So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Digitalna transformacija je tukaj in tudi najbolj zadržani ne boste imeli več izbire!

Čas branja: 4 min
11.05.2016  08:38
»Na dolgi rok je ohranitev statusa quo usodna izbira, če je podjetje zavezano rasti.« Z Davidom Vidmarjem, strokovnjakom za nove tehnologije, o digitalni transformaciji v podjetjih.
Digitalna transformacija je tukaj in tudi najbolj zadržani ne boste imeli več izbire!
David Vidmar v slovenski podružnici Microsofta po novem skrbi za marketing, sicer pa velja za dobrega poznavalca novih tehnoloških trendov.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
David Vidmar dodaj
Microsoft dodaj

Najboljši pristop k transformaciji podjetja v digitalno je tak, ki agilno spreminja posamezne dele podjetja, se ves čas uči in se razrašča v tisto smer, kjer je transformacija smiselna in prinaša koristi.

O najnovejšem trendu, ki pravzaprav ni trend, ampak nuja vsakega podjetja, smo se pred Microsoftovo NT konferenco (prijave so še možne) pogovarjali z Davidom Vidmarjem, vodjo marketinga v Microsoftu in strokovnjakom za nove tehnologije.

Bo moralo vsako podjetje, ki bo želelo ostati v koraku s časom, postati tehnološko podjetje?

Vsako podjetje, ki bo v prihodnosti želelo dobro poslovati ali pa še bolje rečeno, ki bo želelo obstati na trgu, se bo moralo transformirati v tehnološko podjetje. To pomeni, da bodo morala podjetja vedno bolj izkoriščati digitalne kanale in nove poslovne modele, ki jih ti omogočajo.

Vsako podjetje se bo moralo začeti na novo povezovati s svojimi strankami, se jim še bolj prilagajati. Vse to jim seveda omogoča digitalna tehnologija, ki že danes omogoča, da iz praktično neomejene količine podatkov, ki jih vede ali nevede pošiljamo v splet, ustvari nekaj novega, nekaj vrednega za potrošnika. Vedno bolj bodo podjetja uporabljala tehnološke rešitve za opravljanje storitev, njihovo trženje, komuniciranje s strankami, procese odločanja in boljšo produktivnost svojih zaposlenih.

Dejstvo je, da se posel spreminja s svetlobno hitrostjo. Kako dolgo, če sploh, lahko podjetja še vztrajajo pri klasičnih, tradicionalnih (ne)tehnologijah, poslovnih modelih in procesih, spletno (ne)prisotnostjo? Ali je po drugi strani vlak že odpeljal?

Vsega dvajset let je bilo potrebno, da so z ulic New Yorka povsem izginili konji, ko so se pojavili prvi avtomobili. Četrta - tehnološka - revolucija, ki smo ji priča, bo dosegla, da se bodo spremembe dogajale še hitreje. Čez nekaj let bo povsem običajno, da se boste s svojim opekačem kruha pogovarjali o tem, kako zapečen toast želite naslednji dan in ob kateri uri.

V nekaterih branžah se bo prehod zgodil v nekaj letih, v nekaterih bo trajalo tudi dlje. Vsekakor pa bodo najhitreje rastoča in najbolj uspešna podjetja tista, ki so že na dobri poti svoje digitalne transformacije, so se pojavila na novo (zagonska podjetja) in izvedla revolucijo v obstoječi panogi. Potrošniki smo tisti, ki s svojo denarnico vsakodnevno glasujemo in izbiramo tiste produkte in storitve, ki so za nas vredni.

Pri transformaciji seveda ne gre za enkraten proces in kljub modernosti izraza digitalna transformacija ta ni tukaj od včeraj. Podjetja so se skozi zgodovino morala večkrat preobraziti, se tako ali drugače odzivati na spremembe, res pa je, da je digitalna tehnologija danes v takem razcvetu in tako vseprisotna, da se spremembam počasi ne bo več mogoče izogniti. Tudi najbolj zadržani ne bodo imeli več izbire.

Kako se kaže digitalna transformacija?

