So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako izdelati chat-bota – konkretni primer

Čas branja: 4 min
07.09.2016  10:10
Chat-boti so najnovejši tehnološki trend, ki predstavlja relativno poceni način za doseganje strank in interakcijo z njimi. Svojega so pred dnevi javnosti predstavili pri oglaševalski agenciji Madwise. Preberite, kaj so se naučili.  
Kako izdelati chat-bota – konkretni primer

Obveščaj me o novih člankih:  

Predstavljajte si, da znotraj vaše najljubše aplikacije za klepetanje kupite čevlje za tek, naročite dostavo kitajske hrane na dom, rezervirate taksi za prevoz na sestanek ali pa prejemete seznam dnevnih novic s področja start-up marketinga. Mogoče se nekaterim to zdi nepredstavljivo, a je že kar nekaj časa realnost. Tiho, a vztrajno prihaja do (r)evolucije, kjer mobilne aplikacije vse bolj nadomešča druga tehnologija. To so klepetalni roboti oziroma chat-boti.

Dva dela razvoja

Izdelava chat-bota vključuje programiranje in pripravo vsebine. V osnovi je chat-bot node.js aplikacija,  ki uporablja Facebookov aplikacijski programski vmesnik (API) za pošiljanje, prejemanje ter branje sporočil.

Odgovori klepetalnega robota so strukturirani glede na uporabnikov input v tekstovni obliki. Namesto teksta lahko uporabniku poudimo možne odgovore v obliki gumbov. Predvidene odgovore uporabnikov shranimo v tabele, za bolj naraven občutek pa so napisani v večih oblačkih z zamikom – v programerskem žargonu – setTimeout.

Facebook za izdelavo klepetalnih robotov ponuja tudi svoje orodje Wit.ai. Razvilo ga je majhno start-up podjetje, ki ga je Facebook prevzel pod svoje okrilje. Gre za orodje namenjeno procesiranju naravnega jezika, s pomočjo katerega lahko programerji lažje in hitreje oblikujejo pametnega chat-bota, ki skozi interakcije postaja vedno pametnejši.

Drugi del kreiranja klepetalnih robotov vključuje pripravo in strukturiranje vsebine. To je precej kompleksen del projekta, ki zahteva poglobljeno načrtovanje in veliko kreativnega razmišljanja.

Pripraviti morate različne scenarije pogovorov in predvideti odgovore uporabnikov. Pri tem si lahko pomagate s t. i. Strukturiranimi sporočili (angl. Structured messages), kje uporabniku ponudite nabor možnih odgovorov.

Priporočamo, da vključite tud nestrukturirano vsebino, s čimer deluje pogovor s chat-botom bolj naravno. Priprava taki scenarijev je zelo zahtevna, saj morate predvideti možne odgovore uporabnikov in oblikovati nabor različnih povratnih sporočil.

Pri Madwise je od ideje za bota do realizacije poteklo nekaj manj kot dva meseca. Facebook ima stroga pravila za odobritev vašega bota. V ta namen smo morali pripraviti ustrezno dokumentacijo in počakati na odobritev, ki je prispela po dveh tednih. Na srečo je pred kratkim Facebook objavil novico, da bo pregled ustreznosti vašega aplikacije odslej precej hitrejši.

S poenostavitvijo postopokov postaja bot dosegljiva rešitev za vsa podjetja. Potrebujete le dobro idejo in nadebudnega programerja.

Vzpon chat-botov

Klepetalni roboti ne predstavljajo novega koncepta, zato se postavlja vprašanje, zakaj prav zdaj postajajo pomemben trend v podjetniškem svetu. Razlogov za to je več, eden ključnih pa je prav razmah spletne konverzacije. Po ugotovitvah Business Insiderja, so najbolj priljubljene klepetalne aplikacije - Whatsapp, Facebook Messenger, Telegram in Wechat že presegle število mesečnih uporabnikov najbolj priljubljenih družbenih omrežij (Facebook, Twitter, Instagram in LinkedIn).

