So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

»Človek dobi občutek, da za e-storitvijo sedi uradnik, ki ročno stvari prenaša naokoli«

Čas branja: 2 min
15.07.2016  09:41
Slovenija je med najslabšimi državami v EU pri uporabi javnih digitalnih storitev. Teh je sicer dovolj, a so prezapletene, preslabo organizirane in preveč razpršene. Kaj pravijo uporabniki?
»Človek dobi občutek, da za e-storitvijo sedi uradnik, ki ročno stvari prenaša naokoli«

Obveščaj me o novih člankih:  

V članku Zakaj v Sloveniji digitalne storitve države uporablja le slaba petina ljudi, v Estoniji pa kar 70 odstotkov? smo pogledali, katere e-storitve imajo na državljani in podjetja na voljo in ocenili, da bi bila lahko splošna izkušnja kljub nekaterim svetlim izjemam veliko boljša.

Za mnenje o digitalnih storitvah smo vprašali tudi dva slovenska podjetnika, Andraža Logarja iz kranjskega 3fs in samostojno podjetnico Nino Simič. To imata za povedati:

Andraž Logar: Slabe uporabniške rešitve vidim povsod

andraz-logar.1468568060.jpg.n.600px.jpg

»Moje mnenje o slovenski digitalni državi je večinoma slabo. Slabe uporabniške rešitve vidim povsod: začenši z elektronskim podpisom, ki še vedno velja za tabu, do tega, da ima človek pogosto občutek, da za digitalno storitvijo v resnici sedi uradnik, ki potem ročno stvari prenaša naokoli oziroma se odloča o stvareh, ki bi jih morala izvajati programska oprema. Potem se seveda sprašujemo, zakaj se sploh lotevamo digitalizacije, če procesi velikokrat trajajo dlje od prejšnjih, ročnih.

Skupni imenovalec težav je popoln manko razumevanja končnega uporabnika in slabo razumevanje ali nerazumevanje ključnih kazalnikov uspešnosti. Tako je več kot očitno, da se rezultati neke programske rešitve slabo spremljajo, saj se ene in iste napake in ovire pojavljajo leta oziroma ima človek občutek, da se nikoli nič ne izboljša.

Izdelava ali vpeljava digitalnih storitev nikoli ni bila preprosta stvar, z novimi pristopi, tehnologijami pa se razhajanje med tistimi, ki znajo, in tistimi, ki mislijo, da znajo, le še povečuje. Zato bi bil moj prvi predlog odločevalcem, da se novih digitalnih storitev ne lotevajo več na ključ, temveč fazno, kjer prva faza zajema izdelavo prototipa rešitve in predloga tehnične dokumentacije in zahtev, kar bi občutno izboljšalo kakovost končnega izdelka.«

Nina Simič: Zmedene in neprivlačne spletne strani

simic-nina-xx.1468512465.jpg.n.960px.jpg
Foto: Osebni arhiv

»Ker sama vodim zelo enostavno računovodstvo, se pogosto srečam z eDavki, kjer vsaj nekajkrat na mesec preverim svojo kartico zavezanca - da vidim, ali so zagotovo plačani vsi prispevki in davki. Enkrat se mi je namreč že zgodilo, da sem zaradi napačnih informacij prepozno plačala davek in v nekaj tednih že dobila izvršbo.

Sama spletna stran je zelo neprivlačna in nekoliko zmedena, predvsem me motijo gumbi za osveževanje podatkov, saj nikoli ne vem, kateri podatki so res aktualni, saj se ob naslednjem kliku stanje spet spremeni. Kartica zavezanca je preslabo vidna, saj jo moraš iskati med vsemi možnostmi.

Načeloma mi je vse potrebne dokumente doslej uspelo oddati brez večjih težav, moti me le status dokumenta, ker večinoma ni ažuren - piše, da je v obdelavi ali kaj podobno nedokončanega, hkrati pa na dom že dobim položnico za plačilo. Včasih sploh nisem prepričana, ali so dokument res prejeli.

Uporaba programa Silvester (za oddajo letnih obračunov, op. a.) je že kar mala znanost, ki jo obvlada le peščica, čeprav je potem uporaba zelo preprosta (ob manjših ovirah). Uporabljam pa na primer še spletno stran za izdajanje računov UJP, ki jih izdam le nekaj na leto in mi ta sistem zadostuje - tam je najbolj zabaven del podpisovanje dokumentov, saj ne deluje v vseh brskalnikih, kot bi moralo. Po tem, ko ugotoviš pravi način za delovanje, pač ne spreminjaš nič. Dobro je vsaj to, da vseh teh storitev še dodatno ne zaračunavajo.«



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...