So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Podjetja so na čelu digitalne preobrazbe Slovenije

Čas branja: 3 min
21.12.2016  09:53
Nedavno objavljeni rezultati o napredku Slovenije pri vstopu na enotni digitalni trg so me – vsaj na določenih področjih – razveselili.
Podjetja so na čelu digitalne preobrazbe Slovenije
Foto: Shutterstock

Obveščaj me o novih člankih:  

Skupni rezultat analiziranih dejavnikov nas sicer uvršča na 18. mesto med 28 državami EU, kar je pod povprečjem, po drugi strani pa smo na področju podjetij in njihove integracije digitalnih tehnologij v poslovanje na kar 11. mestu. 

Povezljivost

Podpovprečne rezultate smo dosegli na področju povezljivosti. Na primer, hitre širokopasovne povezave (hitrejše od 30 Mb/s) so na voljo 80 odstotkom ljudi, le 21 odstotkov gospodinjstev pa je naročenih na njih. Se je pa odstotek bistveno povečal v primerjavi z lanskim letom, ko je ta odstotek znašal le 10 odstotkov. Na žalost cene širokopasovnih povezav ostajajo visoke in so se lani celo zvišale. 

To po eni strani kaže na težave s konkurenčnostjo trga, po drugi strani pa pomanjkanje širokopasovnih povezav pomeni tudi, da Slovenija ne vzpostavlja platforme, potrebne za resnično napredne storitve digitalne družbe, kot so spletno poslovanje ali telemedicina in druge. 

Človeški kapital

Tudi pri človeškem kapitalu je podobno. Potencial imamo odličen – smo na osmem mestu po odstotku strokovnjakov za IKT in na devetem mestu po številu diplomirancev s tehničnih in medicinskih področij. Po drugi strani pa je odstotek rednih uporabnikov interneta nižji od evropskega povprečja (19. mesto), kakor je nižji tudi odstotek digitalno pismenih državljanov (51 odstotkov v primerjavi s povprečjem - 55 odstotkov).

Uporaba interneta

Pri uporabi interneta je raziskava razkrila nekaj prav nenavadnih rezultatov. Zasebna uporaba interneta je pod povprečjem EU. Tu gre tako za branje novic in glasbo ter video klice kot spletno bančništvo in nakupovanje. Še posebej slabo smo se uvrstili v kategoriji uporabe družbenih omrežij, kjer smo se uvrstili na 26. mesto, odstotek uporabnikov pa je od lani padel z 58 odstotkov na 51 odstotkov. Spletne transakcije preko vseh kanalov so ključnega pomena za digitalno gospodarstvo, ki je odvisno od potrošnje digitalnih dobrin preko spletnih kanalov. 

Tu moramo očitno še veliko narediti, so pa izzivi seveda večplastni. Po eni strani gre morda za pomanjkanje vsebin, zaradi česar so spletni kanali manj privlačni, po drugi strani pa težave s povezljivostjo in nižje uporaba interneta pomenita slabši dostop in manjši tržni potencial. Vsekakor gre za perečo težavo, ki jo bomo morali reševati najrazličnejši deležniki skupaj. 

Digitalizacija in podjetja

Najsvetlejša točka poročila so podjetja, katerih integracija digitalnih tehnologij je v preteklem letu poskočila in smo sedaj nad evropskim povprečjem. Tu gre tako za uporabo tehnologije RFID in družbenih medijev kot e-račune, tehnologije v oblaku in spletno prodajo. Napredek je viden na prav vseh področjih, kar pomeni, da je mogoče pričakovati, da se bo ta pozitivni trend obdržal tudi v prihodnosti. 

Digitalne javne storitve

Pri digitalnih javnih storitvah smo padli za 2 mesti na 21. mesto, največji padec pa smo doživeli na področju javno dostopnih podatkov, ki jih ustvarjajo javne ustanove. Pristali smo na zadnjem mestu in z lanskih 265 točk padli na 135! Namesto, da bi podjetja lahko javne podatke uporabljala za zagotavljanje naprednih storitev in izdelkov, ti podatki ostajajo zaklenjeni za požarnimi pregradami javnih ustanov. Gre za področje, kjer si resnično ne bi smeli privoščiti takega nazadovanja in celo zadnjega mesta med državami EU. 

Na splošno je poročilo pozitivno presenetilo, saj ravno uspešnost podjetij močno prispeva k digitalni preobrazbi naše družbe. Toda po drugi strani pa potrošniški segment začenja zaostajati, kar ni pozitiven trend, saj to podjetjem zmanjšuje motivacijo za vlaganja v razvoj inovativnih naprednih digitalnih izdelkov. V naslednjem letu bo torej treba marsikaj narediti na tem področju in »prebuditi« slovenske potrošnike.

Več podobnih vsebin najdete na spletni strani Poslovna preobrazba in LinkedIn profilu Roberta Trnovca.

 



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...