So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ajdovci, ki svet osvajajo z bramorji

Čas branja: 2 min
19.04.2016  08:03
V svetu najbolj uveljavljen slovenski proizvajalec brezpilotnih letal je ajdovski C-Astral, ki izdeluje brezpilotne sisteme za civilno in vojaško uporabo. Prodajajo na vse celine, njihove naprave pa letijo celo na Antarktiki.
Ajdovci, ki svet osvajajo z bramorji

Obveščaj me o novih člankih:  

Njihov sistem je sestavljen iz brezpilotnega letalnika, lansirne rampe in zemeljske postaje. Pri nekaterih izvedbah je zraven še usmerjevalna antena. V zraku lahko ostane do tri ure in leti 150 kilometrov daleč, s svojo modularno zasnovo pa omogoča integracijo različnih senzorjev.

»Trenutno imamo razvitih pet sistemov, ki se uporabljajo za geodetska mapiranja, zaznavo uhajanja plina iz naftovodov, preglede kmetijskih površin. Možnosti uporabe je ogromno,« razlaga Nejc Trošt, ki je podjetje leta 2007 ustanovil skupaj s Samom Stoparjem in Markom Peljhanom.

"Boljši od konkurence"

Njihovo brezpilotno letalo, poimenovali so ga bramor, se je na trgu izkazalo kot eno najboljših v kategoriji malih brezpilotnih letal.

»Konkurenca uporablja za konstrukcijo letala večinoma ceneni ekspandirani polistiren oziroma stiropor, mi pa izdelujemo letalnike iz kompozitnih materialov. Izjemne aerodinamične lastnosti, čista oblika krila in majhna teža nam omogočajo precej daljšo avtonomijo v zraku. Letimo lahko tudi v precej turbulentnem ozračju in pri večjih hitrostih vetra. Napredna elektronika pa skrbi, da so vsi sistemi med seboj usklajeni in kar najbolj preprosti za uporabo,« opisuje Trošt.

nejc-trost.1461013506.jpg.o.480px.jpg
Soustanovitelj C-Astrala Nejc Trošt pravi, da želijo postati eno izmed vodilnih svetovnih podjetij na področju robotske aeronavtike

Prodajajo po vsem svetu

Prodali so okoli 150 sistemov, ki letijo na vseh celinah, vključno z Antarktiko. V Sloveniji so do zdaj prodali manj kot deset sistemov (med drugim so en komplet od štirih - vsakega od njih sestavljajo tri brezpilotna letala s pripadajočo opremo - Slovenski vojski), vse drugo gre v tujino. Po sogovornikovih besedah med kupci polovica prihaja iz javnega, polovica pa iz zasebnega sektorja. Med drugim so sklenili posel z indonezijsko policijo, njihove letalnike uporabljajo tudi modre čelade OZN in ciprska obalna straža ter različna geodetska podjetja, univerze in inštituti z vsega sveta. Cena enega sistema se giblje na »ravni avtomobila višjega srednjega razreda«.

bramor-geo.1460011443.jpg.n.960px.jpg
Bramor gEO, brezpilotni letalnik, ki so ga razvili v C-Astralu, je namenjen geodetom, saj jim pomaga pri pregledu težje dostopnega terena. V zraku je lahko do tri ure, v letu dni preleti do 150 kilometrov, s svojimi kamerami in napredno elektroniko pa naredi do centimetra natančno sliko in 3D-model površja. Foto: C-Astral.

Ambicije do neba

Lani je C-Astral dosegel 2,4 milijona evrov prihodkov, leto prej pa dober milijon. V razvoju in proizvodnji je trenutno vključenih 20 sodelavcev. »Letos načrtujemo nove zaposlitve, predvsem ljudi s področja računalništva oziroma programiranja, elektrotehnike, strojništva in geodezije,« napoveduje Trošt. Sicer pa že razvijajo nov sistem, ki bo po sogovornikovih besedah pol manjši in lažji ter bo namenjen uporabnikom, ki se s tehnologijo šele seznanjajo. »V dolgoročnem načrtu je razvoj cele družine letalnikov za različne namene. Postati želimo eno izmed vodilnih svetovnih podjetij na področju robotske aeronavtike,« dodaja.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...