojega dragocenega časa. Ob enem se želim nekaj novega naučiti in preizkusiti, spoznati nove ljudi in razviti celovit produkt.

Kaj trenutno počnem? Za stranko GlobalWebIndex (GWI) razvijam PollPass. Gre za spletni chatbot (pogovorni robot), namenjen masovnemu anketiranju ljudi, ki bo izdatno skrajšal čas za izvedbo globalne raziskave trga -  ta trenutno v povprečju traja tri mesece. Razvoj takega produkta zahteva veliko poglobljenega znanja o številnih tehnologijah, eksperimentiranja in vztrajnosti, dela z nepreverjenimi tehnologijami, pa tudi učenja na lastnih napakah.

Ob branju opisa Petrolovega Hackathona tako nisem potreboval veliko, da sem prišel do jasne vizije in produkta, ki ga podjetje, ki se ukvarja z številnimi različnimi storitvami, potrebuje. Petrol potrebuje orodje, s katerim bo bolj dostopen svojim uporabnikom, potrebuje orodje, s katerim bo lažje prodajal, predvsem pa potrebuje nekaj, kar ga bo dolgoročno osamosvojilo od prodaje goriva.

Ideja

Naša ideja je bil produkt, ki je 24 ur na dan, 7 dni v tednu na voljo uporabniku. Na poti, doma, ni pomembno. Kadar nekaj potrebuješ, ko si na poti, je tukaj. Ko bo zunaj zelo mrzlo, te bo opomnil, da lahko doliješ vitrex, ko bo prijetno, te bo povabil na Petrolovo kavo. Opomnil te bo, da že dolgo nisi menjal olja, usmeril te bo na najbližji Petrol, ki je trenutno odprt, in na katerem lahko pošlješ pošto, ... Skratka, kanal, entiteta, umetna inteligenca, robot, stroj, ki bo vedno s tabo.

Analiza, priprava in ekipa

Na hackathon sem se sistematično pripravil. Analiziral sem Petrolovo poslovno poročilo, globalne trende, konkurenco, Petrolovo spletno stran, Petrolovo spletno trgovino - eShop, Petrolovo organizacijsko shemo, cene goriv, OMV-jevo spletno stran, Petrolovo aplikacijo, OMVjevo aplikacijo.

Pa tudi aplikacije za promet, denimo Slovenian Traffic (by Jernej Virag), in chatbote, slovenske in tuje.

Pripravil sem tudi API ozrima “feed”, kjer zbiram vse bencinske črpalke, odpiralne čase bencinskih črpalk, GPS koordinate ter vse storitve na črpalkah. Več na github.com/bencinmonitor

Cene na Petrolovih straneh so v slikah; zato sem razvil svoj OCR, ki iz slike razbere ceno bencina. S tem korakom lahko v realnem času spremljam cene goriva za celo Slovenijo.

Ekipa. V ekipo sem povabil 3 prijatelje:

Blaž Šolar - Head of Android development at Kamino - Blaž je eden izmed avtorjev Petrolovega app-a za Android,

Jožko Škrablin - Ops / System Engineer - Avtomatizacija, širjenje poslovnega modela, nadzor,

Marko Vuletič - UI/UX oblikovalec (uporabniške izkušnje).

Na našo željo se nam je na samem dogodku pridružila še Eva Urbanc iz Petrola, področja Organizacije in opravljanja prodajnega mesta.

Člane sem izbral glede na njihove sposobnosti, izdelke, ki so jih v preteklosti že razvili, način razmišljanja ter interese.

Razvoj produkta na dogodku

Na samem dogodku vedno zmaga “pitch” oziroma predstavitev. Ne glede na izdelek vedno zmaga ekipa z najlepše predstavljeno idejo. Pomembeni so tudi poslovni načrt ter sinergije in enotnost ekipe. V kolikor kemija deluje, potem je prototip samo še poslastica.

Na dogodku smo se najprej temeljito pogovorili o detajlih virtualnih asistentov, od njihovih pomankljivosti do prednosti. Analizirali smo pričakovanja, zmožnosti, finančno plat, učinke, izračunali smo vrednost investicije in kakšen bi bil izpen implementacije asistenta...

Nato smo spisali jasno vizijo, cilje in popisali vse možne aspekte naše rešitve. Naredili smo dober pitch, ki je bil podkrepljen z v realnosti osnovanimi številkami.

Ponoči sem v miru in tišini ter z malo pomoči rock glasbe razvil prototip. Zjutraj ga je Marko nagradil z izvrstnim UI. Čistim, učinkovitim, modernim in svežim, a hkrati dovolj enostavnim za implementacijo.

Primeri vprašanj, na katera Ivo zna odgovorit:

1) Kje je najbližji odprti Petrol?

2) Kje lahko zamenjam olje in pijem kavo?

3) Kje lahko pošljem pošto in pojem sendvič?

4) Kje lahko podaljšam urbano?

5) Kje lahko kupim vinjeto in pojem pico?

6) Cena nafte in bencina?

7) Kje lahko operem avto?

8) Kje lahko grem na wc, pijem kavo, menjam olje in jem sendvič?

Preverite na ivo.si.

Ob manjših popravkih in dopolnitvah, smo se odločli, da je prototip dovolj dober za predstavitev. Ob 14.00 smo ga objavili na ivo.si.

Predstavitev

Na pitchu, ki je trajal pet minut, smo sodelovali vsi. Predstavili smo problem, rešitev, prednosti in na hitro prototip. Po predstavitvi je sledil kratek čas za vprašanja in odgovore. Komisijo je zanimalo:

  1. Koliko bi razvoj omenjene rešitve stal?
  2. Kako težko je »razumeti« jezik?

Rezultat

Na dogodku smo dosegli drugo mesto. Premagala nas je ekipa, ki je razvila produkt, ki omogoča enostavno prikazovanje oglasov med tankanjem goriva. Enostavno, učinkovito in nekaj, kar lahko Petrol Slovenija  pripravi v nekaj tednih.

Postmortem oziroma zakaj nismo zmagali

  1. UX fail. Uporabniški vmestnik ni imel nobenega »onboardinga« oziroma nobene točke, prek katere bi lahko uporabnika »naučil«,kaj zna. Uporabnik tako ne ve, kaj sploh lahko vpraša Iva.
  2. Cena. Ocenili smo, da razvoj takega produkta stane okoli pol milijona evrov, Petrol pa bi bi v letu dni – glede na pesimistične ocene - ustvaril okoli milijon evrov dodatnega prihodka. Kar pa je še vedno predstavljalo preveliko tveganje. Na vprašanje koliko stane, bi moral odgovoriti, da je za Petrol Ivo zastonj. Imamo znanje in tehnologijo za razvoj, naredimo ga na lastno pest, poberemo pa odstotek od vsake transakcije, ki je posledica interakcije z Ivom. Tako mi prevzamemo tveganje in ne Petrol. Seveda odgovor zahteva več poguma kot pa ta, ki smo ga dali na dejanskem dogodku, a bi s tem dokazali, da imamo »jajca« in da znamo!
  3. Ocenjujem tudi, da Petrol ni pripravljen tvegati in je raje izbral bolj varno in realno rešitev. Kar je po svoje pametno; vendar dvomim, da bo tako razmišljanje zares koristilo podjetju na dolgi rok.


Več iz teme:  
ABC > API > Head > Petrol >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...