So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Slovenka na rajskih Sejšelih: Delamo tudi po 20 ur na dan

Čas branja: 5 min
20.01.2016  11:52
Mlada Slovenka, ki na Sejšelih dela kot glavna stevardesa na jahti, pravi, da je delo stresno, naporno, a se splača. Ob tem pripravlja drugo knjigo in odpira prvi start-up. Njen cilj: "želim postati finančno svobodna".
 Slovenka na rajskih Sejšelih: Delamo tudi po 20 ur na dan

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Maja Novak dodaj

»To je eno izmed najtežjih del, ki sem jih kadarkoli opravljala,« razlaga Maja Novak - Mayita, mlada popotnica, ki kruh že četrto leto zapored služi v jahtni industriji.

Sprva je delala zgolj med poletnimi sezonami, od lanskega septembra pa kot redno zaposlena izmenično pluje med pregovorno rajskimi otoki Sejšelov in Mediterana. »Odvisno, kje želi lastnik jaht počitnikovati.«

Dela se tudi 20 ur dan

Kljub toplemu morju in še toplejšemu soncu pa je življenje jahtnega osebja vse prej kot lagodno, priznava Maja, ki sicer opravlja dela glavne stevardese. »A zanimivo, kako hitro se privadiš trdega dela,« dodaja v isti sapi.

l6.1453286627.jpg.w.960px.jpg
Posadke na jahtah so običajno mednarodne. Veliko je Hrvatov, Avstralcev, Novozelandcev, Filipincev, nekaj Američanov, največ pa Južnoafričanov.

Pravi, da med sezono delovnik traja od 15 pa vse do 20 ur dan. Včasih v dveh mesecih nima niti enega prostega dneva ali vsaj nekaj ur počitka, jahta pa je lahko na morju zasidrana tudi po tri tedne. »Na majhni površini živiš stresno življenje z ljudmi, s katerimi moraš za voljo kakovostno opravljenega dela vzdrževati vrhunske odnose, ne glede na to, ali se z njimi razumeš ali ne.

To je včasih zelo težko, saj takšna izkušnja od tebe zahteva nezlomljivega duha, razumevanje in spoštovanje drugačnih od sebe, obvladovanje čustev in nenehno sklepanje kompromisov in glajenje morebitnih sporov,« razlaga Maja.

i2.1453286579.JPG.w.960px.jpg

Rada bi služila s kuhanjem zdrave hrane na jahtah

Sogovornica je zadolžena, da na jahtah vse poteka kot mora - določa naloge za ostale stevardese, skrbi za nabavo potrebščin, streže obroke in dekorira prostore ter mize, organizira izlete in večerje, celo oblikuje cvetne aranžmaje, v primeru odsotnosti kuharja pa poprime za kuhalnico.

Prav kuharija je velika Majina strast. Med drugim dela tudi kot nutricionistka. Pravi namreč, da se je pred leti zaradi zdravstvenih težav popolnoma posvetila raziskovanju hranilnosti hrane in njenega vpliva na telo in duha. »Nato sem začutila, da potreba po tem narašča tudi v jahtnem svetu. V celotni jahtni karieri smo namreč gostili ogromno gostov, ki jim je ravnotežen in zdrav način življenja prioriteta. Podjetniki, ki želijo ohranjati visok nivo energije in fokusa, da lahko delajo dolge delavnike,« pojasnjuje.

Če je bila priprava zdrave in uravnotežene prehrana še pred časom zgolj Majin priljubljen hobi, lahko že zelo kmalu postane tudi resen posel. Mlada popotnica že namreč uresničuje idejo o agenciji Sea Vitamin, ki bi zaposlovala kuharje zdrave prehrane, nutricioniste, diatetike in kasneje tudi osebne trenerje in joga učitelje na krovu zasebnih ter čarterskih jaht. Junija letos jo na francoski rivieri, v meki jahtne industrije, čaka kar nekaj sestankov z ljudmi in agenti, s katerimi bo idejo tudi poskušala realizirali.

p1.1453286698.jpg.o.480px.jpg
Maja Novak delo v jahtni industriji odsvetuje tistim, ki v življenju še niso delali v hotelirstvu ali gostinstvu.

