So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

(intervju) »Ne pošiljajte mi poslovnih predlogov prek Whatsappa«

Čas branja: 4 min
27.10.2015  10:57
»Veliko investitorjev takoj odmisli podporo start-upu z direktorjem, ki za sabo nima uspešnih prodaj podjetij,« pravi nemški investitor Klaus Stöckemann.
(intervju) »Ne pošiljajte mi poslovnih predlogov prek Whatsappa«

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Klaus Stöckemann dodaj
Google dodaj
Kariera dodaj
Schering dodaj

"Investitorji praviloma nimajo veliko časa, da bi z mladimi start-upi na dolgo in široko debatirali o njihovih inovacijah. Inovatorji morajo biti zato v zelo kratkem času zelo prepričljivi," je prepričan nemški investitor, dr. Klaus Stöckemann, soustanovitelj Peppermint VenturePartners.

Gre za nemško družbo tveganega kapitala, osredotočeno na zdravstvene inovacije, specializirane medicinske digitalne aplikacije in pripomočke. Kot pravi, se pri ocenjevanju novih potencialnih investicij osredotoča tako da izdelek kot na ekipo, ki ga ustvarja.

2015-10-22-HealthDay.si-1493.1445939785.jpg.n.960px.jpg

Kaj je bolj pomembno: produkt, ali ekipa, ki ga ustvarja?

Standardno vprašanje je, kaj je šteje več - inovacija, ekipa ali produkt? Veliko ljudi bo reklo, da če imaš najboljšo ekipo na svetu, bo ta ekipa našla produkt, ki deluje in ga je mogoče prodati. V preteklih letih so nekateri investitorji tudi delali tako, da so investirali v sestavo ekipe in jo nato poslali na lov za projektom. To lahko deluje, težava je, da so takšni projekti brez "duše". Če inovator ni v ekipi, bo podjetje težko uspelo. Zato mislim, da to ni najboljši model.

Kaj je po vašem najboljši model?

Idealno bi bilo, če bi ustanovitelj ali izumitelj v pravem času na pravem kraju srečal dobrega podjetnika. Da imaš torej kombinacijo nekoga, ki dobro pozna industrijo in vodenje podjetja in nekoga z vizijo za izdelek.

Kakšno vlogo ima pri vašem odločanju za podporo nekega start-upa osebnost ustanovitelja?

Na področju tveganega kapitala obstaja pregovor, da ima vsaka faza podjetja drugega direktorja. To je do neke mere res, saj inženir, ki ima tehnično znanje in razvije nek produkt, navadno nima znanj o distribuciji, marketingu in drugih za razvoj podjetja pomembnih znanj.

Odločitev, da bomo nekemu start-upu tudi zaupali, ni osnovana na kljukanju po seznamu željenih lastnosti vodje, ampak temelji na instinktu, ki ga razviješ v 30. letih dela z ljudmi. Veliko investitorjev takoj odmisli podporo podjetju s "prvim direktorjem", torej nekom, ki vodi šele prvo podjetje in za sabo še nima uspešnih prodaj drugih podjetij. Na ta način izbiranja lahko hitro zavrneš 99 odstotkov start-upov.

Vi se odločite za podjetje, katerega vodstvo je šele na prvi vožnji?

Mi gledamo tudi takšna podjetja. Potem določena sredstva namenimo izobraževanjem vodij za predstavitve ali pogajanja. Nekaterim to pomaga. Statistično gledano zelo malo direktorjev vodi podjetje od začetka razvoja produkta do prodaje podjetja.

Koliko časa potem namenite spoznavanju vodilne osebe?

Začne se s predstavitvijo na sedežu naše družbe. Gledaš, kako se oseba predstavi in zelo hitro lahko presodiš, ali je prezentacija naučena - in pri predstavitvi se lahko zelo zelo prepričljivo izuriš - ali posameznik res dobro pozna in verjame v idejo.

Na koncu sestaviš prvi vtis, interakcijo na sestanku in priporočila, ki jih ima posameznik. To je edino, kar lahko narediš, če ljudi sploh ne poznaš. Seveda lahko tudi napačno presodiš in na žalost to večinoma ugotoviš šele, ko že vložiš v podjetje. Potem moraš s tem pač živeti.

Kako podjetja sploh pridejo v stik z vami?

