So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Najpodjetniška ideja: FoodPlus poskrbi, da hrana pred potekom roka trajanja kupca dobi

Čas branja: 4 min
28.02.2016  22:30
To platformo razvija Smart Futuristic, ki najverjetneje aprila odhaja v Dublin, od koder bi radi čim prej napadli svetovni trg
Najpodjetniška ideja: FoodPlus poskrbi, da hrana pred potekom roka trajanja kupca dobi
Živila s kratkim rokom uporabe na spletni platformi FoodPlus že ponuja ali kupuje Petrol in še 150 drugih podjetij iz Slovenije, držav nekdanje Jugoslavije, Italije, Poljske, Češke, Romunije in tudi zunaj EU, pravi Dalibor Matijevič, direktor Smart Futuristica.

Obveščaj me o novih člankih:  
Smart dodaj
Dalibor Matijevič dodaj
Petrol dodaj
Enterprise Ireland dodaj
Živila dodaj

Z 11. januarjem je zaživela spletna B2B-platforma FoodPlus ([www.foodplus.market]), s katero start­up Smart Futuristic preprečuje, da bi neprodana živila pred potekom roka trajanja končala v smeteh. Presežne zaloge so za trgovce in proizvajalce le mrtva zaloga in strošek, v jadranski regiji pa pomenijo povprečno do 20 odstotkov celotne zaloge.

Podjetja, ki bi rada na FoodPlusu prodala ali kupila hrano s kratkim rokom trajanja, se morajo na tej B2B-platformi najprej registrirati. Ponudniki lahko takšna živila na FoodPlusu prodajo, gostinci poceni odkupijo, dobrodelne organizacije pa jih lahko dobijo celo brezplačno.

FoodPlus, o katerem smo že pisali v članku ([startaj.finance.si]), je trgovalna platforma ali spletna tržnica tiste hrane, ki se ji izteka rok trajanja. To je datum, do katerega živilo ohrani optimalen okus in kakovost.Na platformi ponudniki objavijo seznam živil s kratkim rokom trajanja, za vsako živilo navedejo rok pred iztekom (uporabno najmanj do), zalogo in minimalno zalogo za odjem, vrednost in pariteto.

»Začenjamo s testeninami in drugimi suhimi živili, ki jim rok poteče čez tri do šest mesecev. Postopno bomo dodajali živila s krajšimi kritičnimi roki, kot so mlečni in mesni izdelki,« pravi Dalibor Matijevič, direktor Smart Futuristica.

 

Varovalka pred rušenjem trga

Ponudniki določijo tudi, v katero državo in kateremu segmentu kupcev želijo prodati zalogo glede na rok uporabe. Izbirajo lahko med gostinci, dobrodelnimi organizacijami, kuhinjami v podjetjih in javnem sektorju ... »Z izbiro kupca in države se ponudniki zavarujejo pred tem, da bi svojo zalogo pod trgovalno vrednostjo prodali trenutnim odjemalcem in da bi jim kupec z večjo kupljeno zalogo porušil trg.«

Ko se kupec odloči za nakup, si s prodajalcem prek sistema FoodPlus izmenja informacije o ceni in dobavi. Ko živila plača, si FoodPlus obračuna provizijo, ki trenutno znaša pet odstotkov vrednosti ponudbe. Junija bodo uvedli provizije v razponu od treh do desetih odstotkov vrednosti ponudbe. Poleg provizije bodo ponudnikom za uporabo FoodPlusa zaračunali od sto do 200 evrov na mesec, pol manj bodo plačali kupci iz gostinstva, dobrodelne organizacije pa od 20 evrov na mesec.Prvi odjemalci prihajajo iz sektorja HoReCa - to so hoteli, restavracije in ponudniki cateringa -, kuhinj v podjetjih in javnem sektorju ali celo državnih rezerv.

»Na začetku iščemo takšne kupce, ki živil ne bodo znova dali na trgovske police, ampak bodo iz njih skuhali obrok in ga postregli,« dodaja Matijevič. V drugi fazi bodo povabili tudi trgovce na drobno, dobrodelne organizacije in predelovalne obrate.»Ker podjetja na FoodPlusu razkrivajo občutljive podatke in ker želimo preprečiti prevare, za vsako podjetje najprej preverimo davčno številko, podatke o poslovanju in druge informacije, da bomo lahko ustvarili varno okolje. Šele ko bo naš sistem podjetje verificiral, bo lahko uporabljalo platformo FoodPlus,« pravi sogovornik.

