So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Jure Leskovec: Slovenci mislimo, da smo pridni, pa bi lahko bili bolj

Čas branja: 3 min
27.09.2016  16:04
Intervju: redni profesor računalništva na univerzi Stanford in podjetnik
Jure Leskovec: Slovenci mislimo, da smo pridni, pa bi lahko bili bolj

Obveščaj me o novih člankih:  

Z Leskovcem smo se pogovarjali ob robu debate, ki je potekala na ameriški univerzi Stanford, in na kateri so sodelovali Slovenci iz Silicijeve doline.

Tomaž Štolfa, soustanovitelj start-upa Layer, ki razvija komunikacijsko platformo, Slovenijo vidi kot tržišče za testiranje novh tehnologij. »V Sloveniji bi lahko razvijali različne tehnologije, recimo avtonomna vozila. Seveda moramo podjetjem to prej dovoliti,« je dodal.

Podobno je prepričan tudi legendarni inovator France Rode, eden izmed izumiteljev žepnega kalkulatorja. »Slovenija bi lahko postala laboratorij za nove iznajdbe. A ljudi in njihovih sposobnosti se ne izkorišča dovolj.«

Maja Mikek, soustanoviteljica podjetja Celtra, ima bolj radikalno idejo: »V slovenskih medijih je treba prepovedati negativne članke.« Mikekova še meni, da je treba »sanjati večje zgodbe«.

Leskovec, pred kratkim je postal redni profesor računalništva na Stanfordu, je ob tem prepričan, da bi kot družba živeli boljše, če bi vsak posameznik dal vse od sebe. V intervjuju je spregovoril tudi o življenju v Silicijevi dolini in s čim se rad ukvarja v prostem času.

Kaj Slovenija in Slovenci lahko ponudimo Silicijevi dolini?

Slovenci se moramo najprej zavedati, da nismo omejeni zgolj na dva milijona ljudi, ki živimo v podalpski deželici. Moramo postati odprti za cel svet, ki je tržišče, prostor, na katerem tekmujemo in sodelujemo.

Slovenija lahko Silicijevi dolini da ljudi, ki bodo znali povezovati inženirski talent s tukajšnjimi podjetji in poslovnimi modeli. Za podjetja na koncu koncev niti ni pomembno, kje ima razvojni oddelke – to je lahko brez težav tudi Slovenija. Mora pa biti prisotno v Silicijevi dolini, če želi tekmovati na globalni ravni.

Pravijo, da Silicijeva dolina ni toliko geografski prostor kot način razmišljanja (»state of mind«). Kako to razmišljanje posvojiti tudi v Sloveniji? Ali imamo Silicijevo dolino lahko tudi pri nas?

Da. Zgledujemo se lahko po Izralecih, ki so množično prisotni v Silicijevi dolini, hkrati pa imajo močan domač ekosistem, kar zelo uspešno povezujejo.

Potrebno je tudi vzpostaviti kulturo in spremeniti način razmišljanja. 

V Silicijevi dolini je ključen ekosistem, socialno omrežje, način širjenja idej ter informacij, sodelovanje in vračanje nazaj skupnosti. V ekosistemu obstajajo skupne vrednote, ki jih vsi spoštujejo.

Ljudje iz Silicijeve doline pogostokrat govorijo o spreminjanju  sveta in drugih plemenitih ciljih. Ali gre pri tem bolj za dober marketing ali za iskreno razmišljanje?

Mantra obstaja in ji verjamemo. V Sloveniji je ni; verjetno tudi zato, ker smo večkrat menjali države, nad katerimi smo bili razočarani in posledično zagrenjeni.

V Silicijevi dolini pa ljudje res želijo narediti nekaj novega ali pa stvari izboljšati in spremeniti. Podjetja vizijo in misijo resno upoštevajo. Google je, denimo, lahko zgolj iskalnik, ampak s svojim delom v resnici omogoča dostopnost informacij. Facebookova vizija je po drugi strani povezati svet in ljudi. Treba je torej iskati presežne, plemenite cilje, ki zaposlenim dajejo kompas.

Pa še to:  Silicijeva dolina je tako kot Wall Street eden največjih generatorjev bogastva. Glavna razlika je med njima, da ljudje tukaj zares ljubijo, kar delajo, medtem ko na Wall Streetu upajo, da bodo šli čim prej na počitnice ali pa v pokoj.

In tudi, ko podjetniki in ostali iz Silicijeve doline gredo v pokoj, se ne odpravijo na Havaje, ampak postanejo mentorji in vlagatelji. Pa ne za to, da bi imeli še več denarja, ampak zato, ker želijo vzgojiti nov rod podjetnikov.

Denar je sicer zelo pomemben, ampak je posledica nečesa, kar si naredil. Denar je mogoče merilo uspeha, ni pa cilj.

Vsako podjetje v Silicijevi dolini goji lastno kulturo, ki gre običajno od ustanoviteljev do zaposlenih. Ker lahko podjetja zelo hitro zrastejo, je pomembno, da ohraniš povezovalno tkivo.

V Sloveniji smo po drugi strani prišli iz socializma z opranimi možgani in pogostokrat dobimo ošpice, ko govorimo o vrednotah v podjetju.

Torej v primerjavi z Wall Streetom ljudje v Silicijevo dolino ne pridejo obogateti?

Ne, kje pa.  

Smo Slovenci v primerjavi s prebivalci Silicijeve doline delaven narod?

Predvsem je po mojem mnenju treba delati pametno in učinkovito, kjer pa šepamo. Mislimo, da veliko delamo, da smo pridni, pa bi lahko bili bolj.

Moramo se zavedati, da je vsak človek lahko odličen v tistem, kar dela. Vsako delo je vredno, a naj ga opravlja čim boljše. Če se bo vsak potrudil, da naredi najboljše kot lahko, bo za vsakega izmed nas lažje.

Kaj najbolj pogrešate iz Slovenije?

Zelo uživam v Silicijevi dolini. Slovenci smo sicer zelo navezani na dom, prijatelje in družino in tega tukaj nimam. Zaradi devetih ur časovne razlike je zelo težko ohranjati stik.

Silicijeva dolina je tudi prostor navdušenih ljudi. In tisti, ki ne želijo imeti vsak dan sočnih dni, nekako ne zaživijo in se hitro izselijo. Je pa res, da neuspeh tukaj ni problem. Ljudje imajo celo raje tiste, ki jim ni uspelo, ampak so se pobrali, nekaj naučili in šli naprej.

To je tudi pomembno za Slovenijo: problem namreč ni, če veliko majhnih stvari ne uspe, ampak če ne uspe dovolj velikih.

Kaj pa delate v prostem času?

Smučam, kajtam in tečem.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...