So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Hekatoni: katera slovenska podjetja na ta način iščejo inovacije

Čas branja: 5 min
05.12.2016  10:14
S hekatoni podjetja iščejo nove rešitve in povratne informacije o že uveljavljenih izdelkih, hkrati pa si gradijo imidž svežega podjetja.
Hekatoni: katera slovenska podjetja na ta način iščejo inovacije

Obveščaj me o novih člankih:  
Združenje Manager dodaj
Halcom dodaj
SKB dodaj
Nova KBM dodaj
Atlantic grupa dodaj

Hekatoni so dogodki, na katerih skupine sodelujočih iščejo rešitve v obliki izdelkov in storitev za vnaprej določene tehnološke izzive, kot so razvoj spletne platforme, novih mobilnih aplikacij ali pa izboljšanje že delujočih orodij z boljšo kodo. Hekatoni običajno trajajo od 24 do 48 ur.

 

Več o tem, kako potekajo, kakšne priložnosti omogočajo in kje so pasti, lahko preberete v Managerjevem članku Kaj se zgodi, ko se za en dan zaprejo programerji in ekonomisti?

Preverili smo, katera slovenska podjetja so se začela zanimati za tako imenovane (poslovne) hekatone.

Od bank ...

Enega večjih poslovnih hekatonov je oktobra organiziral ljubljanski razvijalec plačilnih sistemov Halcom, podprla pa so ga še nekatera podjetja iz finančne industrije – SKB, Nova KBM, BitStamp, Hal mBills ter hrvaška MicroBlink in Atlantic Grupa.

V razvoju idej se je pomerilo 120 ljudi, ki so iskali rešitve za nekatere tehnološko-finančne izzive, kot so uporaba pogovornih robotov in avtomatskih finančnih svetovalcev, razvoj varnostnih rešitev in mobilnih aplikacij. Dogodek je trajal 24 ur, udeleženci iz Slovenije in tujine so bili stari v povprečju 24 let. Zmagala je ekipa z rešitvijo, ki omogoča varno in preprosto plačevanje prek spleta – več v članku V dveh dneh razvili rešitev, ki poenostavlja spletno plačevanje.

Primož Zupan iz Halcoma meni, da se ravno na hekatonih rodijo inovacije, ki se lahko pozneje razvijejo v start-upe. »Za tak format dogodka na področju finančne tehnologije je bil do zdaj prostor samo v Londonu. Ljubljano smo tako postavili na zemljevid,« trdi in dodaja, da je »kar nekaj projektov pokazalo veliko potenciala in zbudilo zanimanje pri postavljavcih izzivov«.

Za takšno obliko iskanja rešitev so se v zadnjem času odločila še nekatera druga večja slovenska podjetja, ki so pri organizaciji hekatonov sodelovala z ljubljanskim start-up pospeševalnikom ABC.

Svoje programersko tekmovanje so tako organizirali pri Abanki. Iskali so ideje, ki bodo izboljšale uporabniško izkušnjo na računalnikih in telefonih, poenostavile razvoj storitev z uporabo verige podatkovnih blokov (tehnologije blockchain) in okrepile zvestobo komitentov. Komisijo je najbolj prepričala ideja uporabe klepetalnih robotov. Abanka je najboljše ekipe nagradila z 12 tisoč evri nagrade.

... do trgovcev

Pri Lidlu, na primer, pravijo, da so na svojem srečanju iskali rešitve s področja »povezovanja s kupci, inovativnosti v ponudbi ter trgovine prihodnosti«. Zmagala je ekipa FANtastic_4 s svojo rešitvijo Lidlov svet, je povedal Martin Kokol, direktor skupnih služb v slovenskem Lidlu. Za kakšno rešitev konkretno gre, Kokol ne razkriva, pravi pa, da je na dvodnevnem izzivu konec septembra sodelovalo okoli 60 ljudi – tako zaposlenih kot tudi študentov in Lidlovih strank.

S hekatoni se spogledujejo tudi živilske blagovne znamke. Argeta, znamka paštet, je v sodelovanju s Centrom poslovne inteligence pred dnevi iskala ideje za nove izdelke ali pa za izboljšave starih. V zameno so ponujali Harvardovo HBX (»spletno«) štipendijo, denarno nagrado v višini dva tisoč evrov in darilne vrečke.

Za zaprtimi vrati, a z odprtimi glavami

Pri organizaciji hekatonov podjetja običajno odprejo svoja vrata za zunanje ljudi, ni pa to nujno. V nekaterih primerih se med sabo »udarijo« samo sodelavci iz podjetja. Pri Danfossu Trati, denimo, so doslej pripravili tri dogodke, ki navadno trajajo dan in pol in na katerih zaposleni iščejo rešitve za različne izzive, s katerim se srečuje podjetje.

Bojana Zupanič, direktorica talentov, razlaga, da so predstavitve idej potekale pred menedžerji – ti se tudi odločijo, katero idejo bodo podprli. »Nagrada ni v denarju, ampak v času, ki ga zaposleni dobijo za delo pri teh projektih,« razlaga.

Zadnji interni hekaton so organizirali pred tedni na temo dobavne vergije. Kaj so se naučili, lahko preberete v članku Tako korporacija pride do rešitev v 24 urah.

Za javno dobro

Hekatoni so res največkrat usmerjeni v razvoj rešitev, ki imajo komercialni potencial. Ni pa nujno tako – organizirajo jih tudi izobraževalne ustanove, državne agencije in nevladne organizacije.

Slovenska podružnica Transparency Internationala (TI) je lani novembra tako pripravila srečanje, na katerem so se udeleženci »igrali« s kodo platforme Zakonodajnega monitorja – orodja, ki omogoča vpogled v sprejemanje zakonodaje v Sloveniji in pregled aktivnosti poslancev. Sebastijan Peterka iz TI pravi, da se je hekatona udeležilo več kot 20 ljudi, ukvarjali pa so se z razvojem novih funkcij in oblik prikaza.

»Zaradi pomanjkanja denarja« jim rešitev še ni uspelo implementirati, so pa v sodelovanju z Inštitutom Jožefa Stefana lani izvedli še en hekaton interne narave, njegov rezultat sta orodji za pregledovanje državnih projektov in občinskih proračunov.

Ko te za pomoč prosi Nasa

Svojega drugega pa so letos maja v sodelovanju z ljubljansko fakulteto za računalništvo in informatiko pripravili tudi pri Društvu računalničarjev. Prišlo je več kot 150 študentov, ki so 24 ur razvijali zelo različne rešitve – od modelov avtomobilov, ki jih upravljamo z očali za virtualno realnost, do aplikacij, ki izboljšajo spanje.

Slovenci pa so sodelovali še na aprilskem SpaceApps Challenge hackathonu, ki ga je organizirala ameriška vesoljska agencija Nasa. Dogodek je potekal po 150 mestih po svetu, v Sloveniji poleg Ljubljane še v Kopru.

Na ljubljanskem izzivu je zmagala ekipa STEVE, ki si je zamislila in pripravila koncept posebne vesoljske obleke, ki bi omogočala opravljanje vadbe med misijami. »Astronavt bi se s preprostimi gibi in s pomočjo te obleke izognil težavam z izgubljanjem mišične in kostne konstitucije,« pravijo v ekipi. Več v članku Slovenci iskali rešitve za Naso: zmagala obleka, ki omogoča vadbo v vesolju



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...