So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Komisija povej, kdo od študentov ekonomije najbolj inovativen v deželi je tej

Čas branja: 4 min
25.04.2016  11:08
Katere ekipe so se najbolj izkazale na nedavnem start-up vikendu ljubljanske ekonomske fakultete? Med predstavljenimi rešitvami so tudi sodobni nedrčki
Komisija povej, kdo od študentov ekonomije najbolj inovativen v deželi je tej
Ena od zmagovalnih ekip start-up vikenda - Yummi Intimates je kolekcija sodobnih nedrčkov, ki so "udobni za vsakodnevno nošenje, zanesljivi in elegantni".

Obveščaj me o novih člankih:  

Pred dnevi se je na ljubljanski ekonomski fakulteti delalo malce drugače. »Na verjetno najštevilčnejšem start-up vikendu v Sloveniji do sedaj«, kot so zapisali organizatorji, je več kot 140 študentov razvijalo podjetniške ideje in preiskušalo poslovne modele.

V konkurenci tridesetih ekip je komisija izbrala najboljše tri.

Yummi Intimates

Yummi Intimates je kolekcija sodobnih nedrčkov, ki so udobni za vsakodnevno nošenje, zanesljivi in elegantni. Veliko deklet poroča, da ni bolj neudobnega občutka kot je ta, da ti kovinska kost nedrčka pritiska ob prsni koš, poleg tega pa tovrstni nedrčki prav nič ne pripomorejo h kljubovanju gravitaciji, kar je potrdilo že mnogo raziskav.

To neudobje ženskega vsakdana in tudi negativne zdravstvene posledice, ki jih imajo običajni nedrčki, so bili razlog, da je skupina šestih študentk razvila novo serijo nedrčkov - dve modni oblikovalki - Patricia Bevc in Ina Hadžisulejmanović, dve grafični oblikovalki - Eva Ožbot in Maja Rigler ter dve ekonomistki - Joži Švigelj in Teja Sojer. Pravijo, da je #Yummibabe dekle, ki se rada počuti dobro v svoji koži. Prisega na svobodo osebnega stila in rada brez nenehnega neudobja opravlja svoje vsakodnevne obveznosti.

Nosečniški planer Prvi utrip

planer.1461574351.jpg.o.480px.jpg

V skupini Prvi utrip, so moči združili štirje študentje z Naravoslovnotehniške fakultete (Mirjam Fortuna, Andreja Korošec, Gregor Lavrič, Jon Jordan) ter dve študentki z Ekonomske fakultete (Katja Jereb in Saša Zavašnik). Na podlagi mnenj in želja nosečnic so tekom Start-up weekenda oblikovali in tudi izdelali Nosečniški planer, ki vsebuje resnično vse kar si bodoče mamice želijo in potrebujejo. S pomočjo Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja so začrtali smernice za nadaljnje delo.

Zasnovali in oblikovali so lastno spletno in Facebook stran, kjer že zbirajo prednaročila za prvo serijo planerjev. Ti bodo v kratkem na voljo tudi v nekaterih založbah in prodajalnah z otroško in nosečniško opremo. Planer je med drugim lahko tudi izvrstno darilo,

namenjen pa je vsem nosečnicam, ki želijo organizirati potek svoje nosečnosti in hkrati ustvariti trajen spomin na to prečudovito obdobje v njihovem življenju.

Take me to go mini slaščice

sladice-to-go.1461574408.jpg.o.480px.jpg

Na startup weekendu je bila predstavljena tudi ideja slaščice »to go«, ki je dobila ime Take me to go. Sobotno juto se je za skupino štirih študentk NTF-ja, smeri grafičnih in interaktivnih komunikacij in dveh bodočih ekonomistov, začelo že zelo zgodaj. Peka, oblikovanje logotipa ter letakov, določitev funkcij in izgled aplikacije, dodelava embalaže, anketiranje po obstoječih slaščičarnah in s tem preverjanje trga.

Nedelja je bila namenjena testiranju uspešnosti naših slaščic to go. Po fotografiranju končnih izdelkov so se odpravili v središče mesta, kjer so naključnim mimoidočim ponujali naše izdelke in ob tem beležili mnenja. Pri tem so dobili nekaj nasvetov kako bi lahko določene stvari izboljšali ali spremenili. Odzivi so bili zelo pozitivni, nekaj je bilo celo povpraševanja za catering na večjih dogodkih.

Najboljše ekipe najbližje denarju

Blaž Zupan, profesor podjetništva na fakulteti in eden od pobudnikov dogodka, pravi, da so najboljše ekipe bile najbližje dejanski realizaciji, torej denarju. »Poleg tega pa v ekipah sodelujejo kompetentni ljudje z različnih področij, v dveh dneh pa so dosegli, glede na ostale ekipe, največji napredek,« dodaja.

Na vprašanje, kakšne so glavne lastnosti dobrega podjetnika, sogovornik odgovarja: »So sposobni samorefleksije, prepoznajo svoje omejitve ter jih stalno preizkušajo. Znati se morajo tudi hitro učiti, biti fokusirani na ustvarjanje vrednosti za kupca/uporabnika, se ne ustrašiti novih, neznanih problemov, biti dobri pogajalci in prodajalci, vztrajni in delavni,« našteva.