Vzela življenjepis in šla v pristanišča

Maja je za delo na jahtah izvedela pred štirimi leti. Najprej je nekaj mesece opravljala potrebne tečaje, nato pa se sama podala s trebuhom za kruhom na francosko riviero, kjer je vsak dan hodila po pomolih in delila življenjepise posadi in kapitanom na jahtah. Prvo ponudbo za delo druge stevardese na jahti je dobila že drug dan iskanja.

Sicer je na trgu veliko jahtnih agencij, ki se ukvarjajo z zaposlovanjem kapitanov, mornarjev, stevardes in inženirjev, a novincev v jahtni industriji praviloma ne vzamejo pod okrilje, razen, če imajo res izjemen življenjepis in bogate delovne izkušnje. »Šele ko si v jahtni industriji uveljavljen in je tvoje delo kredibilno, te sprejmejo agencije ali pa delo dobiš preko prijateljev in bivših sodelavcev.«

Sogovornica delo v jahtni industriji odsvetuje tistim, ki v življenju še niso delali v hotelirstvu ali gostinstvu. Predhodne izkušnje so po njenih besedah nujne, saj je to delo in življenje z najbolj prestižnimi gosti. Sicer pa je najprej potrebno opraviti tečaje za delo na ladji in pridobiti zdravniško potrdilo. Minimalni vložek za pridobitev vseh potrebnih potrdil je - tako Maja Novak - okoli tisoč evrov.

11990662-950351061672635-1618040756603412262-n

Plača več tisoč evrov, a dela je ogromno

Kaj pa plača? V prvi sezoni se za nižje delovno mesto na manjši barki prične pri 1500 evrih na mesec, nato pa so »številke iz leta v leto vse lepše«. Najbolje se zasluži na čarterskih jahtah, kjer so praviloma v igri tudi visoke napitnine. »A ne smemo pozabiti, da je za ta denar potrebno garanje in te vsaka manjša napaka lahko stane tvojega ugleda in nato tudi službe. To ni delo za nekoga, ki je vajen biti v službi od 8-17 ure. Potrebna je izjemna mentalna moč in stabilnost, prav tako te delo mora na nek način izjemno veseliti in je dobro biti karierno orientiran. Ne sme ti biti motiv zgolj denar, ker slej ko prej odnehaš,« opozarja.

Svojih delodajalcev ne razkriva

Kdo so bogati lastniki luksuznih plovil, Maja zaradi spoštovanja strogih pravil zasebnosti ne razkriva. Pravi pa, da so to večinoma podjetniki, slavni zvezdniki pa tudi politiki. »Ko sem delala na čarterski jahti, smo gostili kar nekaj velikih imen iz športa, glasbene in modne industrije,« razlaga. Eden takih je bil denimo ameriški glasbenik MC Hammer, za katerega je Maja pripravljala veganske sladice.

Tudi drugače je njen arzenal zanimivih in vznemirljivih zgodbic poln. Spominja se vožnje s helikopterjem in ogled Gran Prixa iz privatnega stanovanja v Monte Carlu, pokušanje več deset tisoč evrov vrednih vin in pa, kot se to spodobi za njen posel, prigod v zvezi z razburkanim morjem.

e8.1453286531.JPG.n.960px.jpg
Maja trenutno dela na rajskih Sejšelih. Pravi, da je prosti čas v jahtni industriji zelo dragocen, občasno pa ga izkoristijo za izlete v naravo

Nevarnost na morju nikoli ne počiva

»Najbolj nevarna izkušnja pa se mi je dogodila, ko smo na eni od bark zaradi tehničnih nepravilnosti izgubili nadzor nad krmilom in s hitrostjo sedmih vozlov s 70-metrsko barko ob treh ponoči treščili v skalo, majhen otok. Zgodba bi se lahko končala izredno tragično, a ker je nekdo tam gori pazil na nas, smo otok zadeli z najmočnejšim delom na barki, ki je narejen iz materiala, ki ga imajo ledolomilci. Vseeno smo morali izvršiti evakuacijski postopek, saj nismo vedeli, kako močan je bil trk in ali se barka potaplja,« opisuje nesrečni dogodek.

