So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Prleški Panorganic: radi bi postali eden največjih pridelovalcev zelenjave v regiji

Čas branja: 3 min
06.07.2016  09:42
Lani so ustvarili okoli 1,2 milijona evrov prihodkov, večinoma iz česna, borovnic, fižola in goji jagod. V letošnjem letu pričakujejo okoli tri milijone evrov prihodkov.
Prleški Panorganic: radi bi postali eden največjih pridelovalcev zelenjave v regiji
Kmetijsko gospodarstvo Panorganic je leta 2011 ustanovil Mario Kurtović, ki je ob pravem času, ko je v Sloveniji primanjkovalo česna, prepoznal poslovno priložnost in začel s pridelavo slovenskega česna.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Niko Miholič dodaj
KMG dodaj
Mario Kurtović dodaj
Mercator dodaj
Hofer dodaj

Prleško Kmetijsko gospodarstvo Panorganic, največji slovenski pridelovalec fižola in česna, je v lanskem letu začelo z gojenjem t.i. žive zelenjave, ki je pritegnila tudi pozornost Avstrijcev.

Svoj uspeh med drugim pripisujejo drugačnemu načinu dela, ki združuje moderne metode marketinga, prodaje, komuniciranja in inovativne tehnologije. V prihodnje bi radi postali eden večjih pridelovalcev zelenjave in sadja v srednji Evropi, je povedal Niko Miholič iz Panorganica.

Začelo se je s česnom

Kmetijsko gospodarstvo Panorganic (KMG Panorganic) je leta 2011 ustanovil Mario Kurtović, ki je ob pravem času, ko je v Sloveniji primanjkovalo česna, prepoznal poslovno priložnost in začel s pridelavo slovenskega česna.

Ker izkušenj s kmetijstvom ni imel, je znanje pridobival na izobraževanjih v Franciji, kjer se je tudi praktično izobrazil za pridelovanje česna. Že naslednje leto je celoten pridelek prodal v trgovine Mercator. Leta 2013 pa je nastala blagovna znamka Česnek, ki je prleški in prekmurski narečni izraz za česen. Od takrat dalje je njihov česen na voljo v vseh trgovskih sistemih v Sloveniji.

Fižol, borovnice, goji jagode, namazi ...

Poleg česna v KMG Panorganic pridelujejo še ameriške borovnice pod znamko Svet Borovnic, ki so junija pridobile ekološki certifikat. Pod blagovno znamko Fižolček pridelujejo tudi slovenski fižol vrste češnjevec, najmanjši pa je nasad goji jagod. Te predelujejo v sadni namaz, ki ga prodajajo tudi v Združene arabske emirate, je povedal Miholič.

Inovativen sistem pridelavo žive solate in zelišč

V letu 2015 so v Ljutomeru zgradili 1,1 hektarja velik rastlinjak, kjer pridelujejo t.i. živo solato in zelišča, ki jih prodajajo skupaj s koreninami pod blagovno znamko Živa. Ker jih ne odrežejo od koreninskega sistema, ohranjajo vse vitamine in hranilne vrednosti.

"Gre za najsodobnejši način pridelave zelenjave, saj gre za brezpesticidno in naravni prijazno pridelavo, brez odpadnih voda in to skozi celo leto, torej tudi takrat, ko slovenske solate in zelišč ni moč dobiti," je dejal Miholič.

panorganic31-xx.1461869205.jpg.s.960px.jpg

Bioponična pridelava

Kot je pojasnil, njihov sistem gojenja sloni na sodobni t.i. bioponični pridelavi. Ta se od klasične hidroponike razlikuje v tem, da semena solatnic in zelišč sejejo v ekološki substrat. V tem substratu seme vzkali in kasneje raste in se razvija tudi gojena rastlina. "Sistem je v osnovi tehnološka nadgradnja namakalnega sistema," je pojasil in dodal, da se celoten proces zalivanja vodi preko centralnega računalniškega sistema.

V primerjavi z gojenjem solatnic in zelišč na zunanjih površinah lahko s tem gojitvenim načinom zmanjšajo uporabo vode za do 90 odstotkov, uporabo pesticidov (FFS) pa za 100 odstotkov. To je po besedah Miholiča tudi glavni namen in smisel uvedbe tovrstne tehnologije pri pridelavi ekoloških solatnic in zelišč.

S postavitvijo takšnega sodobnega sistema KMG Panorganic orje ledino v širšem regionalnem prostoru. Tovrstne bioponične sisteme so namreč opazili le na Švedskem in Danskem, kamor so pred zagonom na izobraževanje poslali oba svoja tehnologa. Zaradi oddaljenosti in s tem povezano potencialno nekonkurenčnostjo v prodaji pa so se tudi odločili za investicijo in zgradili sodoben bioponični sistem v Ljutomeru.

Največ prodajo v Sloveniji

Večina pridelkov je zanimivih predvsem za Slovenijo, saj gre za pridelke slovenskega porekla. Pridelki pod blagovno znamko Živa pa so vzbudili zanimanje tudi v Avstriji, saj gre za sodoben in inovativen pridelek, menijo v KMG Panorganic.

Marca so tako zaičeli prodajati Živo solato slovenskega porekla v REWE Group in avstrijski Hofer KG. V letošnjem letu pa v Avstriji načrtujejo tudi izgradnjo rastlinjaka. "Na ta način bomo lahko 365 dni v letu prodajali solato in zelišča avstrijskega porekla, saj so naši severni sosedi še bolj ozaveščeni glede kupovanja lokalno pridelane prehrane," je povedal Mahnič.

miholic-niko4-xx.1412533484.jpg.c.960px.jpg
Svoj uspeh pripisujemo drugačnemu načinu dela, ki združuje moderne metode marketinga, prodaje, komuniciranja in inovativne tehnologije, pravi Niko Miholič iz Panorganica.

Presegli milijon evrov prihodkov

KMG Panorganic je lani ustvaril okoli 1,2 milijona evrov prihodkov, večinoma iz česna, borovnic, fižola in goji jagod, saj so živo solato in zelišča začeli prodajati komaj v sredini oktobra 2015. V letošnjem letu tako pričakujejo okoli tri milijone evrov prihodkov.

Največji izziv, s katerim se bo v prihodnje potrebno soočiti v kmetijstvu, je po mnenju Miholiča poraba in onesnaževanja vode, saj je kmetijstvo v tem trenutku največji onesnaževalec vode. Rešitev vidi predvsem v rastlinjakih s kontrolirano atmosfero. Slednji omogočajo, da na manjši površini z manjšo porabo vode pridelajo več, poleg tega pa je pridelava možna skozi celo leto, ne glede na vse bolj nepredvidljive vremenske razmere.

"Potenciala je še veliko

Meni, da ima kmetijska panoga še veliko potenciala za razvoj in rast. Kot pozitivno pa ocenjuje, da se s kmetijstvom in prehrano na sploh ukvarja vedno več mladih. "Gre za razvoj v pravo smer in če je Panorganic prispeval k temu, da se še kdo odloči za kmetijstvo, je ena izmed naših nalog opravljenih," je še dodal Miholič.

KMG Panorganic si je sicer pred kratkim prislužil naziv Mladega podjetnika leta 2016. Biohidroponska pridelava žive solate in zelišč pa je na natečaja Agrobiznis 2016 dobila posebno priznanje Financ za podjetnost.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...