So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Vzhajajoča YouTube zvezdnica iz Belorusije, ki ji je Slovenija spremenila življenje

Čas branja: 6 min
14.03.2016  10:37
Anastacia Kay je živela marsikje, a v Sloveniji, pravi, se počuti kot doma. Všeč so ji ljudje, narava, celo davčna uprava in uradi so po njenih izkušnjah prijazni in učinkoviti. Mlada Belorusinja je sicer specialistka za razvoj posla, v prihodnosti pa bi rada pomagala predvsem ljudem - prek YouTuba.
Vzhajajoča YouTube zvezdnica iz Belorusije, ki ji je Slovenija spremenila življenje

Obveščaj me o novih člankih:  

»Привет, ребята! Zdravo, prijatelji!« - tako na YouTubu občinstvo pozdravi Anastacia Kay. Njeni videi običajno zadevajo študij, kariero, osebnostno rast, ne manjka pa niti raznovrstnih nasvetov - kako denimo ohraniti koncentracijo, utrditi spomin ali se hitreje naučiti tujih jezikov. In medtem ko bo večina Slovencev - vsaj tistih, ki ne govorijo rusko - težje razbrala vsebinske podrobnosti Anastaciinih posnetkov, pa so številke univerzalno razumljivejše.

Mlada Belorusinja je v slabih dveh letih namreč pripravila več kot 120 videov, ki si jih je skupaj ogledalo skoraj pet milijonov ljudi. V povprečju ima video okoli 50 tisoč ogledov. Da je vsebina kakovostna in koristna pa bolj kot vse drugo dokazuje število naročnikov na kanal Anastacie Kay - do danes se jih je nabralo več kot sto tisoč.

Kako služiti na YouTubu

Anastacio smo odkrili pri iskanju najuspešnejših slovenskih youtubarjev (oziroma ustvarjalcev, ki so iz Slovenije registrirali kanal) v podatkovnih bazah spletnega portala Socialblade, ki se ukvarja s statistično analizo družbenih omrežij.

Sogovornica se je znašla na osmem mestu avtorjev kanalov iz Slovenije, ki imajo največ naročnikov, in na 13. mestu razporeditve, ki kaže na vplivnost posameznih ustvarjalcev. Med Slovenci so sicer redki, ki jim z Youtubom vsak mesec uspe zaslužiti za povprečno plačo. Med uspešnejšimi je sicer Sara Mozetič, ki snema lepotne nasvete. Več v članku Mlada Slovenka z Norveške, ki postaja čisto prava YouTube senzacija. Preberite tudi: Kako zaslužiti na Youtubu.

Najstniška ljubezen: Bled

V Slovenijo se je Anastacia, sicer rojena v beloruskem glavnem mestu Minsk, preselila iz Budimpešte, kjer je preživela večji del mladosti. »Starši so zaradi dela pogostokrat prihajali v Slovenijo in bili nad državo vsakič znova navdušeni. Spomnim se, da so prinesli sliko Bleda, ki je vsa moja najstniška leta visela na steni dnevne sobe«.

Hodila po Ljubljani in iskala podjetja

Očitno je bila blejska inspiracija dovolj močna, da je Anastacio, po izobrazbi specialistko za poslovne procese v bankah, pred petimi leti usodno premamila v selitev proti zahodu. »Privarčevala sem nekaj denarja in prišla v Ljubljano. Štiri tedne sem couchsurfala in medtem iskala službo. Hodila sem po Ljubljani, si zapisovala naslove podjetij ter jih nato klicala,« pripoveduje.

Vstop na slovenski trg dela je bil po njenih besedah zelo uspešen; kmalu po prihodu v Slovenijo se je namreč zaposlila pri Halcomu, razvijalcu programske opreme za finančne inštitucije, kjer je pomagala pri razvoju produktov.

anastacia3.1457948390.jpg.o.480px.jpg
Anastacia polovico časa trenutno namenja razvoju YouTube kanala, polovico pa delu na projektih - podjetjem, predvsem tehnološkim, namreč svetuje, kako naj razvijejo svoje produkte in prodajne kanale ter najdejo trge in uporabnike

Kako tujec pride do službe? Brez težav!

