Med investitorji v ljubljanski start-up Viberate.com, ki je razvilo statistično rešitev za glasbene profesionalce, so se znašli Aljoša Domijan, ustanovitelj EnaA, ene prvih spletnih trgovin pri nas, in še dva domača vlagatelja, ki pa želita ostati anonimna. Pri poslu je kot posrednik sodeloval pospeševalnik ABC.
Kaj delajo
Viberate.com je platforma, ki analizira ogromne količine podatkov in jih pretvarja v uporabne statistične informacije za glasbene profesionalce z vsega sveta. Po besedah soustanovitelja podjetja, Vasje Vebra, je rešitev koristna tako za glasbenike kot tudi založbe, iskalce talentov in prireditelje festivalov ter koncertov. Glasbeniki bodo s platformo lahko, na primer, izmerili priljubljenost na družabnih omrežjih, uspešnost promocijskih kampanj in turnej, organizatorji pripravili dogodke z najbolj vročimi glasbeniki, založbe pa hitreje prepoznale bodoče zvezde v industriji.
»V glasbeni posel smo vpeti že več kot desetletje in zavedamo se moči informacij v tej industriji. Že en sam slab dogodek ti lahko povzroči ogromno izgubo, zato je zelo pomembno, da se zavedaš trendov na glasbenem trgu in jih izkoristiš v svoj prid,« razlaga Matej Gregorčič, direktor in tretji ustanovitelj. DJ Umek z ekipo medtem sodeluje kot svetovalec pri razvoju storitev.
V iskanju oblikovalcev in programerjev
Kaj pa konkurenca? Ta po besedah Vasje Vebra seveda obstaja, a »smo od nje boljši zaradi kredibilnosti, ki smo si jo ustvarili z zelo kakovostno in preverjeno bazo«. Poslovnega potenciala je v glasbeni industriji, ki je - tako Veber - kaotična in v poslovnem smislu obstala v 90. letih -, veliko. To dokazujejo tudi nakupi tehnoloških velikanov, kot sta Apple in Spotify, ki sta v preteklosti že prevzemala analitične rešitve, podobne platformi Viberate.com.
Ali je kakšna ponudba za prevzem pristala tudi na mizi ljubljanskega start-up? Veber pravi, da ne, je bilo pa »veliko interesa za vlaganje«. Za zdaj ekipa ostaja v Ljubljani, se pa sogovornik zaveda, da je glavni trg čez lužo.
Mlado podjetje medtem tudi pospešeno zaposluje, v svojo 20-člansko ekipo pa vabijo predvsem dobre programerje in oblikovalce uporabniške izkušnje.
Eno izmed njihovih rešitev uporablja že 30 tisoč DJ-jev
Medtem ko bo rešitev Viberate.com na trgu prisotna predvidoma z jesenjo, pa je ekipa že pred tremi leti razvila podobno, sicer manj obsežno rešitev, ki pa je namenjena zgolj ustvarjalcem elektronske glasbe.
»Spletna platforma Topdeejays.com temelji na preprosti analitiki, s katero so DJ-ji lahko merili obisk na raznovrstnih socialnih omrežjih. Zadeva je sicer nastala iz stranskega projekta, ustvarjenega za DJ Umeka, od takrat pa se je razvila v izdelek, ki ga po svetu uporablja že več kot 30 tisoč elektronskih glasbenikov, med drugim tudi Afrojack, Calvin Harris in Paul Oakenfold,« še dodaja Vasja Veber.