So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

V korporacijah dobre ideje večinoma umrejo. Kako to spremeniti?

Čas branja: 4 min
18.01.2017  22:30
Del podjetja se mora najprej ločiti od ustaljenih procesov, da lahko »kulturo odprtega inoviranja« pripelje nazaj.
V korporacijah dobre ideje večinoma umrejo. Kako to spremeniti?
Foto: Siniša Kanižaj, ABC

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
ABC dodaj
BTC dodaj
Urška Jež dodaj
Julij Božič dodaj
IBM dodaj

ABC pospeševalnik v ljubljanskem BTC Cityju je zasnoval program, prek katerega lahko korporacije »hitreje in ceneje« pridejo do novih idej, rešitev ali storitev, trdita Urška Jež, soustanoviteljica in direktorica ABC pospeševalnika Ljubljana, in Julij Božič, nekdanji šef slovenske podružnice IBM, ki danes v podjetju BTC City skrbi za digitalno preobrazbo poslovanja.

"Zgolj prilagajanje ne bo dovolj"

Svet se hitro spreminja in od korporacij zahteva iskanje novih rešitev. Korporacije so »precej slabe v inoviranju, so prostor, kjer dobre ideje večinoma umrejo«, pravita sogovornika. Prvič zato, tako meni Ježeva, ker velika podjetja v primerjavi s startupi ne znajo dovolj dobro prenesti porazov in propadlih idej, in drugič, ker »preveč časa porabijo za poročanje, številne sestanke in premalo za akcijo«.

Na trg prihajajo novi igralci, zgolj prilagajanje pa ne bo dovolj. »Podjetja zdaj spoznavajo, da morajo poleg poslovanja, ki je lahko zelo uspešno in dobičkonosno, spremeniti tudi miselnost v smeri odprtosti do novih inovacij ter se začeti povezovati s start-upi,« je prepričan Božič.

Prav na start-upe se je po njegovih besedah v preteklosti gledalo kot na "hobi" oziroma na mlade, ki v brezdelju zbirajo ideje, kako preživeti čas in kako po liniji najmanjšega odpora postati uspešen podjetnik. "S svetovnimi uspešnimi zgodbami, ki so po vrednostih prekosile tradicionalna podjetja, pa se je ta stereotip obrnil."

Kako poteka program

»Korpoprogram« ABC pospeševalnika, ki ga je pred tedni prvi končal trgovec Lidl Slovenija, odprejo z dvodnevno delavnico za menedžment podjetja, ki jo vodi Patrick Cowden. Ameriški podjetnik in mentor je utemeljitelj novega koncepta organizacijske teorije, ki povezovanje in sodelovanje med zaposlenimi in ekipno delo postavlja pred interno komunikacijsko tehnologijo, sestavo podjetja, procese ali celo posameznika.

V iskanju notranjega start-upa

ABC s podjetjem nato preveri pripravljenost zaposlenih za inoviranje in stanje projektov ter na tej podlagi pripravi poslovni hekaton. Gre za dogodek, ki ponavadi traja od enega do dveh dni, na katerem zaposleni iz podjetij v sodelovanju z zunanjimi udeleženci razvijajo idejne rešitve za vnaprej postavljene izzive.

Rezultati in zavzetost udeležencev so filter za oblikovanje ekip s štirimi do šestimi člani, ki v naslednjih treh mesecih oziroma šestih delovnih tednih ideje pripeljejo do prototipov ali pa jih zavržejo in spremenijo.

Ježeva razlaga, da program zajema različne vsebine, od razvoja poslovnih modelov, vitkega inoviranja, agilnega vodenja, učinkovitega predstavljanja na odru do sprejemanja odločitev na podlagi informacij s trga, kjer so pomembni stiki z morebitnimi kupci ali uporabniki. »To tudi pomeni, da vse ekipe zelo dolgo opravljajo intervjuje in analize navad porabnikov,« dodaja.

Direktorji imajo zadnjo besedo

Program se konča s predstavitvijo ekip in njihovih idej menedžmentu korporacije. Sogovornika pojasnjujeta, da jim predstavijo konkretne predloge za uvedbo novih projektov, bodisi v okviru podjetja bodisi predlagajo ustanovitev odcepljenega (spin-off) podjetja. V vsakem primeru pa se predstavniki podjetja odločijo, ali in kako bodo podprli njihove predloge. »Pri vsem skupaj jim pomagamo tudi z našo mednarodno mrežo. ABC je namreč fizično navzoč tudi v Münchnu in Silicijevi dolini,« dodaja Ježeva.

Za podjetja z več kot sto zaposlenimi

Program je sicer namenjen podjetjem z več kot sto zaposlenimi, a ga lahko – po besedah sogovornikov – prilagodijo tudi manjšim. Lidl je, kot omenjeno, konec prejšnjega leta program že končal, vanj pa vstopajo tri nova. Katera, Ježeva še ne želi razkriti.

Rezultat: bolj odločni zaposleni

Prve izkušnje so po Božičevih trditvah pokazale, da so udeleženci usposabljanja na koncu »bolj odločni in lažje prevzamejo pobudo pri reševanju izzivov«. Božič ob tem poudarja, da sprememba ne sme biti prehitra in preveč invazivna, sicer pripelje do neizpeljanih projektov.

Kultura odprtega inoviranja

»Naš namen je, da se v podjetju spremeni kultura odprtega inoviranja. Želimo spodbuditi zavedanje, da je mogoče delati drugače, učinkoviteje in hkrati bolj prijazno,« pravi Božič. Glavni nosilci nove miselnosti pa so po njegovem tisti, ki so šli skozi program in lahko postanejo mentorji sodelavcem. Sogovornik podjetjem priporoča, naj ustanovijo oddelke za inovacije, kjer se lahko nadaljuje razvoj poslovnih modelov in izdelkov ter omogoči sodelovanje internih mentorjev z zunanjimi podjetji.

Božič še napoveduje, da bodo na lokaciji BTC-ja vzpostavili prostor za sodelovanje med uveljavljenimi podjetji, ki so se "transformirala skupaj z nami in mladimi start-up podjetji."  Novonastale rešitve pa nameravajo prek testnega področja, ki ga nudi BTC (BTC City Living Lab),  skozi ekosistem ABC pospeševalnika poslati v svet.

 


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...