Anastaciini odgovori so že tako ali tako bliskoviti, tisti na vprašanje, kako težko tujec dobi službo v Sloveniji pa je po hitrosti presegel vse ostale. »Niti približno ni težava. Trg je sicer majhen, kar pa je težava predvsem za mlade, študirane Slovence, ki se morajo na delovnem mestu - še posebej, če gre za majhno podjetje - specializirati v praktično vse. Po 20 letih so tako specialisti za vse, hkrati pa v ničemer. Če prihajaš iz večjih držav in imaš točno določeno znanje, pa lahko v slovensko podjetje pripelješ potreben know-how, kar nekateri delodajalci tudi iščejo,« dodaja.

V Sloveniji se je naučila živeti

Sogovornica je sicer večji del življenja preživela razpeta med Belorusijo in Madžarsko, z vmesnimi postanki v Avstriji, Španiji, Belgiji in na Nizozemskem. A nikjer se ni počutila tako doma kot v Sloveniji. »Tukaj sem se naučila živeti,« celo pravi in ob tem pohvali učinkovitost davčne uprave (»z veseljem grem tja«), urejenost avtocest in prijaznost urada za tujce.

»Pred časom me je kontaktirala televizijska hiša in me prosila naj povem, s kakšnimi težavami se tujci soočamo na uradu za tujce. Pa sem jim odgovorila, naj me raje pokličejo, ko bodo delali prispevek o tem, kako dober je tisti urad na upravni enoti Tobačna. Vse poteka tekoče, vsi so zelo prijazni.«

Zato smo namesto tipičnega »če bi lahko, kaj bi spremenili v Sloveniji« tokrat raje vprašali, katere dobre slovenske prakse bi rada vpeljala na Madžarskem, kjer je preživela večino življenja. »Na Madžarskem je še vedno zelo prisotna ideja, da komercializacija življenja avtomatično pomeni tudi boljše življenje. A Slovenija me je naučila, da to ni nujno res. Kakšno povezavo ima, recimo, Applova trgovina s kvaliteto življenja,« se sprašuje sogovornica.

anastacia4.1457948525.jpg.w.960px.jpg
"Na Madžarskem je še vedno zelo prisotna ideja, da komercializacija življenja avtomatično pomeni tudi boljše življenje. A Slovenija me je naučila, da to ni nujno res. Kakšno povezavo ima, recimo, Applova trgovina s kvaliteto življenja"

Promotorka slovenske narave

V Sloveniji pa jo - podobno kot številne tujce - navdušuje predvsem narava; njen Instagram profil, ki ga spremlja skoraj 24 tisoč ljudi, je poln podob slovenskih gora in jezer, obale in mest. Ob posnetku Bohinjskega jezera je v ruščini denimo zapisala, da je to pogled, zaradi katerega »se splača pustiti vse in oditi v Slovenijo«.

»Pravim, da se bom upokojila v Izoli, a se zaradi dela v Zagrebu pogostokrat vozim skozi Dolenjsko, zato se takrat čudim tudi njenim lepotam. Sicer pa je podobno s Primorsko. Pravzaprav je navdih odvisen od avtoceste, po kateri se vozim,« dodaja v smehu. Prijatelje ne obisku sicer najraje odpelje na Bohinjsko jezero, pa v Triglavski narodni park, izlet pa zaključi v Kopru in Piranu.

Življenje po številnih evropskih mestih je Anastacio izučilo v poznavanju sedmih jezikov. Tudi slovenščina ji ne dela večjih težav. »Ker je moj materni jezik beloruščina, mi je šlo učenje slovenskega jezika v nasprotju s tujimi kolegi dobro od rok, tudi zato, ker mi je bližje koncept sklanjatev. Včasih sicer delam napake pri naglaševanju besede. Nekatere besede se namreč pišejo enako kot v beloruščini, a so povsem drugače naglašene in imajo posledično tudi drug pomen.«

anastacia1.1457948205.jpg.n.960px.jpg
"Pravim, da se bom upokojila v Izoli, a se zaradi dela v Zagrebu pogostokrat vozim skozi Dolenjsko, zato se pogostokrat čudim tudi njenim lepotam. Sicer pa je podobno s Primorsko."

