So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

To je rešitev za slabe dneve frizerjev, kozmetikov in gostincev

Čas branja: 2 min
05.01.2016  09:44
PricePilot je rezervacijski sistem, ki ponudnikom storitev, kot so frizerski in kozmetični saloni, omogoča, da prilagodijo cene glede na zasedenost in tako optimizirajo prihodke.
To je rešitev za slabe dneve frizerjev, kozmetikov in gostincev
PricePilot sta preizkusil tudi dekleti iz frizerskega salona Frizurce Maruša, ki se nahaja v prostorih ljubljanskega Tehnološkega parka. Lastnica Maruša Hribar (levo v družbi sodelavke in soustanovitelja start-upa PriceJet Mitje Poljšaka) pravi, da se po nekajmesečni uporabi že kažejo pozitivni rezultati spletnega naročanja. Foto: Elvisa Basailović

Obveščaj me o novih člankih:  

Da najboljše ideje pogostokrat izhajajo iz neprijetnih osebnih izkušenj, še enkrat več dokazuje podjetniška zgodba Mitje Poljšaka, šefa mlade ekipe PricePilot. Pred leti je poklicni programer namreč poskušal najti telefonsko številko za rezervacijo nekega teniškega igrišča, a jo na spletu enostavno ni našel.

»Takrat sem se vprašal, ali res nihče še ni naredil uporabnega rezervacijskega sistema za male ponudnike? Saj je to vse, kar rabijo.«

Iz letalske industrije v frizerske salone

Zakopal se je v delo in po več kot dveh letih razvoja skupaj s kolegi predstavil platformo PricePilot. Gre za napredno rezervacijsko platformo, ki frizerskim, kozmetičnim, masažnim salonom, restavracijam, diagnostičnim centrom in ostalim ponudnikom raznovrstnih storitev omogoča, da svoje storitve ponudijo prek spleta, po dinamičnih, variabilnih cenah.

Na ta način lahko po besedah Poljšaka ponudniki optimalno izkoristijo svoje kapacitete: zasedejo »mrtve« termine, avtomatizirano pridobivajo nove stranke in povečajo zvestobo rednih strank. »To je nekaj kar v letalski industriji delajo že leta,« dodaja.

frizurce1.1451982525.jpg.n.960px.jpg
»Zaenkrat se večina strank še vedno naroča preko telefona, jaz pa sama vnesem njihove rezervacije v PricePilot aplikacijo. Strankam ob obisku seveda predstavim novo možnost spletnega naročanja. S tem se administracija zame zmanjšuje, stranke pa se lahko naročajo kadarkoli v dnevu, po ugodnejših cenah," pravi frizerka Maruša Hribar. Foto: Elvisa Basailović

Kako deluje

Uporabnik, torej podjetje, v sistem vpiše svoje storitve, urnike zaposlenih in cene. Algoritem na podlagi raznovrstnih podatkov - kot so zasedenost, zgodovina naročil, dosežene cene, kmalu pa tudi vremena in koledarja (bližina praznikov) - predvidi prihodnje povpraševanje in tako prilagodi ceno.

»Na sončno dopoldne, ko je strank običajno manj, sistem samodejno določi nižjo ceno. In obratno, ko se pričakuje gneča, je cena lahko višja,« pojasnjuje Poljšak. Uporabnik za posamezno storitev predhodno sicer določi najnižjo in najvišjo ceno posamezne storitve, lahko pa tudi izključi »avtopilota« in sam določi tako fiksno kot variabilno ceno.

Ko je odločitev za drugega frizerja bolj prijetna

Sogovornik pa ob tem trdi, da ne rešujejo zgolj težave premalo učinkovitih rezervacijskih sistemov, pač pa tudi lajšajo življenja bolj sramežljivih strank. »Veliko ljudi enostavno ni dovolj samozavestnih, da bi poklicali in povprašali po ceni striženja, kaj šele, da bi zahtevali točno določenega frizerja. Prek spleta pa si lahko stranke v miru in podrobno ogledajo proste termine, izberejo želenega izvajalca brez socialnih pritiskov in so vnaprej obveščene o ceni storitve,« razlaga.

pricejet.1450826475.jpg.n.960px.jpg
Jedro ekipe PricePilot poleg ustanoviteljev Mitje Poljšaka (drugi z leve) in Jureta Poljšaka (levo) sestavljata še Matjaž Drolc (desno) in Tomi Slijepčević

Letos računajo na četrt milijona evrov prihodkov

Osnovna cena za uporabo sistema je okoli 50 evrov in je odvisna od velikosti podjetja. Ekipa medtem načrtuje, da bo v prihodnosti služila tudi s ponujanjem dodatnih storitev, kot je denimo vodenje oglaševalske strategije na Facebooku in Googlu. Letos sicer računajo na okoli 250 tisoč evrov prihodkov. »Prizadevali si bomo za eksponentno rast, ki jo trenutno stanje na trgu omogoča in po drugi strani celo zahteva, če želiš sam odločati o svoji usodi. Trg se bo v prihodnjih letih namreč konsolidiral,« ob tem napoveduje Poljšak.

Nove stranke

PricePilot je na trgu pol leta. Platformo za zdaj uporablja 22 salonov in trije hoteli. Poljšak napoveduje, da bodo že ob koncu tega meseca mreži priključili še enkrat toliko salonov, do konca leta pa ciljajo na tisoč ponudnikov takšnih in drugačnih lepotilnih storitev- tudi na tujih trgih, v prvem planu so avstrijski, češki in slovaški. V teh državah v naslednjih mesecih načrtujejo tudi vzpostavitev prodajnih enot.

pricepilot.1451982486.JPG.n.960px.jpg

Investitorji na obzorju

Rast pa običajno zahteva tudi izdatna finančna sredstva. Po besedah sogovornika se tako dogovarjajo za semensko investicijo z več manjšimi vlagatelji in skladi, v sredini leta pa že načrtujejo novo, večjo dokapitalizacijo v višini okoli pol milijona evrov.

Ekipa - trenutno je osemčlanska, se bo pa že kmalu povečala za vsaj štiri člane, večinoma na področju prodaje - je sicer že prejela nekaj investicijskih evrov; 50 tisoč evrov konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega sklada, kot prvi pa je potencial v rešitvi prepoznal poslovni angel Jugoslav Petković. Poljšak dozdajšnje stroške razvoja ocenjuje med 250 in 300 tisoč evri.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...