Digitalna transformacija se kaže na različne načine, pri Microsoftu pa se jo dotikamo skozi štiri stebre, in sicer želimo, da podjetja o svoji prihodnosti razmišljajo, kako jim tehnologija pomaga povezati se s svojimi strankami, opolnomočiti svoje zaposlene, optimizirati delovne procese ter na novo izumiti svoje izdelke, storitve, poslovne modele.

Vse to samo s tehnologijo ni mogoče. Potrebna je sprememba kulture podjetja. Danes je nekaj zagotovo res - poklici, ki bodo obstajali leta 2035, bodo vsekakor močno zaznamovani s 4. industrijsko revolucijo, ki smo ji priča že danes. Avtomatizacija vsega bo privedla do tega, da se bodo te spremembe hitreje vidne in službe bodo zahtevale hitrejše prilagajanje in drugačne kompetence. Izobraževanje na delovnem mestu bo nekaj, čemur se nikakor ne bomo mogli izogniti, če bomo želeli ostati konkurenčni in obdržati službe.

Kaj so trije glavni tehnološki trendi, ki poganjajo digitalno transformacijo?

Različne raziskovalne hiše in analitiki na vrh postavljajo različno število trendov. Dostopnost oblačnih storitev in mobilnost sta predpogoj za vse nadaljnje, kot so na primer internet stvari in družbena omrežja. Vsem so seveda skupne ogromne količine podatkov in zmožnost njihove analize, ki so zopet predpogoj za strojno učenje in umetno inteligenco. Analitske hiše opozarjajo ravno na slednjo.

Seznam je dolg, in ves čas se pojavljajo novi trendi, zadnja sta zagotovo obogatena resničnost in Pogovori kot platforma. O vseh inovacijah in prihajajočih trendih na področju digitalne tehnologije bodo spregovorili številni tuji in domači strokovnjaki, ki smo jih povabili na NT konferenco. David Rowan, urednik britanske edicije Wireda, ki je tudi šla čez korenito transformacijo s spremembo obstoječega poslovnega modela, bo gost NTK Poslovnega srečanja, ki ga pripravljamo v torek.

Kateri bi bil vzorčen primer podjetja, ki je uspešno izpeljalo digitalno transformacijo?

Naj izpostavim kar celotno industrijo. Ogromno aktivnosti digitalne transformacije se dogaja v bančnem in finančnem sektorju, kjer se sploh ne pogovarjamo več o niši »fintech«, ampak so se banke proglasile za tehnološka podjetja in na nekaterih trgih so banke pravzaprav mobilni telefoni. Naslednja branža, kjer se stvari dogajajo izjemno hitro, je proizvodnja. Pa seveda logistika, ki je dodobra izkoristila vse prednosti, ki jih nudi digitalna tehnologija.

Kako sploh merimo stopnjo/uspešnost digitalne transformacije v podjetju?

Če govorimo o tradicionalnih podjetjih, ki se transformirajo, je najbolj učinkovit način merjenje prihodkov, ki so ustvarjena na moderen način v primerjavi s »klasičnim« načinom. Sam bi izpostavil nekaj - transformacija je lahko uspešna le, če v njej sodelujejo tako odločevalci kot tudi IT oddelek.

Lahko se izvede postopno, a vedno več zahtev za digitalizacijo prihaja iz prodajnih in marketinških oddelkov. Nujno se je treba na novo povezati s stranko in glede na vse podatke, ki so nam na voljo, se ji lahko zelo približamo.

Ali je odločitev za digitalno transformacijo za podjetje draga? Ali je lahko odločitve za ohranitev statusa quo v kakšni specifični panogi celo cenejša kot transformacija v »digital«?

Digitalne transformacije se podjetja lahko lotijo postopoma. Ni je potrebno izvesti na nivoju celotnega podjetja in v vseh oddelkih hkrati. Osebno se mi zdi boljši pristop tak, ki agilno spreminja posamezne dele podjetja, se ves čas uči in se razrašča v tisto smer, kjer je transformacija smiselna in prinaša koristi.

Lahko bi sicer rekli, da je ohranitev statusa quo kratkoročno lahko cenejša, a dolgoročno usodna izbira, če je podjetje zavezano rasti, v to sem prepričan. Prihajajo novi igralci, ki so hitrejši, razmišljajo na drugačen način, potrošniki pa so vedno bolj zahtevni.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...