Pri 33 letih prodal podjetje

Zupan je sicer pri svojih 33 letih že pravi serijski podjetnik. Pred časom je izpeljal svoj peti podjetniški projekt. Lani novembra je namreč prodal 70-odstotni delež v rastoči družbi z 20 zaposlenimi, milijonom evrov prihodkov in 241 tisoč evrov čistega dobička. Podjetje Optiprint je sicer kot prvi v Evropi začeli oddajati barvne multifunkcijske tiskalnike z neomejeno porabo potrošenega materiala, črnil, za fiksen mesečni znesek.

Menedžerska funkcija me ne zanima

Zakaj prodaja? »Več razlogov je. Po petem izpeljanem podjetniškem projektu ugotavljam, da sem serijski podjetnik. Menedžerska funkcija me ne zanima, ko podjetje pripeljem do te točke, izgubim interes. Drug razlog je, da se kot pasiven največji lastnik nisem dobro počutil. V majhnem podjetju se lastnik mora ukvarjati z razvojem strategije, podporo poslovanju, odpiranjem novih trgov. Mene to ni toliko pritegnilo, poleg tega sem končeval doktorat in predaval na ekonomski fakulteti. Zdelo se mi je, da si podjetje zasluži boljšega lastnika, ki bo izkoristil potencial in se širil na tuje trge,« pojasnjuje Zupan.

zupan-blaz09be.1452021871.jpg.n.960px.jpg

"Prodaja je dolgotrajen proces"

In kako je prodajati podjetje v Sloveniji? Predvsem gre za dolgotrajen proces, ugotavlja sogovornik, ki se je za prodajo odločil junija 2014, izpeljal pa jo lani novembra. Optiprint, ki je vsak evro prihodka pretopil v četrt evra čistega dobička, je težko našel aktivnega vlagatelja. »V procesu iskanja kupca sem spoznal, da v Sloveniji obstaja več tipov vlagateljev. Prvi, imenujmo jih poslovni angeli, so pripravljeni poslovni projekt podpreti z 10 tisoč do približno 50 tisoč evri. To je bilo za delež seveda premalo. Obstaja kar nekaj takšnih, ki so uspešno prodali podjetja, imajo kapital, a ne bi vsega oziroma večjega dela premoženja vložili v eno podjetje, želijo razpršenost in so nekako previdni. Potem nastane praznina, za velike vlagatelje, tuje vlagatelje, pa je Optiprint premajhen, da bi se s tem ukvarjali, prav tako jih ne zanima poslovanje v Sloveniji,« opisuje omejitve pri iskanju kupca.

Težka pogajanja

Preostali so mu torej slovenski vlagatelji. Za pomoč je prosil svetovalca, ki je sodeloval v prodajah več slovenskih podjetij in je zato vedel, kdo je kapitalsko dovolj močan, da bi zmogel kupiti Zupanov 70-odstotni delež v Optiprintu, hkrati pa imel tudi interes aktivno razvijati posel. Imel je približno deset pogovorov z morebitnimi kupci, v pogovorih pa opažal, da takšnih pogajanj večina ni vajena. Občutil je nezaupanje, spraševali so se, kje je trik, zakaj se človek pri 33 letih odloči prodati dobičkonosno podjetje in ali prodaja mačka v žaklju.

Kaj je zanimalo morebitne kupce?

»Predvsem jih je zanimal poslovni model. Želeli so preveriti, ali je vzdržen, kakšna je strategija in ali je sedanji menedžment sposoben voditi podjetje v prihodnje. Imel sem občutek, da želijo kupiti podjetje z že oblikovano strategijo in sposobnimi kadri, ki bi še naprej vodili poslovanje, ne pa da bi se morali sami bistveno ukvarjati z razvojem strategije in iskanjem primernih kadrov za vodenje podjetja. Nekaj je bilo tudi takšnih, ki so me spraševali, kakšen je prosti denarni tok in v kolikšnem času bi z dividendami lahko poplačali svoj vložek, sicer pa je bilo to vprašanje vselej v drugem planu. Pri nekaterih vlagateljih sem imel občutek, da jih je bilo kar malo strah velike rasti,« pripoveduje Zupan. Vselej je na pogovore prišel s svežimi poslovnimi izidi (četrtletnimi), največ zanimanja pa so morebitni kupci namenili podatku EBITDA (dobiček pred davki, obrestmi in amortizacijo), pa tudi projekcijam glede zadolženosti in likvidnosti.

Po mesecih pogovorov so ostali trije vlagatelji, en finančni investitor in dva poslovneža. »Vse tri ponudbe so bile podobne, zato sem se naposled odločil za tistega, za katerega sem presodil, da lahko podjetje najbolje razvije. Vendarle gre za podjetje, v katerem sem pustil šest let svojega življenja, čustva so imela svojo vlogo, želel sem odgovornega lastnika, ki bo znal izkoristiti potencial podjetja in širiti naš poslovni model v tujino. Verjamem, da sem ga v družbi MDS IT tudi našel,« pravi sogovornik. Več si lahko preberete v članku Tako je doktor ekonomije prodal svoje uspešno podjetje (avtor: Jure Ugovšek).



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...