So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

»Morala bi se ukvarjati z obrestnimi merami. Pa sva raje odprla turistično agencijo.«

Čas branja: 2 min
26.01.2016  16:46
Turistično agencijo STA Potovanja, ki letos praznuje 15-letnico obstoja, pozna vsak, ki je kot študent poletje izkoristil za delo v ZDA. »Kot sva odpirala podjetje, o turizmu nisva vedela prav veliko,« pa o začetkih pravita ustanovitelja.
»Morala bi se ukvarjati z obrestnimi merami. Pa sva raje odprla turistično agencijo.«
Foto: Urban Štebljaj

Obveščaj me o novih člankih:  

Anuška Cerovšek Beltram in Marjan Beltram (na sliki) sta STA potovanja ustanovila pred petnajstimi leti, še kot študenta. Vse je sicer začelo, ko je Anuška želela uresničiti svojo dolgoletno željo. »Izvedela sem, da v Zagrebu obstaja agencija, ki ureja obiske poletnih taborov v ZDA. Ko sem prišla nazaj, so me prosili, da bi tovrstno ponudbo promovirala tudi v Sloveniji,« razlaga.

Zanimanja med mladimi Slovenci je bilo vse več, zato sta se s partnerjem odločila, da gresta na svoje. »Ustanovila sva podjetje, v katerem smo združili poletno delo v tujini in ponudbo letalskih kart za mlade,« dodaja.

O turizmu po njenih besedah kot študenta ekonomije nista vedela prav veliko. »Morala bi študirati obrestne mere in tečajnice, ali pa delati za Banko Slovenije. A vse se je spremenilo.«

Prva investicija: tiskalnik

Ob začetnih finančnih ovirah - kot je plačilo najemnine - so jima na pomoč priskočili starši, a izdatne podpore nista potrebovala, saj so prve stranke začele prihajati že zelo kmalu. »Vrata smo odprli januarja 2001, skupino prvih popotnikov pa smo na pot iz Budimpešte na smučanje v Teheran (!) poslali naslednji mesec. S prvim denarjem sva kupila tiskalnik, s katerim sva tiskala plakate in jih lepila po faksih,« se spominja sogovornica. Danes ima podjetje več kot 20 zaposlenih, poleg Ljubljane poslovalnico tudi v Zagrebu, v letu 2014 pa so pridelali 9,5 milijona evrov prihodkov.

Preskočila poslovni načrt

Konkurenca v industriji turističnih agencij je sicer velika. »Kljub temu se nikoli nisva počutila ogrožena. Mogoče zaradi mladosti in naivnosti, saj turistične panoge prej nisva poznala,« priznava Cerovšek Beltramova, ki dokazuje, da je pri podjetniških podjemih manj analitičen pristop včasih bolj uspešen. »Ko sva začela, sva prešpricala poslovni načrt, nisva pregledala cen na trgu in konkurence. Prepričana sva bila, da lahko z nizkimi cenami in nišno skupino strank, torej mladih, uspeva.«

Na vprašanje, ali je bilo pred 15 leti lažje ustanoviti turistično agencijo, pa sogovornica odgovarja, da je zaradi vseprisotnosti internetnih storitev danes vse zelo drugače. »Mi smo se sicer zelo hitro usmerili v tehnologijo in posrkali trende, ki jih v Sloveniji še nismo poznali,« dodaja.

Išče se investitor za Travelstarter

Eden od načinov, kako se STA potovanja želi predstaviti kot inovativen turističnih ponudnik, je platforma Travelstarter, ki podpira konkretne turistične ponudnike in podjetja ter jih povezuje z njihovimi popotniki in gosti. Deluje po principu množičnega financiranja. Do zdaj se je na platformi predstavilo več kot 30 projektov, tako domačih kot tujih.

Cerovšek Beltramova sicer priznava, da bi za večjo rast potrebovali investitorja, predvsem pa bi se morali izdatneje promovirati na tujih trgih.

Kam se bo letos potovalo, kakšni so trendi

Katere bodo letos top destinacije? »To bodo Rio de Janeiro (zaradi olimpijskih iger), Pariz (zaradi evropskega prvenstva v nogometu), San Francisco, Miami, jugovzhodna Azija, pa tudi severne države,« pojasnjuje Anuška Cerovšek Beltram.

Po njenih besedah tudi Slovenci ne zaostajamo veliko za preostalim svetom, ko gre za potovanja. »Tudi letos bo trend "people will buy time". Ljudje se predvsem zaradi zahtevnega delovnega mesta in družinskih obveznosti vračajo k agencijam, iščejo osebnega potovalnega agenta, ki mu vse organizira in le še pošlje ponudbo.«



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...