So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena
Komentar

V digitalnem svetu je treba zaposlenim zaupati

Čas branja: 3 min
28.11.2016  13:25
Digitalna preobrazba ni tehnologija, ki jo boste namestili, ali nov oddelek. Vsi deli poslovanja morajo postati digitalni in tu ni prostora za podjetniško politiko in iskanje najboljšega položaja.

Obveščaj me o novih člankih:  

Veliki strateški premiki v podjetjih so le redko uspešni, če ob tem ne pride tudi do spremembe kulture. Nešteto projektov in pobud je ostalo v vzvratnem ogledalu preprosto zato, ker jih zaposleni niso vzeli za svoje. Nič drugače ne drži niti za digitalno preobrazbo, ki je po mojem mnenju celo bolj odvisna od zavzetosti in podpore zaposlenih in vodstva. 

Že najbolj osnovni primeri nam pogosto pokažejo na odpor, na katerega naletijo digitalne pobude. Pri maloprodajnih trgovcih s fizično prisotnostjo je pogosto opaziti odpor do spletnih trgovin in pobud, saj zaposleni v fizični prodaji menijo, da jim bo spletna prodaja odtrgala prihodke. Vendar kupci ne pričakujejo le ene ali druge možnosti – kar iščejo je brezhibna izkušnja preko vseh kanalov in podjetja, ki jim to lahko zagotovijo.

Za dosego tega cilja pa je potrebno veliko sprememb. Prva je skoraj gotovo motivacija zaposlenih za digitalne spremembe. Digitalna preobrazba temelji na tem, da podjetje informacije pridobiva neposredno s trga in se odziva, da se hitro odziva na spremembe in da bolje razume stranke. Za to pa zaposleni potrebujejo več svobode za hitro sprejemanje odločitev in se morajo prilagodljivo odzivati na dogajanje izven podjetja in znotraj njega. 

Da bi to omogočili, mora vodstvo motivirati zaposlene, da naredijo tisti »dodatni korak«, ki še posebej v digitalnem svetu tako pogosto pomeni razliko med zmago na trgu in neuspehom. Le zaposleni, ki so pripravljeni samostojno iskati odgovore in inovativne rešitve na poslovne izzive, bodo lahko uresničili digitalno vizijo podjetja. Toda to je pomemben izziv tudi za vodstvo – namesto strogega upravljanja preko pravil, je treba pokazati več prilagodljivosti in zaupanja. 

Na primer, zaposleni, ki ne morejo dostopati do družbenih omrežij, ne morejo pokazati zaupanja vrednega in osebnega obraza podjetja. Toda obenem je treba zaposlenim omogočiti, da za dostop do družbenih omrežij uporabljajo svoje naprave in aplikacije, ki jim najbolj ustrezajo. Prav tako se lahko zgodi, da zaposleni »postanejo večji« od podjetja in se na trg umestijo samostojno in ločeno od podjetja. Toda to so tveganja, ki jih je preprosto treba sprejeti in jih predvideti, saj popolnoma varno poslovanje ne bo nikoli postalo digitalno. Vodstvo mora zaupati zaposlenim in jim omogočiti, da digitalno vklopijo v svoje vsakdanje delo, čeprav to morda naredijo na povsem svoj način.

Digitalna preobrazba namreč ni tehnologija, ki jo boste namestili, ali nov oddelek. Vsi deli poslovanja morajo postati digitalni in tu ni prostora za podjetniško politiko in iskanje najboljšega položaja. Podjetje mora zato vzpostaviti močno skupno videnje digitalne preobrazbe in zaposlenim dati dovolj svobode, da to vizijo uresničijo. Moč odločanja je treba prenesti nižje v verigi ter obenem vpliv na poslovanje podjetja razpršiti, da lahko usmeritve oblikujejo tudi zaposleni preko sodelovanja pri odločanju.

Konec koncev bodo digitalno preobrazbo uspešno opravila tista podjetja, ki že danes skrbijo za svoje zaposlene in jim zaupajo. V teh pogojih bo preobrazba lažja in bolj uspešna, saj bodo zaposleni lažje razumeli, kako lahko novi digitalni kanali odprejo nove priložnosti njihovim delodajalcem in tudi njim samim. Podjetja, ki se ne bodo zanesla na svoje zaposlene, ne bodo nikoli postala resnično digitalna. 

Več podobnih vsebin najdete na spletni strani Poslovna preobrazba in LinkedIn profilu Roberta Trnovca.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...