So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako start-up in 25 let staro podjetje lajšata delo slovenskih kirurgov

Čas branja: 4 min
14.12.2016  11:58
Mlada kri zbrana okoli podjetja Adora in SRC Infonet, informatizator slovenskega zdravstvenega sistema, sta združila moči in povezala rešitev za kirurge z medicinskimi podatki. Veliki je tako dobil dostop do inovacij, mali pa do trga in tehnične podpore.
Kako start-up in 25 let staro podjetje lajšata delo slovenskih kirurgov
Foto: Marijan Mirt

Obveščaj me o novih člankih:  

Start-up Adora je razvil brezdotični vmesnik, ki kirurgom med operacijami omogoča pregledovanje slikovnega materiala zgolj z uporabo petih naravnih gest. Pri tem kirurgu ni potrebno zapuščati sterilnega področja operacijske mize, niti ne potrebuje pomoči ostalega osebja, trdi Kristjan Košič, šef mladega mariborskega podjetja.

Gibe rok prepozna elektromagnetna zapestnica na roki. Zapestnica posreduje signale v računalnik, kjer se ti s pomočjo naprednih algoritmov prevedejo v ustrezne ukaze na ekranu.  Po besedah Košiča so merjenja pri več kot 100 opravljenih operacijah pokazala, da lahko uporaba pomočnika skrajša čas operacije tudi do 15 odstotkov.

»Kot še pomembneje se je izkazalo, da si kirurgi sedaj ogledajo več slikovnega gradiva kot prej, kar pomeni varnejše operacijske posege in večji nabor izbranih informacij, ki jih ima kirurg na voljo ob kritičnih situacijah, kjer sta čas in pravilna odločitev tudi življenjskega pomena,« pravi.

Poveži se ali pa umri

Kljub »navdušenju kirurgov« pa prodaja ni stekla po načrtih. Postopki uvedbe inovacij v zdravstvu so namreč zapleteni in dolgotrajni, pravi mladi podjetnik. »Potrebnega je veliko zaupanja, start-up pa se mora najprej dokazati kot kredibilen partner. Zdravnikom tudi ne moreš in ne smeš prodajati na pol delujočih prototipov. Izdelek morala delovati, možnosti za sprotna prilagajanja je malo. Zato je za start-up povezovanje z ostalimi, bolj uveljavljenimi podjetji nujno. Če greš z glavo skozi zid, boš na koncu pristal nekje v kotu,« pripoveduje Košič, po besedah katerega Adoro danes že uporabljajo v ljubljanskem in mariborskem kliničnem centru.

In ker je Slovenija majhna, se podjetja s podobnimi interesi in kupci med sabo hitro najdejo. Adora je svojega partnerja našla v podjetju SRC Infonet, ki 25 let informatizira slovensko zdravstvo, in je od leta 2004 del skupine SRC. »Adori smo omogočili integracijo z našim bolnišničnim sistemom. Podatki o pacientu se prenesejo avtomatsko, kar pomeni, da ponovno vnašanje podatkov v Adorin sistem ni potrebno,« razlaga Pavliha.

Kako poteka izmenjava informacij 

Povezavo med sistemoma omogočajo tako imenovani aplikacijski programski vmesniki ali API, s katerimi lahko razvijalci, preprosto povedano, nove aplikacije veliko hitreje in z manj napora integrirajo z že obstoječim sistemom.

»Z API-ji damo že obstoječe podatke na varen in na standarden način tretji strani, vendar znotraj bolnišničnega omrežja. V primeru Adorinega sistema to pomeni, da aplikacija prek API vmesnika pridobi podatke o urniku operacij, številkah pacientov in slikovnih gradivih,« pravi Pavliha. Košič ob tem dodaja, da je integracija opravljena v »občutno krajšem času«.

Čakalne vrste v živo na TV zaslonih

Na podoben način je SRC Infonet že opremil nekatere slovenske bolnišnične čakalnice s tako imenovanim Vrstomatom - napravo, ki v realnem času prikazuje čakalne vrste. Deluje tako, da pacient ob prihodu v čakalnico vstavi zdravstveno kartico v napravo; ta ga prijavi v čakalno vrsto. Na TV zaslonu lahko pacient nato spremlja svoje mesto.

»Izdelan je tako, da omogoča tudi prijavo brez zdravstvene kartice in prijavo nujnega primera. Kdor želi vmes zapustiti čakalnico, si lahko prenese seznam na telefon prek QR kode. Odpre se spletna stran, ki ga bo opozorila, ko bo dejansko na vrsti,« pojasnjuje.

Sogovornika ob tem izpostavljata pomen varovanja osebnih podatkov. »Informacije o pacientih niso naše, tudi ne od bolnišnice, ampak so last pacientov. Zdravstvene ustanove jih hranijo na svoji infrastrukturi, mi se nanjo priklopimo, a podatki na koncu nikoli ne zapustijo bolnišnice,« poudarja Pavliha. Na ta način po besedah Košiča pridobijo potrebno zaupanje.   

Težava velikih: več vzdrževanja, manj razvoja

Kakšne so prednosti sodelovanja za večje podjetje? Pavliha priznava, da se v podjetjih, ki so na trgu že dlje časa, prej ali slej začne kazati inercija pri operativnih oziroma razvojnih procesih. To je po njegovem mnenju pogostokrat posledica tekočega vzdrževanja - ko imaš veliko strank in je pomembno, da se ob »uporabi tvojih rešitev počutijo dobro, se zanje trudiš in jim sproti rešuješ težave ali napake, ki se pojavijo pri delu«.

In če se tovrstno reševanje napak iz podporne preseli tudi na programersko ekipo, nadaljuje Pavliha, programerji namenijo čas reševanju napak obstoječih sistemov in ne razvoju novih zadev. »Start-upi po drugi strani povečini nimajo takšnega obsega strank, zato teh težav nimajo. Zato je takšno sodelovanje velikega pomena, ker lahko prinese v naš sistem neko novo, komplementarno rešitev, ki je sami ne bi razvijali, smo pa še vedno navdušeni nad tem, da lahko obstaja kot nek priključeni modul našega informacijskega sistema,« dodaja sogovornik.  

Košič ga dopolni, da gre v končni fazi za neke vrste »idealno partnerstvo« - če imajo veliki težave z novimi izdelki in razširitvami, imajo majhni težave pri ustvarjanju zaupanja in tehnični podpori – »to kar so že vzpostavljeni in glavni kanali velikih«.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...