So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena
Komentar

Kako smo zaposleni v korporaciji postali podjetniki

Čas branja: 6 min
07.09.2016  13:56
Začelo se je s preprosto željo: vsak zaposleni v podjetju mora imeti priložnost kadarkoli predstaviti svojo idejo vodstvu podjetja. V mislih smo imeli predvsem Y generacijo, ki ta trenutek prevladuje in predstavlja 40% zaposlenih v Danfossu.

Obveščaj me o novih člankih:  
Vizija dodaj
Danfoss dodaj
Danfoss Trata dodaj
Bojana Zupanič dodaj
Google dodaj

Si lahko predstavljate, kakšne revolucionarne ideje bi lahko končno uresničila predan strojni inženir ali pa zelo ustvarjalen sodelavec iz proizvodnje! Tudi vas to spominja na sanjsko službo?

Vizija, da delamo nekaj zares pomembnega in soustvarjamo delovno okolje prihodnosti nas je ekipo treh sodelavcev tako prevzela, da smo v dobrih 3 mesecih razvili model, ki spodbuja podjetništvo v organizaciji Danfoss in ga poimenovali 24Idea.

24Idea: smisel, avtonomija, mojstrstvo

Kako se je vse skupaj sploh začelo? V podjetju smo lani zaključili enoletni projekt 20. obletnice priključitve Danfoss Trate k skupini Danfoss. Super projekt, v sklopu katerega smo razmišljali o prihodnosti: o prihodnjih tehnologijah v naši branži, pa o prihodnjih poslovnih modelih in tudi o delu v prihodnosti.

Na eni od skupinskih delavnic z vsemi ključnimi vodji smo prišli do spoznanja, da Danfossovo poslovno okolje zaznamujejo hitre spremembe, predvsem zaradi svetovnih trendov kot so infrastruktura, prehrana, energija in podnebje. V tem hitrem in nepredvidljivem času je zato pomembno, da smo se sposobni hitro odzivati na potrebe kupcev, zaposlenim pa ponuditi znanje in hkrati kreirati okolje, ki bo zmanjšalo tveganje nepripravljenosti na prihodnost. Ena od prvih pobud, ki smo se jih lotili je bil task market, ki je prerasel v 24Idea dogodek. Namen iniciative je bil ustvariti prostor in določiti čas, kjer se lahko oblikujejo različni, lahko tudi virtualni in prilagodljivi timi, ki imajo svobodo pri doseganju dogovorjenih ciljev.

Za mnoge zaposlene je bilo raziskovanje prihodnosti super popestritev delovnega vsakdanjika, tudi za Gašperja in Luko, oba projektna tehnologa, ki sta se podjetju pridružila šele pred kratkim. Izjemna priložnost, ki smo jo dobili za skupno ustvarjanje, kljub temu da smo iz različnih oddelkov, pa nas je samo še bolj povezala in spodbujala pri uresničitvi sicer še neizdelane ideje.

Delo na 24Idea iniciativi je potekalo kot v pravem start up-u, razvijali smo nekaj svojega. In temu smo se popolnoma predali! Po mnogih skupnih kosilih in tudi druženjih izven delovnega časa ter odličnem mentorstvu Bojane Zupanič smo bili pripravljeni, da predstavimo model vodstvu na enem od kolegijev. Končno je šlo zares!

Top-down je vedno prava pot

Prvo predstavitev pred vodstvom smo izvedli mesec in pol pred dogodkom.  24Idea model smo predstavili kot dogodek, s katerim želimo testirati, ali je naša organizacija pripravljena preizkusiti drugačne prakse dela in povezovanja timov. V mislih smo imeli predvsem Y generacijo, ki ta trenutek prevladuje in predstavlja 40% zaposlenih v naši organizaciji. Hkrati smo izpostavili tudi to, da podobni modeli sicer zelo dobro delujejo v nekaterih velikih podjetjih kot so Google, Yahoo, 3M, HP in druga, vendar ni nujno da bo naša različica delovala v naši kulturi. Dogodek bo eksperiment, poskus, iz katerega se bomo vsi nekaj naučili. Dogodek bo osredotočen na ideje, ki jih skozi redni proces zbiranja idej ne zajamemo in morda lahko tako pridemo celo do novih poslovnih priložnosti. Kombinacija inovativnosti, motivacije in priložnosti za sodelovanje zaposlenih iz različnih oddelkov je bila zmagovalna!

Zdaj je bila pot odprta za nadaljnjo promocija dogodka. In tudi tukaj smo imeli proste roke. Ni boljšega občutka, ko se predaš kreativnemu ustvarjanju, raziskuješ in se igraš z vsemi možnimi opcijami. In na koncu sprejmeš odločitev in poskusiš nekaj novega.

