So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Edinstven, inovativen, revolucionaren? Besede, zaradi katerih možgani vlagateljev hitreje zaspijo!

Čas branja: 2 min
22.12.2015  14:01
Poljak slovenskim start-upom svetuje, kako naj pripravijo čim boljši "pitch"
Edinstven, inovativen, revolucionaren? Besede, zaradi katerih možgani vlagateljev hitreje zaspijo!
Foto: Siniša Kanižaj

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
ABC dodaj
Aristotel dodaj
Siniša Kanižaj dodaj

Piotr Bucki je poljski strokovnjak, ki start-upe usmerja na pot učinkovite komunikacije z investitorji, kupci, partnerji. Bucki se je minuli konec tedna na povabilo ABC pospeševalnika mudil v Ljubljani, kjer je podjetnike učil o veščinah nastopanja. Zastavili smo mu tri vprašanja.

Kaj so tri najbolj očitne napake, ki jih pri predstavitvah delajo slovenski start-upi?

Nisem prepričan, da ste Slovenci kakorkoli posebni pri delanju napak pri »pitchih«. Ena, ki je sicer univerzalna, je denimo ta, da podjetniki s težavo pojasnijo, kaj njihov izdelek sploh naredi. Zdi se jim povsem samoumevno, da ga tudi ostali poznajo tako dobro, kot ga sami.

Drugo napako imenujem prekletstvo marketinga. Besede sestavljamo skupaj, tako oblikujemo stavke, ki pa ne pomenijo nič. Preveč je pridevnikov, denimo »edinstvena rešitev, sofisticirana tehnologija, najboljša uporabniška izkušnja«.

Zaradi vseh teh besed vas poslušalec ne razume nič bolje. Celo dokazano je, da več kot je tako imenovanih »buzzwordov«, hitreje možgani zaspijo. Predstavitev naj bo torej kar se da preprosta.

Tretja osnovna napaka pa je pomanjkljivo izražena ideja. Start-upi pogostokrat ne znajo pojasniti, kaj je njihova ideja, ki jo prodajajo. Na primer, da želijo spremeniti svet, v katerem je preveč finančno nepismenih ljudi.

Kaj so vaši napotki za pripravo »popolnega« pitcha?

Prvič, razumeti morate, kaj vaše podjetje sploh dela: ali spreminja svet, kako ga spreminja in za koga; so to bitocoin uporabniki, navdušenci za modo ali kdo drug.

Potem je na vrsti struktura. Najprej se naučite oblikovati kontekst. Vsak pitch je namreč povabilo na potovanje po vašem svetu. Začnite z močnim sporočilom - veliko idejo. Predstavite problem, ki ga naslavljate, in rešitev zanj. Nadaljujete s potencialom, ponudbo vrednosti, tehničnimi lastnostmi, poslovnim modelom in načrti za naprej.

Predvsem ne smete pozabiti na problem, ki ga rešujete. Pokažite, da gre res za veliko težavo, bolečino za končnega uporabnike in da je vaša rešitev nekaj, kar ljudje resnično potrebujejo.

Pazite na razmerje med patosom, etosom in logosom (po Aristotelu) - torej, bodite kredibilni, dokažite, da ste primerni za nastop, pokažite čustva in pa tudi številke in dejstva.

SK-Pitch-Session-with-Piotr-Bucki-1920-15-12-2015-15.1450789248.jpg.n.960px.jpg
Siniša Kanižaj

Kaj se bi morali podjetniki vprašati, ko pripravljajo pitch?

Vprašati bi se morali pred kom nastopajo. So to investitorji? Mimogrede, iz lastnih izkušenj investitorji najraje vlagajo v start-upe, ki bi preživeli tudi brez njihovega denarja.

Podjetnik se mora tudi vprašati, ali je težava, ki jo rešuje res univerzalna, ali si ljudje želijo rešitve. Ta pa mora biti taka, da ne zmoti naravnih vzorcev obnašanja pri ljudeh. Zelo pogosto se namreč zgodi, da start-upi razvijejo izdelek, a ga ne prilagodijo dejstvu, da smo ljudje leni, nismo odprti za novosti in smo radi nagrajeni. Moj nasvet: pogovorite se s strokovnjaki za psihologijo, ki raziskujejo vedenje potrošnikov.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...