So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Darko Dujič: V spletni trgovini je ključno razmerje med ceno in zaupanjem

Čas branja: 5 min
23.11.2015  08:58
Pogovor s šefom spletnega portala za primerjalno nakupovanje Ceneje.si
Darko Dujič: V spletni trgovini je ključno razmerje med ceno in zaupanjem
Slovenci kot potrošniki zelo veliko iščemo informacije o izdelkih in storitvah na spletu, a se pod povprečno glede na EU odločamo za dejanski nakup prek spleta.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Darko Dujič dodaj
Pivovarna Union dodaj
GfK dodaj
Mercator dodaj
Google dodaj

Darko Dujič je prekaljen manager. Svojo kariero je začel pri Pivovarni Union, nadaljeval pri mednarodnem podjetju za tržne raziskave GFK in Mercatorju, nato spoznaval novo ekonomijo in inovativne pristope pri Googlu, od letošnjega januarja pa vodi vodilni slovenski spletni portal za primerjalno nakupovanje Ceneje.si.

»Izkušnje v korporacijah so dragocene in ti omogočajo videti mnogo različnih plati poslovanja. Všeč mi je delo v dinamičnih okoljih, kjer bistveno lažje lahko ustvarjaš, si si blizu z ekipo, osredotočen izključno na strategijo, stroko, implementacijo in rezultate,« razlaga Dujič, s katerim smo se pogovarjali pred letošnjim tekmovanjem za Spletnega trgovca leta.

Dogodek, ki bo 24. novembra potekal na Ljubljanskem gradu, so letos nadgradili še s konferenco sMind. Tam boste po besedah organizatorjev lahko izvedeli vse o dogajanju in trendih na področju spletne trgovine.

dujic-darko3-br.1400146426.jpg.n.960px.jpg
Slovenci kot potrošniki zelo veliko iščemo informacije o izdelkih in storitvah na spletu, a se pod povprečno glede na EU odločamo za dejanski nakup prek spleta.

Kako se kupec vede danes na spletu in kako se je pred 20 leti?

Pred nastankom spletnih trgovin smo imeli relativno omejen dostop do informacij, katere so tako ali tako upravljali trgovci in blagovne znamke in jih skozi različne oglaševalske kanale delili z nami. Splet pa danes omogoča veliko lažjo in hitrejšo izmenjavo informacij, mnenj, priporočil, ki postajajo zelo pomembna pri nakupnih odločitvah.

Že desetletje nazaj smo pri GFKju pri analizah vedenja potrošnikov opazili relativno majhen segment kupcev, ki so izdelke kupovali z veliko mero preudarnosti in obveščenosti. Te smo poimenovali »smart shoppers« - pametni ali informirani kupci. Recesija je posebej izpostavila racionalni vidik nakupovanja in cena je postala na središče odločanja.

Splet omogoča transparentnost vseh ključnih dejavnikov nakupa, razvoj uporabniške tehnologije posledično omogoča dostop do teh informacij in tukaj igrajo vlogo nakupni primerjalniki kot tudi spletni trgovci v prihodnosti pa vedno bolj aplikacije. Kot potrošniki, nam je velik del informacij oddaljen le en klik stran in vsi skupaj postajamo informirani in preudarni.

Se je s pojavom pametnih potrošnikov spremenila tudi ponudba trgovcev?

Bolj je na tem mestu pomembno vprašanje, kako so se spremenili tržni pristopi podjetij. Ponudba se dinamično oblikuje, spreminja in lahko odziva na povpraševanje, medtem ko se ob transparentnosti cen lahko končno začne konkurenčni boj na vrsti necenovnih dejavnikov, ki bodo izdelkom in storitvam dali razlikovalno prednost. Podjetja so se v marketingu vse več začela ukvarjati z vsebino, nakupnim procesom, učinkovitostjo, razpršitvijo kanalov komunikacije in prodaje, mikro segmentacijami,...

Po številu spletnih trgovin na prebivalca smo sicer zelo visoko v Evropi. Tudi podatki kažejo, da Slovenci kot potrošniki zelo veliko, precej nadpovprečno, iščemo informacije o izdelkih in storitvah na spletu (med 85 in 90 odstotki uporabnikov), a se pod povprečno glede na EU (v 50 odstotkih vse spletne populacije) odločamo za dejanski nakup prek spleta.

Ena ključnih stvari pri postavljanju strategije razvoja poslovanja je razumevanje dejstva, da iskanje informacij in nakup niso nujno opravljeni na isti platformi. Na primer, potrošniki zagotovo iščejo informacije na spletu, a nakupe še vedno pogosto opravijo v fizični trgovini. Ali obratno.

Znamke in trgovci bodo morali poznati nakupni proces. a hkrati tudi vsebinsko predstaviti ključne prednosti in predvsem necenovne dejavnike nakupa, kot so garancija, varnost, zaupanje, mnenja o izkušnjah uporabnikov in dodatnih storitvah in hkrati graditi zvestobo.

Bomo čez deset let kruh še vedno kupovali v fizični trgovini?

Bomo, zagotovo. So blagovne skupine, na primer sveži izdelki, pri katerih ljudje še vedno potrebujemo fizični kontakt. Vendar ne samo v fizični trgovini. Do popolne virtualizacije kanalov zagotovo ne bo prišlo, bo pa v vsakem primeru na voljo vrsta spletnih rešitev za hitrejše in bolj priročno nakupovanje in predvsem za specifične segmente prehrane, kar se že dogaja tudi v Sloveniji.

