So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Tako korporacija pride do rešitev v 24 urah

Čas branja: 4 min
01.12.2016  22:30
Več kot sto zaposlenih v dobavni verigi podjetja Danfoss v Sloveniji, Rusiji in na Kitajskem je zgolj v enem dnevu razvilo in predstavilo ideje za bolj učinkovito oskrbovalno verigo. Kako jim je uspelo?
Tako korporacija pride do rešitev v 24 urah
Zaposleni po 24 urah iskanja rešitev te predstavijo menedžmentu podjetja. Če so dovolj prepričljivi, bodo lahko vse leto delali pri lastnem projektu. Od leve proti desni Eva Klemenčič, Senior Director, Global Operations HEX, Mitja Praprotnik, sponzor dogodka in Vice President Supply Chain, CCO in Klemen Kindlhofer, Director Operations, CCO. Foto: Ksaver Sinkar

Obveščaj me o novih člankih:  

 

Med načrtovanjem končnega izdelka in pripravo materiala pri Danfossu izgubljajo čas, ker logistika deluje samo v eni izmeni. Na krogelnih ventilih se medtem pojavljajo težave zaradi slabe kakovosti varjenja pri montaži, nepotrebno zmedo med proizvodnimi obrati podjetja pa povzročajo številni dobavitelji, različne zahteve in drugačni kazalniki uspeha.

Pri proizvajalcu delov za sisteme daljinskega ogrevanja in hlajenja so se teh težav lotili tako, da so skupaj sklicali zaposlene, jim vnaprej predstavili izzive, na dogodku pa organizirali skupine ter z eksperimentiranjem in timskim delom v enem dnevu prišli do rešitev. To so bile med drugim informacijske table na LED-zaslonih, uporaba spletnih sistemov za odobritve, standardizacija materialov, uvedba druge izmene, uvedba dodatnih izmen v logistiki in spremembe notranjih parametrov načrtovanja.

Kako poteka

Dogodek, ki so ga imeli pred dnevi, so pripravili v sodelovanju s kolegi iz Kitajske in Rusije. Kako zadeva poteka? Zaposleni v 90 sekundah najprej predstavijo idejo. Okoli izbranih idej se nato oblikujejo ekipe, ki se jim pridružijo mentorji, to so menedžerji v podjetju. Njihova naloga ni govoriti, kaj je prav in kaj narobe, ampak usmerjati in motivirati. Člani komisije (top menedžment) se odločijo, katero idejo bodo podprli, in tako postanejo sponzorji ekipe. Zmagovalne ideje so vse, za katere menedžment verjame, da lahko pripomorejo k razvoju podjetja.

Zaposlenim tokrat dali več časa za razvoj idej

Tovrstnega notranjega inoviranja so se lotili tretjič, tokrat izključno za zaposlene iz oddelkov dobavne verige. »Učimo se na napakah, zato smo letos nekatere stvari zastavili drugače,« priznava Mateja Panjan, šefinja notranjega komuniciranja v podjetju. To pomeni, da so ideje za izboljšave zaposleni predlagali že pred dogodkom na interni komunikacijski platformi. »O idejah smo se pogovarjali, jih popravljali in na koncu izmed 80 izbrali 20 najobetavnejših za delo na dogodku. Tako smo že nekaj dni pred dogodkom spodbudili sodelovanje,« pa pravi projektni vodja Gašper Hren.

Največja nevarnost korporativnih inkubatorjev je »tea­ter inovacij«, ko inovacije ostanejo v glavah zgolj do predstavitve na odru pred vlagatelji oziroma menedžmentom podjetja. Pri Danfossu so »zmagovalci« na prejšnjih dogodkih dobili 20 odstotkov časa za delo pri svojih projektih znotraj rednega delovnika. »To se je izkazalo za nerealno; ponavadi so imeli okoli deset odstotkov časa, pogosto pa so se z idejo ukvarjali poleg vsega drugega dela,« priznava Hren. Po njegovih besedah bodo nove ideje tokrat vključene na seznam rednih projektov dobavne verige z lastnim časovnim načrtom, finančnimi sredstvi in poslovnim modelom.

Nagrada: delaš to, kar ti leži

Sogovornika dodajata, da denarne nagrade za najbolj podjetne in inovativne niso predvidene. »Glavna motivacija je, da lahko zaposleni enkrat na leto predstavijo svoje zamisli in si tako ustvarijo delovno okolje za prihodnje leto. Avtonomija pri delu postaja vse pomembnejša, za nekatere bolj kot denar,« meni Hren.

Kot pravi Panjanova, je korporacijski model napredovanja, ki temelji na plezanju po lestvici in pridobivanju novih nazivov, zastarel. »Čez čas vas ne bodo več vprašali po funkciji, ampak s čim se ukvarjate in kaj ste letos dosegli. Ne iščemo več ljudi, ki bodo zgolj pridno sedeli, ampak aktivne in podjetje sodelavce.«

Podjetje je za svoj interni inkubator včeraj prejelo tudi nagrado za najboljšo poslovno prakso ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji AmCham.

Prvaki v učinkovitosti

V Danfossu Trati, ki je del danske multinacionalke, je lani vsak zaposleni ustvaril 98 tisoč evrov dodane vrednosti, kar je za proizvodno podjetje iz kovinske industrije izjemno – tolikšno dodano vrednost, celo malce nižjo, ustvarjata na primer farmacevta Lek in Krka. Podjetje se ponaša tudi z odličnimi kazalniki dobičkonosnosti; na vsak evro porabljenih sredstev so ustvarili kar 28 centov čistega dobička.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...