So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Foodko lokalno hrano junija širi v Velenje

Čas branja: 2 min
24.05.2016  11:46
Start-up Prospeh že mesec in pol na spletni platformi Foodko zbira naročila lokalne hrane 25 dobaviteljev in jih enkrat na teden dostavi po Ljubljani.
Foodko lokalno hrano junija širi v Velenje
Katja Juvan Golob in Martin Golob s kmetije Mauher svoje pekovske dobrote prodajata tudi prek spletne platforme Foodko.

Obveščaj me o novih člankih:  

Foodko lokalne ponudnike povezuje pri logistiki in njihovo prodajo širi tudi na splet. Na teden oskrbujejo 20 družin, naročilo pa so dobili že od 80 gospodinjstev. Širijo krog dobaviteljev in iščejo partnerje za širitev v druga mesta. Prvo bo Velenje.

»S Foodkom povezujemo lokalne proizvajalce, da si delijo logistične zmogljivosti. Hkrati pa Ljubljančanom ponujamo tedensko dostavo pridelkov in živil s podeželja, od večinoma manjših ponudnikov,« pravi Žiga Drev, soustanovitelj Prospeha.

Na Dansko po idejo za povezovanje ponudnikov

Drugi soustanovitelj Prospeha Tomaž Levak pravi, da so idejo za povezovanje proizvajalcev hrane prinesli iz Danske: »Tam podjetja, ki si konkurirajo na domačem trgu, sodelujejo pri razvoju novih izdelkov, da so bolj konkurenčna pri izvozu. Takšnemu partnerstvu v tujini pravijo coopetition, kar je skovanka za cooperation (sodelovanje) in competition (konkurenca). Sodelovanje in povezovanje partnerjev smo hoteli prenesti k nam, zato s Foodkom pomagamo dobaviteljem pri trženju.«

Kmetijska zadruga je prej na pol prazen kombi peljala iz Štajerske v Ljubljano, zdaj pa denimo vozi še ekološko moko, kosmiče in kaše mariborskega podjetja Mlinarček ter kruh z bližnje kmetije. Tako tudi Mlekarna Planika pomaga lokalnim proizvajalcem in čebelarju, da njihova živila pridejo do Ljubljane. »Lokalna hrana, za katero jamčimo, da je slovenska, z našo logistično platformo ekonomsko vzdržno pride na urbane krožnike,« dodaja Žiga Drev.

prospeh.1433352989.jpg.c.960px.jpg
Ekipa podjetja Prospeh, ki je razvila Foodko, tržijo pa tudi aplikacijo OriginTrail za sledenje prehrambenih izdelkov

Poštena trgovina

Njegov oče Ivo Drev, ki vodi Kmetijsko zadrugo Šaleška dolina, je zadovoljen, da jim spletna prodaja, odkar Foodko deluje, raste za 20 odstotkov na teden. »Zame so pravična trgovina. Vemo, da bomo za naša živila dobili 80 odstotkov cene, ki jo plača kupec, petina pa pripada Prospehu za vzdrževanje platforme. Pri trgovskih verigah pa so marže precej večje,« dodaja Ivo Drev.

Med večjimi Foodkovimi dobavitelji sta tudi mlekarni Celeia in Planika. Največ pa je kmetij in malih podjetij. Med njimi je tudi Bijolada Danice Stošič, ki prodaja ekopresno čokolado brez alergenov in brez umetnih dodatkov. »Za Foodko sem se odločila, ker ponuja več različnih živil, in tako imam več možnosti, da moja čokolada pride do širšega kroga kupcev in novih naročil,« pravi Stošičeva.

Dobavitelje dobijo tudi med kupci. »Prek Foodka sem naročil šparglje, da sem preizkusil, kako deluje. Vse je teklo, kot so obljubljali, in sem jih poklical ter ponudil prodajo bučnega olja,« pravi Primož Duh, ki na družinski kmetiji iz Križevcev pri Ljutomeru skrbi za trženje in prodajo.

Junija bodo Foodko razširili v Velenje, nato ciljajo na obalo. Širijo krog dobaviteljev in kupcev. Načrtujejo tudi zunanje izvajanje skladiščenja in iščejo primernega partnerja v Ljubljani.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...