Odločili smo se, da bomo organizacijo obvestili o dogodku z nalepkami »What's your BIG IDEA?« Nalepili smo jih na vrata, WC-je, v čajne kuhinje in s tem spodbudili zaposlene k razmišljanju o dogajanju v podjetju. Čez nekaj dni smo koncept dogodka razkrili na Zboru zaposlenih. Komunikacijo pa smo krepili tudi prek oddelčnih sestankov, internega časopisa in ostalih internih medijev. Uspeli smo ustvariti odlično vzdušje in pripraviti približno 60 zaposlenih iz slovenske lokacije in 20 iz kitajske, da se nam 4. junija pridružijo na 24Idea dogodku.

Dan D: prvi start-up v korporaciji

Dogodek smo oblikovali v 24-urni format, začeli smo v četrtek ob 14.00 in ga končali v petek ob isti uri. V kratkih 90-sekundnih predstavitvah je 24 udeležencev predstavilo svojo idejo.

Sledilo je glasovanje med udeleženci za ideje s potencialom, okoli izbranih idej pa so se nato oblikovale ekipe. Ekipa so se praviloma formirale na dogodku, kjer so iskali nove člane, ki bi lahko dopolnili paleto znanj. Pred začetkom dela smo udeležencem predstavili »value proposition canvas«, ki je bilo osrednje orodje razvoja ideje, do oblike, ki je dovolj jasna za predstavitev pred komisijo.

Sledilo je skupinsko delo, med katerim so se skupinam pridružili mentorji in jih ves čas osredotočali na bistvo ideje predvsem z namenom, da ekipa ni zatavala v reševanje posameznih problemov.

Zvečer so se vsi udeleženci zbrali na večerji, po njej pa je bilo na voljo še nekaj časa za izmenjavo mnenj in iskanje nasvetov pri ostalih. Prav tako je okoli večerje najbolj primeren čas za motivacijske govore. Iz Danske sta se nam javila predsednik Segmenta ter glavna korporacijska HR-jevka.

Sledilo je nočno delo, kjer smo zagotovili potrebno zalogo hrane, obiskale pa so nas tudi Red Bullove hostese in dale vsem krila za ustvarjanje.

Naslednji dan smo začeli s »pitchi« pred mentorji. Testne predstavitve so bile namenjene premagovanju treme in pridobivanju povratnih informacij. Po tem so imele ekipe na voljo le nekaj ur za popravke in pripravo na končne predstavitve pred komisijo. Komisijo so sestavljali člani najvišjega vodstva podjetja, ki so izbrali zmagovalno idejo. Nagrada za vse ideje s poslovnim potencialom je bila 20% delovnega časa za raziskovanje, nadaljnje delo in realizacijo. Vsem ekipam so bili dodeljeni sponzorji, vodje z dovolj velikim vplivom, naloga katerih je bila podpora pri realizaciji idej in umestitev v obstoječe procese oziroma projekte.

Prednost podjetnikom, ki verjamejo v svoje ideje

Danes »business as usual« ni več dovolj. V Danfossu se zavedamo, da moramo še bolj kot prej iskati nove priložnosti za razvoj in biti še bolj kot kdajkoli prej drugačni, boljši od drugih. S 24Idea konceptom smo si upali razmišljati drugače in spodbudili organizacijo, da se nam pridruži. Še več! Letos januarja smo bili povabljeni tudi na Dansko in tam pripravili dogodek za vse 4 segmente Danfossa. V manj kot enem letu smo prišli do 3 patentov na področju razvoja novih izdelkov. Zaposleni pa so predlagali tudi več idej za optimizacijo procesov ali samo spremenjenega načina dela.

Ta trenutek pripravljamo nov 24Idea dogodek v novembru za področja upravljanja dobavne verige, nabave in proizvodnje. Odločili smo se, da bomo tokrat osredotočeno delali na vnaprej določenih izzivih, ki so jih določili vodje. Izpeljali bomo hibriden dogodek in sicer tako, da bo baza v našem podjetju, vmes pa se bodo javljali ter v živo predstavljali svoje ideje tudi sodelavci z Rusije in Kitajske. Izzivi bodo globalni in se bodo nanašali na vse tri lokacije. Priložnost za razvoj idej bodo tako ponovno dobili zaposleni iz različnih področij in oddelkov in na podlagi tovrstnega sodelovanja lahko delovali izven okvirjev svojega oddelka in svojih kompetenc. 

O avtorju:

Mateja Panjan je v podjetju Danfoss Trata d.o.o. odgovorna za področje internega komuniciranja in zavzetosti zaposlenih. Z načrtnim in sistematičnim razvojem področja internega komuniciranja, ki je tesno povezan z kadrovskimi aktivnostmi v podjetju, avtorica skupaj s sodelavci že skoraj desetletje soustvarja močno organizacijsko in povezovalno kulturo v podjetju. Ena izmed njenih ključnih aktivnosti je tudi zagotovitev spodbudnega in urejenega delovnega okolja, ki zaposlenim pomaga uresničiti potencial. Skupaj z ožjo ekipo sodelavcev je ustvarila model za razvoj internega podjetništva, ki spodbuja zaposlene h generiranju idej za nadaljnjo rast poslovanja podjetja, hkrati pa spodbuja k razvoju lastnega potenciala in kariere.

 

 



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...