 

Na FoodPlusu že 150 večinoma evropskih podjetij

buyer-dashboard1-v1.1456683455.jpg
Nevladnim in dobrodelnim organizacijam že zmanjkuje hrane za ljudi v stiski in migrante, zato jo bodo lahko na platformi FoodPlus (na sliki) dobili brezplačno. Da bi bilo takšnih donacij več, si v Smart Futuristicu prizadevajo, da podjetjem ne bi bilo treba plačati DDV za hrano, ki jo podarijo v dobrodelne namene.

Med ponudniki in odjemalci na FoodPlusu je že Petrol in še 150 drugih podjetij iz Slovenije, držav nekdanje Jugoslavije, Italije, Poljske, Češke, Romunije in tudi zunaj EU. »Da bi platformo čim hitreje razširili po vsem svetu, se bomo najverjetneje aprila z ekipo preselili v Dublin, kjer imamo dobre možnosti, da nas podpre Enterprise Ireland, drugi največji sklad tveganega kapitala na svetu,« pojasnjuje Matijevič.

V Dublin bodo prenesli sedež Smart Futuristica, poslovalnico v Sloveniji pa bodo obdržali in v njej zaposlovali. Nove trge bodo pokrivali z mrežo podružnic. Tri do štiri bodo v Evropi, v Čilu bi radi odprli podružnico za Latinsko Ameriko, v Dubaju pa za arabske države, Singapur, Hongkong ...Iz podružnice v slovenski prestolnici bodo pokrivali jadransko regijo, hkrati v Ljubljani z dvema partnerjema ustanavljajo socialno podjetje, ki bo FoodPlus nadgradilo z novo rešitvijo za nevladne in dobrodelne ustanove.

»Ker nevladnim in dobrodelnim organizacijam zmanjkuje hrane za pomoč ljudem v stiski in migrantom, jim bomo omogočili, da lahko na FoodPlusu brezplačno pridejo do hrane.« Za več takšnih donacij bi v Smart Futuristicu radi dosegli, da donatorjem hrane v dobrodelne namene v Sloveniji za takšno hrano ne bi bilo treba plačati DDV.

 

Boljše načrtovanje rezervnih zalog

»Na podlagi podatkov, ki nam jih bodo dala podjetja iz svojega logističnega centra, lahko s posebnim orodjem natančno napovemo optimalne rezervne zaloge, ki jih podjetje potrebuje za svoje vsakdanje odjemalce. Podjetjem v jadranski regiji zaradi neučinkovitega načrtovanja ostaja od 10 do 20 odstotkov presežnih zalog, kar je za poslovanje precejšen strošek, ki se mu bodo lahko ob naši pomoči vnaprej izognili,« trdi Matijevič.

 

Merili bodo ogljični odtis v prehranski verigi

Kot tretjo storitev, ki jo še razvijajo in bo v okviru FoodPlusa na voljo za doplačilo, omenja izračun ogljičnega odtisa na vseh stopnjah poti hrane, saj jim bomo izračunali, koliko zavržkov hrane so preprečili in koliko ljudi so nahranili. »Tako bomo podjetja spodbujali k trajnostnemu ravnanju z viri,« za konec doda Dalibor Matijevič.

 

S tremi rešitvamiv za zmanjšanje zavržkov hrane in mrtvih zalog živil, ki zaradi kratkega roka trajanja ne pridejo na trgovske police, je Smart Futuristic enega od največjih skladov tveganega kapitala Enterprise Ireland tako navdušil, da jih bo podprl pri vstopu na svetovni trg. Ekipa najverjetneje aprila odhaja v Dublin.

 

12747978-591272217703315-6501843633207853891-o
Živila s kratkim rokom uporabe na spletni platformi FoodPlus že ponuja ali kupuje Petrol in še 150 drugih podjetij iz Slovenije, držav nekdanje Jugoslavije, Italije, Poljske, Češke, Romunije in tudi zunaj EU, pravi Dalibor Matijevič, direktor Smart Futuristica.

 



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...