So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ni vse v tehnologiji: otroške zgodbe Malih junakov podprli bolgarski investitorji

Čas branja: 3 min
04.12.2015  11:30
Korošec Mic Melanšek in Zasavčan Rado Daradan sta poslovno priložnost našla v personaliziranih knjigah za otroke. Izdala sta jih že osem, a njuna podjetniška pot, podkrepljena z bolgarskimi investitorji, se šele dobro začenja.
Ni vse v tehnologiji: otroške zgodbe Malih junakov podprli bolgarski investitorji
Mic Melanšek (levo) in Rado Daradan (drugi z desne) v družbi pisateljev Dese Muck in Žiga X Gombača. Foto: Matej Golob.

Obveščaj me o novih člankih:  

»Ne boj se, ne bom te še tako kmalu zapustil,« mu je s steklenim očesom pomežiknil njegov snežni prijatelj. »Zima se je komaj začela in še marsikaj bova lahko skupaj ušpičila.«

S temi besedami, ki jih je zapisal prekmurski pisatelj Feri Lainšček, se »čudežni snežak« poslovi od otroških bralcev v eni izmed knjig Malih junakov. Na prvi pogled še ena v morju otroških knjig, a s to razliko, da zgodbica nima zgolj enega naslova, ima jih namreč toliko, kolikorkrat je bila natisnjena na papir.

Junaki iz resničnega sveta

Mali junaki so zbirka otroških personaliziranih knjig. »To pomeni, da starši ob nakupu knjige na spletni strani določijo ime junaka, spol, barvo in obliko las, morebitne pegice in očala. V glavni vlogi, tako v besedilu kot na ilustracijah, nastopajo vaši otroci,« razlagata Mic Melanšek in Rado Daradan, pobudnika projekta, ki je danes prerastel že v pravo podjetje, podprt z denarjem investitorjev in potencialom za širitev na tuje trge.

Prvo idejo sta Mic in Rado dobila pred tremi leti. Pravita sicer, da sta vedno želela narediti nekaj »dobrega, saj je v poslovnem svetu veliko mešanja megle«. Z Mali junaki poskušata najmlajšim približati branje, starše pa motivirati, da več časa namenijo kakovostnemu preživljanju prostega časa s svojimi otroci. »Najraje vidiva, ko starš vzame otroka v naročje, mu bere ali pa ga vodi skozi knjigo,« dodaja Mic.

-MG-7430.1449224424.jpg.w.960px.jpg
Foto: Matej Golob

Desa Muck - ime, ki se prodaja

Prvo knjigo, ki je otroke na zabaven način poučila o pomenu umivanja rok, sta izdala septembra 2013. Doslej sta jih prodala (pa tudi podarila) okoli osem tisoč. Poleg zgoraj omenjenega »čudežnega snežaka« je prava uspešnica še ena zimska povest, in sicer o »Božičkovi kapi«, ki jo je spisala priljubljena otroška pisateljica Desa Muck, pospremile pa ilustracije Marka Renka. »Desina« knjiga je bila zgolj v treh tednih prodana v tisoč izvozih, »kar je za otroško slikanico ogromno«.

Od ideje do police lahko traja tudi pol leta

»Priprava knjige je sicer precej kompleksna in običajno traja od treh do šestih mesecev. Zgodba, ki jo napiše avtor, mora biti primerna za širši krog ljudi. Še več dela ima ilustrator; ne samo slikanico, narisati mora tudi različne oblike in različno obarvane lase, očala, pegice,« pojasnjuje Daradan.

Zgodbe so sorazmerno splošne, zabavne, poučne, junaki pa raznovrstni. »Karakterji niso zgolj veseli in srečni, življenje namreč prinese tudi jezo in žalost,« pravi Melanšek. Daradan ga dopolni: »Pomembno je, da zgodba domišljiji pusti prosto pot in dovoli staršem in otrokom, da postanejo glavni avtorji.«

-MG-7341a.1449224396.jpg.n.960px.jpg
Foto: Matej Golob

»Otroka ni enostavno prepričati«

Podobno kot tehnološki start-upi pri razvoju rešitve testirajo pri potencialnih strankah, sta se tudi sogovornika posvetovala s starši, odziv pa iščeta po šolah in vrtcih. »Kljub temu, da starši kupijo knjigo, si jo morajo otroci zaželeti in prebrati. To pa ni tako enostavno,« pojasnjuje Melanšek, sicer Korošec, medtem ko Daradan prihaja iz Zasavja.

Vsaka knjiga stane 35 evrov. Na pomislek, da je cena sorazmerno visoka, sogovornika pritrdita. »Vsaka knjiga je edinstvena in kot taka ni poceni. Ko bomo na prodajali na večjih trgih, bomo zaradi večjih količin privarčevali pri materialu in tisku ter tako znižali ceno.«

Bolgarski denar za širitev v tujino

»Ne skrivamo, smo še zelenci in za širitev na tuje trge potrebujemo pomoč,« priznava Daradan. Zato so stopili v stik in bili na koncu tudi sprejeti v bolgarski pospeševalnik Eleven. Tam so se od slovenskih ekipi že kalili Scoutee s prenosnimi radarji za bejzbol, Adora s pametnimi monitorji za kirurge in orodje za ustvarjanje zgodbe Edgar.

Bolgari so jih podprli s 50 tisoč evri. »Denar bomo v celoti investirali v optimizacijo produkta, tudi cenovno, in za prodor na tuje trge.« To so najprej nemško govoreči - prav v Nemčiji so že v pogovorih s tremi avtorji - če bo šlo vse po načrtih pa kasneje še na angleške.

-MG-7431.1449224485.jpg.w.960px.jpg
Foto: Matej Golob

V projekt sta sogovornika vložila okoli 12 tisoč evrov. V dobrih dveh letih v podjetju beležijo okoli 150 tisoč evrov prihodkov, ves dobiček pa sta po lastnih besedah vložili naprej v razvoj. Med kupci sicer prevladujejo ženske, medtem ko moški po drugi strani kupijo več knjig naenkrat. »Takih, ki se ponovno vrnejo po nakup, je kar četrtina,« dodaja Melanšek.

Digitalizacija da, a vonj po knjigah bo ostal

Načrti za naprej so jasni: poleg širitve v tujino tudi razvoj novih izdelkov - otroških knjig, tudi takih z izrazito izobraževalno vsebino. Po besedah Melanška bodo ponudbi dodali še sestavljanke, pobarvanke in - interaktivne digitalne knjige. A slednje bodo zgolj »pika na i, vonja po knjigi ne more namreč nič nadomesti«.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...