So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Spomladi prihaja slovenski Kickstarter

Čas branja: 2 min
05.02.2016  15:19
Matej Rauh pripravlja prvo slovensko platformo za množično financiranje. Trenutno zbira primerne projekte, platformo pa naj bi predvidoma zagnal proti koncu marca. Pravi, da niti ne želi konkurirati Kickstarterju, svojo prednosti bo gradil na poznavanju slovenskega okolja.
Spomladi prihaja slovenski Kickstarter
Idejni vodja slovenske platforme za množično financiranje je pravnik Matej Rauh.

Obveščaj me o novih člankih:  
Matej Rauh dodaj
Kickstarter dodaj
Aljaž Gluhar dodaj
Dani Planinc dodaj
FURS dodaj

Slovenci imam radi množično financiranje. Projektov, ki se pojavljajo na svetovnih platformah, je vsako leto več; lani celo rekordnih 103. Je torej pravi čas za lokalno različico?

Matej Rauh na vprašanje odgovarja pritrdilno. Mladi pravnik je v sodelovanju z islandskimi partnerji namreč že stopil v akcijo in razvil platformo Adrifund. Ta bo, podobno kot Kickstarter, temeljila na tako imenovanem nagradnem modelu množičnega financiranja.

V ekipi sta sicer še Aljaž Gluhar, ki se ukvarja s promocijo platforme in komunikacijo s potencialnimi prijavitelji projektov, in Dani Planinc, ki opravlja vlogo IT svetovalca.

Rauh načrtuje, da bo platforma zaživela v drugi polovici marca, »odvisno, kako uspešni bomo pri pridobivanju projektov«. Interesa, pravi, je veliko, v resnih pogovorih je trenutno s štirimi ekipami.

Vse razen politike

Adrifund je pripravljena gostiti praktično vse vrste projektov, od umetnostnih, podjetniških in družbenih. Ne bodo pa sprejemali politično usmerjenih projektov.

Poslovni model platforme po besedah Rauha medtem še ni dokončno določen - za prve uspešne projekte, ki bodo objavljeni ob začetku delovanja platforme bodo zaračunali petodstotno provizijo. »Za naprej bomo še videli. Veliko bo odvisno od stroškov finančnih transakcij, za katere si prizadevamo, da bodo čim nižji« dodaja sogovornik.

V njegovi ekipi sta sicer še Aljaž Gluhar, ki se ukvarja s promocijo platforme in komunikacijo s potencialnimi prijavitelji projektov, ter Dani Planinc, ki opravlja vlogo IT svetovalca.

"Za Slovence enostavnejša"

Na pomislek, da ima Kickstarter kot najbolj priljubljena platforma za množično financiranje na svetu vendarle neprimerljivo večji doseg, Rauh odgovarja, da bo Adrifund za Slovence bolj enostavna za uporabo. »Izvajalcem projektov namreč ne bo potrebno iskati tujega partnerja, prek katerega je sodelovanje na Kickstarterju sploh mogoče,« našteva eno izmed lastnih konkurenčnih prednosti.

Prednost platforme Adrifund bo po besedah sogovornika tudi ta, da bo izvajalcem projektov ekipa platforme osebno na voljo za svetovanje pri pripravi in vodenju spletne kampanje ter da bodo vsem ekipam pomagali z davčnimi in pravnimi nasveti.

matej-rauh1.1454682816.jpg.n.960px.jpg
Rauh z ustanovitelji islandske platforme za množično financiranje Karolina Fund, kjer je mladi pravnik dobil idejo za slovensko različico. Na fotografiji (od leve proti desni): Sævar Ólafsson, Arnar Sigurdsson, Matej Rauh in Brynjólfur Sigmarsson.

O davkih

Rauh ob tem pojasnjuje: »Nagradno množično financiranje ne moremo uvrstiti v kategorijo donacij, saj podpornik v zameno za finančni vložek dobi storitev ali izdelek. Izjema je sicer najnižji prispevek, za katerega podpornik običajno dobi zgolj zahvalo. Vse ostalo se šteje podobno, kot prodaja storitev in blaga. Če je izvajalec projekta zavezanec za DDV, mora tega plačati, v vsakem primeru pa gre znesek, pridobljen prek platforme za množično financiranje, v osnovo za plačilo davka od prihodka pravnih oseb.«

O davčnih blagajnah

Pa še to: bodo morali izvajalci račun potrditi prek davčnih blagajn? »To vprašanje še nima jasnega odgovora. Podporniki sicer plačajo s karticami, kar v zakonu o davčnih blagajnah spada v kategorijo gotovinsko plačilo. To načeloma pomeni, da mora izvajalec račun davčno potrditi. Je pa po drugi strani res, da zbrana sredstva ne gredo neposredno do izvajalca, ampak k posredniku, ki denar ekipi dodeli šele po preverbi projekta.« Za dokončen odgovor čaka, da mu odgovorijo iz FURS-a, kamor je naslovil vprašanje.

Ideja z Islandije

Rauh se je s konceptom množičnega financiranja sicer spoznal ob pisanju diplomske naloge, idejni preblisk za lokalizirano platformo pa dobil ob obisku Islandije. »Tam sem navezal stik z ustanovitelji podobne lokalne rešitve Karolina fund, ki mi sedaj pomagajo s tehnično podporo.«

Mimogrede, islandska platforma, ki je nastala leta 2012 je do danes pomagala financirati 194 kampanj v skupni vrednosti 1,1 milijona evrov. »Gre za lokalne projekte, ki bogatijo družbeni prostor države. To je tudi cilj Adrifunda,« še pravi Matej Rauh.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...