So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Najpodjetniška ideja: S temami za spletne strani do prvega milijona

Čas branja: 2 min
06.03.2016  22:30
V ProteusNetu trenutno največ zaslužijo s spletnimi predstavitvami za avtomehanične delavnice in frizerske salone
Najpodjetniška ideja: S temami za spletne strani do prvega milijona
Ker ogromno spletnih strani poganja Wordpress, bo še vsaj pet ali celo deset let povpraševanje po Wordpressovih temah za spletne predstavitve, meni Jaka Šmid, soustanovitelj ProteusNeta (drugi z desne). V ekipi so še (z leve) Lena Gregorčič, Gregor Capuder, soustanovitelj Primož Cigler in Marko Prelec (skrajno desno). Foto: ProteusNet

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Jaka Šmid dodaj
Primož Cigler dodaj
Akrapovič dodaj
Pipistrel dodaj

ProteusNet, sicer član ljubljanskega Tehnološkega parka, izdeluje nišne teme za Wordpress, ki je priljubljen urejevalnik za postavljanje spletnih strani in blogov ter spletnih trgovin. Ekipa šestih podjet­nikov, ki jo vodita ustanovitelja start-­upa Jaka Šmid in Primož Cigler, se lahko doslej pohvali s 17 ustvarjenimi temami, ki jih prodajajo v tujini po 59 dolarjev (54 evrov). V treh letih od ustanovitve so prodali več kot 20 tisoč tem v 200 držav, tako pa pred nekaj dnevi presegli prvi milijon dolarjev (914 tisoč evrov) prihodkov.

Najbolj priljubljeni temi za postavljanje spletnih strani na Wordpressovi platformi, ki ju razvija ProteusNet, sta trenutno Carpress in Hairpress. Prva je namenjena spletnim stranem za avtomehanične delavnice, druga frizerskim salonom.

Razvijajo tudi spletne predstavitve za kavarne in restavracije, pa spletne trgovine z zdravo, ekološko hrano, spletne časopise in bloge. Njihove tematske predloge so sicer na voljo na eni največjih spletnih platform ThemeForest. Med kupci so večinoma svobodni kulturni delavci in oglaševalske agencije, ki postavljajo spletne strani za svoje naročnike, pa tudi posamezniki podjetniki, ki se izdelave svoje spletne strani lotijo sami.

80

odstotkov tematskih predlogov za spletne predstavitve na Wordpressu prodajo v ZDA in Evropo. Manjkajo jim kupci le iz Srednjeafriške republike, Turkmenistana in Vatikana.

Kupce našli v 200 državah

 

Največ prodajo na ameriškem trgu in v večjih evropskih državah, skupaj 80 odstotkov. So pa njihove izdelke kupili uporabniki iz skoraj vseh držav, ekipi manjkajo samo še kupci iz Srednjeafriške republike, Turkmenistana in Vatikana.

Večjih razlik med trgi ni, pravi Cigler, se pa vsakemu poskušajo čim bolj približati, predvsem tako, da poskrbijo za prevod angleško zasnovanih tem v še deset drugih najbolj uporabljanih svetovnih jezikov.

 

Skrivnost uspeha: poslušanje strank

 

Konkurence v njihovem poslu je podobno kot pri drugih internetnih storitvah in rešitvah ogromno, čeprav je toliko tudi povpraševanja. A njihova glavna konkurenčna prednost je nišna usmerjenost, denimo ustvarjanje tem posebej za frizerje, s čimer se lahko bolje osredotočijo tudi na funkcionalnost oziroma uporabnost teme, pojasnjuje Cigler, ki je s Šmidom prve poslovne korake v svetu interneta naredil že pri rosnih 15 letih. »Tako kot Akrapovič ne dela izpušnih sistemov za serijske avtomobile ali Pipistrel komercialnih letal, tudi mi ne izdelujemo tem, ki bi bile v osnovi primerne za vse,« nišno usmerjenost ponazori Šmid.

Recept za uspeh je po Ciglerjevih besedah v kakovosti produkta in prilagoditvi željam stranke. »Pri nas pravzaprav ogromno časa namenimo analizi trga, da ugotovimo, kakšne so potrebe podjetij, kaj si želijo. Včasih vsa ekipa po ves dan porabi za raziskave trga,« dodaja.

 

Računajo na organsko rast

 

Letos načrtujejo 40 odstotkov več prihodkov. A ob tem Šmid opozarja na nevarnost prehitre rasti: »Podjetje lahko hitro toliko zraste, da izgubi tisto prepotrebno ozračje, zaradi katerega se vsi v podjetju tako dobro počutimo. Še vedno se želimo ukvarjati s kreativnim delom, in ne samo s papirji ter vodenjem podjetja, zato želimo rasti kar se da organsko.«

Sogovornik je o prihodnosti optimističen. Po njegovem mnenju se je internet »umiril«, kar pomeni, da bo vse bolj varno delati posel na spletu. »Glede na to, da tako velikansko število spletnih strani poganja Wordpress, sem vse bolj prepričan, da bo še vsaj pet, mogoče celo deset let povpraševanje po Wordpressovih temah. Ne morem pa predvideti, ali bo razmerje med ponudbo in povpraševanjem ostalo enako,« napoveduje Šmid.

 

Podjetje bi lahko prodala, pa ga nista

 

Ustanovitelja dodajata, da nikoli nista razmišljala o državni subvenciji ali kakršnikoli drugi pomoči. Bi pa podjetje lahko pred dobrim letom dni prodala za okoli 400 tisoč dolarjev. A se za to nista odločila in danes jima ni žal.

 


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...