Če bi imela možnost, kaj bi v življenju naredila drugače?

12208743-10153711476102350-1258642762470248743-n-1-

Zelo, zelo malo stvari obžalujem v življenju. Ena od teh je verjetno ta, da se nisem finančno izobrazila že pri 15 letih, ko sem pričela služiti svoj prvi denar. S tem imam v mislih pravilno razporejanje denarja, ovrednotenje denarja, postavljanje prioritet pri nakupih, dobri varčevalni program in investiranje zasluženega denarja z namenom ustvarjanja pasivnega dohodka.

Finančna izobrazba se mi zdi izrednega pomena za vsakogar, saj vodi do finančne svobode, ki si jo vsi tako želimo. Obžalujem tudi dejstvo, da sem se na samostojno podjetniško pot odpravila šele pri 26-ih letih. Pa tudi na delo ali študij v tujino bi se odpravila recimo pri 18-ih letih, ne pa šele pri 22-ih.

Ekipa je mednarodna; Slovenci še posebej cenjeni

Sicer so pa na barki kljub vremenskim nezgodam in dolgim urnikom tudi priložnosti za zabavo. Takrat, ko lastnikov ni na krovu se po besedah Maje življenje popolnoma normalizira. Prosti čas tako izkoristijo za obiske restavracij, nočnih klubov, izlete v tropski deževni gost in poležavanje na plažah. Včasih si z jahte izposodijo vodne igračke, kot so skuterji, kajaki in wakeboardi. »Te trenutke nato tudi bolj ceniš in so zato še toliko bolj zabavni, kot bi bili sicer, ker so tako zelo redki in edinstveni.«

Številčnost posadke je sicer odvisna od velikosti plovila in obsega dela. Na manjših jahtah zadostuje pet, šest članov ekipe, na večjih pa jih je tudi 30, celo 80. Zasedba je mednarodna. Veliko je Hrvatov, Avstralcev, Novozelandcev, Filipincev, nekaj Američanov, največ pa Južnoafričanov. V jahtni industriji ne manjka niti Slovencev. »Veliko jih poznam. Imamo dober ugled; znani smo kot zelo dobra delovna sila,« dodaja Maja.

221768-999990110042063-6998939102040998331-n

Cilj: finančna svoboda

Kljub temu, da sogovornica želi ostati povezana z jahtno industrijo, delo stevardese ni uresničitev njenih sanj. »Želim si finančne svobode in služenje denarja zgolj prek svojih projektov,« razlaga. V prostem času se tako posveča finančnemu izobraževanju, ustanavljanju prej omenjene jahtne agencije in pa zapisovanju popotniških prigod - prvo knjigo Esenca življenja na poti je že izdala, druga S trebuhom za kruhom pa bo luč sveta ugledala v naslednjih dnevih. V prihodnosti Maja upa, da se bo lahko tudi v polnosti posvetila pisanju knjig in predavanjem.

t2.1453286730.jpg.n.960px.jpg
Prvo knjigo Esenca življenja na poti je Maja že izdala, druga S trebuhom za kruhom pa bo luč sveta ugledala v naslednjih dnevih.

»V tujini si vedno tujec«

Sogovornica Slovenijo obišče dvakrat na leto. Pravi, da je to najlepši del potovanj. »A življenja v Sloveniji si na žalost ne znam več predstavljati,« obžaluje. Podobno kot številni popotniki pred njo tudi Maja težko umiri »svojega raziskovalnega duha«. A ob tem svari in opozarja: življenje v tujini ni kar avtomatično boljše in lažje. »Vedno boš tujec,« dodaja Maja.

Slovencem pa želi, da bi si med seboj več pomagali in bili manj nevoščljivi.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...