Slabi svetovalci so tisti, ki mislijo, da vse znajo

Sogovornica polovico časa trenutno namenja razvoju YouTube kanala, polovico pa delu na projektih - podjetjem, predvsem tehnološkim, namreč svetuje, kako naj razvijejo svoje produkte in prodajne kanale ter najdejo trge in uporabnike. Svetovanje je po njenem zelo konceptualno delo. »Opišeš, kako naj bi nekaj moralo delovati, in potem na podlagi najboljših praks pomagaš vpeljati spremembe,« razlaga.

Po njenem mnenju v svetovalnem poslu ni veliko prostora za inovacije. »Svetovalec mora v podjetje pripeljati rešitve in modele, ki delujejo. Naročnik ti zaupa svoj čas in denar, z njima se ne smeš igrati. Potrebno je biti tudi malce skromen, ne pa ustvarjati videz, kot da vse veš in znaš.

Nihče namreč ne ve vsega. Pač sem tista, ki ima v nekem ozkem segmentu znanje in izkušnje, za katere menim, da lahko v podjetje prinesejo določen napredek. Svetovalni posel ima v Sloveniji sicer veliko negativnega priokusa in razumem zakaj. Spoznala sem namreč številne svetovalce, ki so zase prepričani, da vedo popolnoma vse.«

anastacia6.1457949097.jpg.n.960px.jpg

Resen YouTube kanal zahteva veliko dela

Mlada Belorusinja si želi, da bo lahko čim prej živela zgolj z zaslužkom na YouTubu. »Ja pa to vseeno zahtevno delo. Za izdelavo enega videa običajno potrebujem cel dan, pred tem pa teden dni študiram; največ o psihologiji, kognitivni znanosti in nevropsihologiji. Potrebujem namreč veliko podlage v znanju, da lahko ljudem vsebino predstavim ne razumljiv način in jim predlagam, kako lahko izboljšajo svoje navade ali izpilijo določene veščine.«

Službe še ne more pustiti

YouTube je lahko zelo dobra platforma za zabavno vsebino - najuspešnejši YouTubarji se, recimo, snemajo med igranjem iger ali ličenjem -; pa je lahko na njej uspešna tudi bolj resna izobraževalna tematika?

»Tudi sama sem presenečena, da ljudi tovrstna vsebina zanima. Vsak teden dobim na desetine elektronskih sporočil od gledalcev, v katerih razlagajo, da so z mojo pomočjo dobili novo službo, se naučili jezika ali spremenili način življenja. Počutim se kot ena izmed tistih gurujev, ki jih ne maram (smeh).«

Kako služi

Anastacia na YouTubu služi z oglasi, ki se predvajajo pred in med posnetki, včasih pa proti plačilu v videih predstavi tudi kakšen izdelek. »A sem zelo izbirčna. Službe še ne morem pustiti, ker sem več kot 95 odstotkov prošenj zavrnila. Nočem, da zaradi hitrega zaslužka izgubim kredibilnost,« se zaveda.

Največ, 60 odstotkov njenih uporabnikov prihaja - nepresenetljivo - iz Rusije, sledita Ukrajina in Belorusija, ostali pa so iz Zahodne Evrope in ZDA. Njen najbolj odmeven posnetek doslej je bil o problematiki internetne odvisnosti, v prihodnosti pa namerava spregovoriti tudi za angleško govoreči svet, kjer pa je konkurenčnih avtorjev veliko več.

anastacia2.1457948919.jpg.o.480px.jpg

Ideja za prihodnost

»Doslej sem razvijala poslovne procese in izdelke, sedaj pa želim pomagati ljudem. Zato pa rabim več znanja.« V ta namen se Anastacia namerava za leto dni preseliti med dunajske študentske klopi.

Tam upa, da bo razvila metodologijo za šolske ali študijske predmete, ki bi tudi tistim otrokom ali študentom, ki se slabše znajdejo v naših izobraževalnih sistemih, pomagala do uspeha. »Upam, da bomo imela možnost sodelovati tudi z ministrstvom za šolstvo, tako v Belorusiji kot v Sloveniji,« pravi o načrtih za prihodnosti.

Ji pa misel na verjetno selitev na Dunaj ni nič kaj všeč. »Spominjam se, kako sem se posmehovala ljudem na Madžarskem in v Belorusiji, ko so govorili, da so se v teh državah rodili in se ne nameravajo seliti. Sedaj se podobno počutim tudi sama. (smeh)«



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...