Podjetja, ki iščejo vlagatelje imajo navadno seznam potencialnih investitorjev. Nekatere poznajo, malo sprašujejo naokrog, pošiljajo elektronska sporočila in poslovne predloge. Marsikje se pogosto dolgo časa nič ne zgodi, ker so investitorji prezaposleni in ne odgovorijo. Veliko lažje je, če do nas pridejo preko nekoga, prek priporočil. Tako v stik z investitorji pridejo čisto sveža podjetja.

Če se že predstavljajo na konferencah, je navadno njihov izdelek in predstavitev že precej izdelana. Ali je dobra, je drugo vprašanje, tudi če je slaba, investitorji start-upe na konferencah vsaj poslušajo in jim povedo svoje mnenje. In iz tega se lahko veliko naučiš.

Kaj so največje napake, ki ji start-upi še vedno delajo v pogovorih ali vzpostavljanju stika z vami?

Velika napaka je, ko mi poskušajo poslovne predloge predstaviti prek Whatsappa. Včasih pridejo do tvoje številke in ker nisi odgovoril na njihov mail, ker te ne dobijo, ko kličejo v pisarno, poskusijo še prek Whatsappa, kar je zelo vsiljivo.

Razumem, da je težko biti potrpežljiv, ko zbiraš denar in dobivaš veliko zavrnitev. Mislim, da je najbolje, da si poskušaš graditi omrežje in skozi predstavitve in priporočila priti do investitorjev. To deluje. 80 odstotkov ekip, ki jih povabimo na pogovor, jih povabimo na osnovi predstavitev. Če govoriš z veliko ljudmi, se gotovo najde kdo, ki ti bo pripravljen prisluhniti.

Na trgu je med start-upi veliko konkurence pri iskanju investitorjev. Kaj pa obratno: koliko je konkurence med investitorji? Vsi iščete dobre ideje.

Danes je konkurence manj kot pred desetimi leti. Med investitorji prej kot do konkurence pride do sodelovanja. Če se zgodi, da nas več pritegne nek produkt, se formira skupina oziroma koalicija in skupaj zbiramo sredstva. Na ta način se lažje zbere dovolj sredstev, porazdeli se tveganje in poveča možnost za vložitev več projektov.

Torej je več sodelovanja kot tekmovanja?

Drži. Težko je financirati podjetje od začetka razvoja do prodaje. Če imaš srečo in podjetje uspe, potem profitiraš, ampak moraš imeti res veliko srečo, da gre vse, kot je treba.

Je realno pričakovati, da start-up v zdravstvu ne bi bil prodan nekemu velikemu podjetju, ampak bi sam postal nov veliki igralec na trgu?

Nekateri ustanovitelji res verjamejo, da lahko zgradijo svoje novo vesolje, pri čemer je veliko vprašanje, na katerem področju delujejo. Facebook je povsem zgodba zase, Google zgodba zase. Problem zdravstva je, da je zelo specifičen, zelo fragmentiran in zelo močno reguliran trg v Evropi. Vsaka država ima svoj sistem povračil, zavarovanj in drugih specifik.

V medicinskem sektorju navadno govorimo o podjetjih z enim produktom in vprašanje je, ali se takemu podjetju izplača postavljati svojo svetovno distribucijsko mrežo. Je to dolgoročno vzdržno? Mi gledamo podjetja s specifičnimi ozko usmerjenimi inovacijami, za katere je bolj smiselno, da se na neki točki združijo z drugimi podjetji ali so prodana večjim igralcem.

OSEBNA IZKAZNICA

Starost: 53 let

Zaposlitev: partner v podjetju Peppermint VenturePartners, nemški družbi tveganega kapitala

Kariera: Po doktoratu in biologije in farmakologije je vrsto let kot vodja raziskovalnih projektov in razvoja poslovnih rešitev delal v farmacevtski industriji pri podjetjih kot sta Schering AG in ASTA Medica. Kasneje se je preusmeril v investicije in postal partner v mednarodnem investicijskem podjetju 3i. Leta 2009 je soustanovil svoje podjetje za investicije in razvoj v start-upe, ki razvijajo digitalne zdravstvene rešitve in medicinske pripomočke. Od letošnjega leta je tudi član odbora nemške zveze investitorjev tveganega kapitala BVK.

Tjaša Zajc je samostojna publicistka s področja razvoja tehnologij v zdravstvu. Trenutno je v podjetju Better del ekipe elektronskega sistema za zdravila OPENeP. Je tudi avtorica podkasta Faces of Digital Health. 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...