So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Zaposleni so lahko tudi preveč zavzeti

Čas branja: 3 min
25.07.2016  13:00  Dopolnjeno: 24.08.2016 13:21
Preveč zavzeti zaposleni, ki so preveč ponosni na svoje podjetje, lahko spregledajo prednosti konkurence ali pa jih podcenjujejo.
Zaposleni so lahko tudi preveč zavzeti

Obveščaj me o novih člankih:  
Yammer dodaj
Nokia dodaj
Yahoo! dodaj
Kodak dodaj
Robert Trnovec dodaj

Kroge, povezane s kadrovskimi službami, že dolgo usmerja načelo zavzetosti zaposlenih, saj tako poslovni rezultati kot tudi neodvisne raziskave potrjujejo, da zavzeti zaposleni in ekipe dosegajo višjo storilnost, podjetjem pomagajo do višjih dobičkov ter zagotavljajo boljše storitve in izdelke za stranke.

Zavzetost zaposlenih je zato na prednostnih seznamih večine podjetij, ki so prepoznala pomen zaposlenih za svoj uspeh. Pri tem je zelo zanimivo, da zaposleni pogosto sami poskrbijo za svojo zavzetost, če vodstvo ustvari okolje, ki to spodbuja.

Na primer, zaposleni so najbolj zavzeti, če imajo jasne cilje, ki pa si jih morajo postaviti sami. Naloga podjetij in kadrovskih oddelkov pri tem je, da jim pomagajo zastaviti cilje, ki so specifični, merljivi, dosegljivi, relevantni in časovno omejeni. Zaposlenim namreč ne bodo pomagali cilji, ki nimajo neposrednega vpliva na njihovo poslovno pot v podjetju.

Naslednji korak pa je oblikovanje družabnega okolja, ki spodbuja odgovornost v podjetju. Zaposleni naj z drugimi v podjetju delijo svoje cilje in dosežke, saj jim to nudi podporo pri doseganju ciljev. Če drugi poznajo njihove cilje, se zaposleni tako čutijo odgovorne in bolj motivirane v trenutkih, ko trdna volja nekoliko popusti.

Zelo koristno orodje za oblikovanje podpornega družabnega okolja pa je tehnologija. Interna družabna omrežja, kakršno je Microsoftov Yammer, spodbujajo zaposlene pri deljenju svojih uspehov in zadržkov ter komunikacijo glede različnih vidikov svojega dela.

Za oris, kako pomembno vlogo igra družabna komponenta pri doseganju ciljev: ena od raziskav je pokazala, da je kar 70 odstotkov zaposlenih, ki so svoje cilje delili z drugimi, te cilje tudi doseglo. Tisti, ki so svoje cilje zadržali zase, so bili uspešni le v 35 odstotkih primerov.

To pa ne pomeni, da je zavzetost edini dejavnik, ki vpliva na uspeh. Previsoka zavzetost zaposlenih, denimo, ima namreč lahko tudi negativne posledice. Na primer, preveč zavzeti zaposleni, ki so preveč ponosni na svoje podjetje, lahko spregledajo prednosti konkurence ali pa jih podcenjujejo. Podjetja, kot so Nokia, Yahoo! In Kodak, so lepi primeri podjetij, v katerih so zaposleni podcenili konkurenco in niso bili dovolj nezadovoljni, da bi poskušali nekaj spremeniti.

Nevarnost je tudi izgorelost pri zaposlenih. Previsoka raven zavzetosti lahko pripelje do tega, da zaposleni niso več pozorni na druga področja svojih življenj, kot so družina, družabne vezi in prosti čas.

Zaradi pretiranega dela lahko trpi tudi zdravje. In čeprav si na papirju podjetja mogoče želijo »deloholikov«, je več kot jasno, da dolgoročno izgorelost predstavlja veliko težavo tako za zaposlene in njihove družine kot tudi podjetja, ki jih zaposlujejo.

Tudi pri preprečevanju izgorevanja zaposlenih lahko pomaga tehnologija. S pravimi orodji so lahko zaposleni bolj storilni in hitreje zaključijo svoje naloge, saj ne izgubljajo časa z nepotrebnimi nalogami, kot so počasno zbiranje podatkov, izmenjava datotek ali obdelava informacij. Prav tako mobilnost tehnologije, kot je Office 365, pomeni, da lahko zaposleni svoje delo opravljajo, kjer želijo in ko želijo, kar jim pušča več časa za družino in prijatelje.

Moč tehnologije, da preoblikuje naš vsakodnevni delavnik, je izjemna in je ne smemo podcenjevati. Številna podjetja so ravno s pomočjo tehnologije za svoje zaposlene ustvarila okolja, v katerih lahko pokažejo svoje znanje in se ukvarjajo s stvarmi, ki so pomembne, ter ne izgubljajo časa s ponavljajočimi se in nezahtevnimi nalogami.

Zavzetost zaposlenih je ključnega pomena za uspeh podjetja, vendar moramo biti vodilni delavci pozorni, da svojih najbolj zavzetih zaposlenih ne preobremenimo ter jim ponudimo okolje, v katerem bodo lahko uspevali. V nasprotnem primeru tvegamo, da povzročimo hudo škodo zaposlenim, katerih cilj je bil pomagati naši organizaciji na poti do uspeha.

Več podobnih vsebin najdete na spletni strani Poslovna preobrazba in LinkedIn profilu Roberta Trnovca.

O avtorju:

robert-trnovec.1457548568.jpg.n.240px.jpg

Robert Trnovec je generalni direktor Microsoft Slovenija. Ima več kot 20-letne izkušnje z delom v IT-ju in sodi med najbolj prepoznavne IT-menedžerje v Sloveniji.

Pred prihodom v Microsoft je delal kot predsednik uprave podjetja S&T Slovenija, pred tem pa kot generalni direktor podjetja Hewlett-Packard Slovenija ter direktor prodaje in poslovnega razvoja v družbi ATR Computers.

Je član Ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji in član Združenja manager. Izobraževal se je na International Institute for Management Development, IEDC - Poslovni šoli Bled (študij MBA) in London Business School. Na IEDC - Poslovni šoli Bled je mentor študentom MBA.

Microsoft je pokrovitelj projekta Startaj.si.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...