Kakšen bi bil deset sekundni pitch za Ceneje.si ?

Ceneje.si je največji slovenski spletni nakupovalni center, ki omogoča preudarno in informirano nakupovanje. Pri nas lahko vsak trenutek primerjate ponudbo več kot 340 trgovcev, 700 tisoč izdelkov v 550 izdelčnih kategorijah.

Koliko imate aktivnih mesečnih uporabnikov?

V Sloveniji je edinstvenih uporabnikov okoli pol milijona, skupaj s Hrvaško in Srbijo, kjer smo prisotni še z dvema portaloma jeftinije.hr in idelano.rs pa skupaj en milijon kupcev.

Je v načrtu širitev še na druge trge? Katere in kdaj?

Trenutno je podjetje Ceneje aktivno na treh trgih, enega pokrivamo s hčerinskem podjetjem na Hrvaškem. Nikakor ne bomo zastali in imamo v načrtu nadaljnji razvoj, ki pa lahko pomeni vstop na nove geografsko zanimive trge, vendar ne samo to.

Kako služite denar?

Na spletu je več možnih poslovnih modelov. Naš prvi in najpomembnejši je podoben kot Googlov in sicer tako imenovan CPC - cost per click oziroma strošek na preusmeritev. Spletni trgovec lahko predstavi ponudbo na portalu povsem zastonj in jo vsakodnevno avtomatsko osvežuje, plačilo šele zapade, ko preusmerimo uporabnika na izdelčno stran spletnega trgovca. Ključno je imeti relevantno ponudbo in odlično nakupno izkušnjo na lastnem spletnem mestu.

Koliko prometa generirajo trgovci prek vaše splete strani?

Zelo različno in je odvisno od več dejavnikov med katerimi so obseg ponudbe, njena konkurenčnost in tudi prepoznavnost trgovca. Od pet odstotkov pa tudi do več kot polovico.

Pregledate vsak izdelek, ki pride na stran?

V Sloveniji imamo okoli 340 spletnih trgovcev, s katerimi si vsakodnevno izmenjujemo informacije o njihovem asortimentu. Polovica zaposlenih našega podjetja se ukvarja s tem, da uredi izdelke z dodatnimi informacijami, jih poveže in poskrbi, da imajo uporabniki res dobro izkušnjo iskanja, pridobijo dodatne informacije in objektivne teste ter nasvete v povezavi s kategorijo in nenazadnje relevantno primerjavo po vseh atributih ne zgolj ceno.

Kaj ljudje največkrat iščejo?

Pred časom smo naredili raziskavo na našem portalu. Prihajajo v različnih fazah nakupnega procesa, skoraj dve tretjini jih je navedlo, da iščejo primeren izdelek, znamko ali primerljive izdelke, nekateri velik del jih išče tudi trgovca, kjer bi opravili nakup, seveda pa je zadnja faze nedvomno tudi primerjava cen.

Pomembno je poudariti, da ni nujno najnižja cena tista, ki prepriča v zadnji fazi, kar kažejo podatki. Izjemno pomembno je zaupanje, ki ga ima kupec do blagovne znamke in trgovca. Razmerje med najnižjo ceno in zaupanjem v trgovca je ključno.

Katere izdelke ljudje največkrat primerjajo na spletu?

Sploh ni enostaven in enoznačen odgovor. Sedaj že praktično vse. Pri nas so to izdelki iz kategorij dom in vrt, avdio in video, telefonija, otrok, pa športni rekviziti in oprema ter lepota in zdravje. Tudi oblačila spadajo med te kategorije, čeprav gre v tej skupini za zelo specifičen nakupni proces.

Koliko, ocenjujete, je v Sloveniji spletnih trgovcev?

Zagotovo več kot 1500.

Kaj jim svetujete, kako naj upravljajo s spletno trgovino?

So spletni trgovci in so tradicionalni, ki širijo svojo dejavnost tudi na splet. Slednji bodo morali razumeti, kako soodvisnost kanalov in posledičen vpliv na oblikovanje ponudbe na enem in drugem. V tujini se dogaja, da spletni trgovci širijo svojo ponudbo v tradicionalne kanale in to lahko opazujemo tudi v Sloveniji.

Ključna prednost spletnih platform so podatki, ki omogočajo trenutno odzivnost. Razumevanje tega bo v prihodnosti presodno ne glede na naravo trgovca. Ti omogočajo nenehno testiranje, kar vodi v neprestan razvoj ključnih funkcionalnosti, ki omogočajo boljšo, krajšo, enostavnejšo in intuitivno nakupno izkušnjo.

Dodatno je potrebno razumeti, katere so relevantne vsebine, ki dodajajo vrednost v operativi pa tudi, kako se pospešuje prodajo prek kanalov komunikacije in prodaje. Vse to so znanja, ki jih je potrebno nenehno razvijati in obnavljati.

Zavedamo se, da opravljamo svojo dejavnost v zelo transparentnem in razvijajočem se okolju in trenutek, ko zamudiš kakšno pomembno spremembo v hitri penetracij nekih tehnoloških rešitev med uporabniki, lahko zamudimo tudi svojo priložnost ali ogrozimo svoj obstoj. Takšnih zgodb ni malo v zadnjem desetletju. Če še ne vemo, kako vpliva razvoj mobilne uporabniške tehnologije, »interneta stvari« in izjemna penetracija novih standardov telefonije, smo že zelo pozni.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...