Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih strateških odločitev, potrebnih za krepitev svojega podjetja.
Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli Na konferenci Money 20/20 konec leta v Las Vegasu smo lahko začutili utrip bančništva in plačevanja prihodnosti; svet drvi v brezgotovinsko družbo, zato nas čakajo številne spremembe – večinoma na bolje
Blockchain virtualna elektrarna in jedrska pot do nizkoogljične družbe Blockchain virtualna elektrarna in jedrska pot do nizkoogljične družbe Največja virtualna baterija na svetu lahko deloma nadomesti elektrarne na fosilna goriva, sočasno pa lahko zgolj ena tovorna ladja priskrbi dovolj elektrike za ves svet.
Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami Poslovne prevare v nabavnih postopkih podjetjem še vedno povzročijo veliko škode. Kakšne rešitve prinašajo nove tehnologije in zakaj so zaposleni še vedno ključni za preprečevanje prevar?
Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti Slovenija na poti k avtonomni in električni mobilnosti V Ljubljano prihaja omrežje za souporabo kitajskih električnih avtov, avtomobilski grozdi Avstrije, Madžarske in Slovenije pa stopajo na pot razvoja avtonomne in električne mobilnosti.

Ajdovci, ki svet osvajajo z bramorji

Čas branja: 2 min
19.04.2016  08:03
V svetu najbolj uveljavljen slovenski proizvajalec brezpilotnih letal je ajdovski C-Astral, ki izdeluje brezpilotne sisteme za civilno in vojaško uporabo. Prodajajo na vse celine, njihove naprave pa letijo celo na Antarktiki.
Ajdovci, ki svet osvajajo z bramorji

Obveščaj me o novih člankih:  

Njihov sistem je sestavljen iz brezpilotnega letalnika, lansirne rampe in zemeljske postaje. Pri nekaterih izvedbah je zraven še usmerjevalna antena. V zraku lahko ostane do tri ure in leti 150 kilometrov daleč, s svojo modularno zasnovo pa omogoča integracijo različnih senzorjev.

»Trenutno imamo razvitih pet sistemov, ki se uporabljajo za geodetska mapiranja, zaznavo uhajanja plina iz naftovodov, preglede kmetijskih površin. Možnosti uporabe je ogromno,« razlaga Nejc Trošt, ki je podjetje leta 2007 ustanovil skupaj s Samom Stoparjem in Markom Peljhanom.

"Boljši od konkurence"

Njihovo brezpilotno letalo, poimenovali so ga bramor, se je na trgu izkazalo kot eno najboljših v kategoriji malih brezpilotnih letal.

»Konkurenca uporablja za konstrukcijo letala večinoma ceneni ekspandirani polistiren oziroma stiropor, mi pa izdelujemo letalnike iz kompozitnih materialov. Izjemne aerodinamične lastnosti, čista oblika krila in majhna teža nam omogočajo precej daljšo avtonomijo v zraku. Letimo lahko tudi v precej turbulentnem ozračju in pri večjih hitrostih vetra. Napredna elektronika pa skrbi, da so vsi sistemi med seboj usklajeni in kar najbolj preprosti za uporabo,« opisuje Trošt.

nejc-trost.1461013506.jpg.o.480px.jpg
Soustanovitelj C-Astrala Nejc Trošt pravi, da želijo postati eno izmed vodilnih svetovnih podjetij na področju robotske aeronavtike

Prodajajo po vsem svetu

Prodali so okoli 150 sistemov, ki letijo na vseh celinah, vključno z Antarktiko. V Sloveniji so do zdaj prodali manj kot deset sistemov (med drugim so en komplet od štirih - vsakega od njih sestavljajo tri brezpilotna letala s pripadajočo opremo - Slovenski vojski), vse drugo gre v tujino. Po sogovornikovih besedah med kupci polovica prihaja iz javnega, polovica pa iz zasebnega sektorja. Med drugim so sklenili posel z indonezijsko policijo, njihove letalnike uporabljajo tudi modre čelade OZN in ciprska obalna straža ter različna geodetska podjetja, univerze in inštituti z vsega sveta. Cena enega sistema se giblje na »ravni avtomobila višjega srednjega razreda«.

bramor-geo.1460011443.jpg.n.960px.jpg
Bramor gEO, brezpilotni letalnik, ki so ga razvili v C-Astralu, je namenjen geodetom, saj jim pomaga pri pregledu težje dostopnega terena. V zraku je lahko do tri ure, v letu dni preleti do 150 kilometrov, s svojimi kamerami in napredno elektroniko pa naredi do centimetra natančno sliko in 3D-model površja. Foto: C-Astral.

Ambicije do neba

Lani je C-Astral dosegel 2,4 milijona evrov prihodkov, leto prej pa dober milijon. V razvoju in proizvodnji je trenutno vključenih 20 sodelavcev. »Letos načrtujemo nove zaposlitve, predvsem ljudi s področja računalništva oziroma programiranja, elektrotehnike, strojništva in geodezije,« napoveduje Trošt. Sicer pa že razvijajo nov sistem, ki bo po sogovornikovih besedah pol manjši in lažji ter bo namenjen uporabnikom, ki se s tehnologijo šele seznanjajo. »V dolgoročnem načrtu je razvoj cele družine letalnikov za različne namene. Postati želimo eno izmed vodilnih svetovnih podjetij na področju robotske aeronavtike,« dodaja.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih

Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Nakupovali in plačevali bomo ... kakor bomo želeli

Na konferenci Money 20/20 konec leta v Las Vegasu smo lahko začutili utrip bančništva in plačevanja prihodnosti; svet drvi v...