Chat aplikacije na čelu s Facebook Messengerjem omogočajo implementacijo klepetalnih robotov znotraj platforme same. To je ogromna prednost, saj jih ni treba prenesti, hkrati pa ne zavzamejo veliko prostora in procesorske moči na mobilnih napravah. Obenem je razvoj precej bolj enostaven in cenejši kot razvoj nove aplikacije. Podatek o več kot milijardi mesečnih uporabnikov Messengerja pa je še dodaten razlog za smotrnost investicije v tovrstne tehnologije. Podjetja morajo slediti uporabnikom. In ti se nahajajo v klepetalnih aplikacijah.

Prednosti klepetalnih robotov za start-up podjetja

Podjetja razvijajo svoje robotske čvekalce za izvajanje številnih funkcij, kot so pošiljanje medijskih vsebin, rezervacije prevozov, odgovorjanje na zdravstvena vprašanja, pošiljanje modnih in  pravih nasvetov, urejanje urnikov in delovnih obveznosti ter številne druge. Možnosti implementacije je precej, stroškovna učinkovitost pa je pomemben dejavnik zaradi katerega se podjetja odločajo zanje. Prednost za uporabnike je, da lahko vse opravijo znotraj ene aplikacije med pogovorom s prijatelji.

Ena glavnih prednosti chat-botov je pomoč pri pogostih vprašanjih in podpori strankam. Z avtomatiziranimi odgovori lahko mala podjetja prihranijo veliko časa in denarja, ki ga lahko vložijo v ostale projekte in razvoj. Facebook Messenger ponuja tudi možnost pošiljanja promocijskih sporočil ob predhodni privolitvi uporabnikov. Za podjetja z zvestimi sledilci je to odlična priložnost za targetirano pošiljanje sporočil uporabnikom, ki izkazujejo zanimanje za njihove izdelke ali storitve.

Za start-upe s spletnimi trgovinami so boti primerna rešitev, saj lahko z njihovo pomočjo pomagajo uporabnikom pri nakupnih odločitvah, jim predlagajo izdelke in izvajajo up in cross-sell. Z avtomatiziranim obveščanjem o popustih, novih izdelkih, razprodajah ter s pošiljanjem kuponov pa lahko uporabnike spodbujajo k nakupu. Seveda ne gre zanemariti tudi povratnih informacij, ki jih lahko črpajo s spremljanjem interakcij uporabnikov z botom (v kateri fazi nakupnega lijaka se nahajajo).

V prihodnosti bi klepetalni roboti podjetjem lahko pomagali tudi pri izboru primernih kandidatov za zaposlitev. Namesto zamudnih intervjujev bi začetne faze izbora opravili kar z botom, ki bi lahko prilagajal vprašanja kandidatu glede na njegove predhodne odgovore.

Konkurenčna prednost, ki bo kmalu nuja

Boti bodo start-upom omogočili doseči uporabnike, kjer se ti nahajajo. Tako, kot so morala podjetja včasih imeti spletno stran ali pa razvijati spletno aplikacijo, da so lahko komunicirala s svojim občinstvom, bo isto veljalo za čvekalne robote. Po začetni fazi prilagajanja uporabnikov na novo tehnologijo in vse večjem številu podjetij, ki bodo tovrstne bote uporabljala, bo tehnologija postala samoumevna in pričakovana. Zato je za podjetja še toliko bolj pomembno, da hitro implementirajo novo tehnologijo in pridobijo konkurenčno prednost, ki jo uživajo zgodnji privzemniki.

Projekt Madwise bot

Pri Madwise smo želeli preizkusiti novo orodje, ki nam je na voljo v Messengerju in oblikovali preprostega chat-bota. Ta ponuja osnovne informacije o naši dejavnosti, v prihodnje pa mu bomo dodajali še dodatne funkcionalnosti. Pogovor z njim lahko začnete s klikom na povezavo m.me/madwisecc.

 



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...