So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Slovenski mojster športnih podatkov

Čas branja: 3 min
21.09.2016  12:02
Luka Pataky dela v švicarskem podjetju Sportradar, ki naročnike po svetu zalaga z obdelanimi športnimi podatki. Industrijo in priložnosti, ki jih ta ponuja, bi rad medtem približal tudi slovenskim študentom, zato jeseni v Ljubljani organizira tekmovanje za inovacije s področja obdelave športnih podatkov.
Slovenski mojster športnih podatkov

Obveščaj me o novih člankih:  
Luka Pataky dodaj
Henkel dodaj
Fox dodaj
Twitter dodaj
Mediaset dodaj

Devetindvajsetletni Ljubljančan Luka Pataky zadnje štiri leta delovne izkušnje pridobiva pri naših severnih sosedih. Potem ko je po magisteriju odšel najprej na Dunaj in k podjetju Henkel, je kariero nadaljeval v manjšem avstrijskem mestu in pri manjši ekipi, kjer pa se ukvarja z verjetno še bolj zanimivim področjem: športnimi podatki.

Pataky v linški pisarni sicer švicarskega podjetja Sportradar vodi manjšo ekipo, ki se ukvarja z inovacijami na področju pridobivanja, obdelave in uporabe profesionalnih športnih podatkov. Podatke Sportradar nato integrira v izdelke in jih dobavi partnerjem – to so medijske hiše, športne stavnice, pa tudi razne blagovne znamke in sponzorska podjetja v športu.

Delo v ozadju

Ker Sportradar posluje z drugimi podjetji, pogostokrat deluje v ozadju rešitev, ki jih poganjajo športni podatki. »Včasih se stranka odloči, da na svoji spletni strani, v mobilni aplikaciji ali kje drugje uporabi naš grafični prikaz podatkov. V tem primeru so naše rešitve vidne na spletnih straneh in portalih medijskih hiš (običajno v športnih oddelkih), kjer ponujajo na primer prikaze rezultatov, koledar prihodnjih tekem, lestvice lig, avtomatski komentar tekem, statistike,« našteva Pataky.

Facebook, denimo, uporablja podatke Sportradarja v svoji športni aplikaciji Facebook Sports Stadium, kjer se komentar v živo osvežuje na t.i. toku novic (news feedu). Stranke švicarskega podjetja so med drugim tudi ameriški Fox Sports, Twitter, italijanski velikan Mediaset, švicarski portal Blick. »Skupaj naše podatke uporablja več kot 800 strank po vsem svetu, tudi mediji v Sloveniji,« dodaja sogovornik.

Športne podatke uporabljajo tudi v matematičnih modelih za izračune napovedi in kvot, ki jih potem dalje uporabljajo športne stavnice. Ker delovanje stavniškega biznisa zelo dobro poznajo, lahko po besedah Patakyja uspešno sodelujejo tudi s športnimi zvezami pri krepitvi integritete v športu in preprečevanju stavniških goljufij.

Športni podatki in njihova prihodnost

Področja, s katerimi se Sportradar v zadnjem času precej ukvarja in na katerih temelji tudi študentski izziv Digital Sports Innovation Challenge, so kako prikazati športne podatke športnim navdušencem na različnih povezanih napravah (pametni telefoni, tablice, računalniki, TV), kako dodatno aktivirati t.i. digitalne navijače neposredno na stadionu ali pa ob spremljanju športnih dogodkov iz domačega naslanjača.

Zanimajo jih tudi načini za obogatitev športne medijske vsebine z dodatnimi informacijami in  rešitve za bolj učinkovito oglaševanje in igrifikacija športnih podatkov.

Podrobno spremljanje tekem

Podatke za obdelavo podjetje pridobiva prek sodelavcev, ki v živo spremljajo tekmo. Po besedah Patakyja na tak način letno pokrijejo več kot 200 tisoč športnih dogodkov za 20 najbolj priljubljenih športov. Za nogomet, denimo, zabeležijo vsak dogodek, ki se zgodi na igrišču, in igralca, ki je udeležen v tem dogodku.

V določenih primerih se zabeleži tudi lokacija dogodka na igrišču. Za določene nogometne lige sledijo tudi poziciji žoge na igrišču. »Gre za precej podrobne situacijske podatke, ki se od športa do športa in od lige do lige nekoliko razlikujejo,« dodaja Pataky.

V podjetje vložil tudi Jordan

Sportradarjev posel medtem očitno cveti, saj je podjetje lani prihodke povečalo za 40 odstotkov na 130 milijonov evrov. Lani sta v podjetje kapitalsko vstopila lastnik teksaškega košarkarskega moštva Dallas Mavericks Mark Cuban in nekdanji košarkar Michael Jordan. Med večjimi naročniki Švicarjev sta tudi ameriška hokejska liga NHL in nogometna liga NFL, po pisanju tujih medijev pa se jim večji posel obeta tudi s severnoameriško košarkarsko ligo NBA.

Dodajmo, del Sportradar skupine je tudi Klika, ki je leta 2012 postala njen razvojni center. Delo ljubljanskega podjetja je sicer usmerjeno v razvoj mobilnih in spletnih končnih rešitev, ki jih poganjajo športni podatki.

Umirjeno življenje v Linzu

Pataky dela v eni izmed večjih Sportradarjevih pisarn. Življenje v Linzu je po njegovih besedah zelo umirjeno. »Človek se ga hitro navadi in potem ugotovi, da je mesto pravzaprav zelo simpatično. Vse je blizu in večina stvari v mestu je dostopnih peš. Promet nikdar ni pretirano gost. Redko stojim v prometnem zamašku, za pot v službo ne porabim veliko časa,« še dodaja Luka Pataky, strokovnjak za inovacije v Sportradarju.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...